Silver Renaissance master Signatur mk II XLR. Helt fantastisk god!!!!!

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Innlegg
2.441
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Jeg er i utgangspunktet veldig skeptisk/Nøktern forhold til kabler. Opp igjennom tiden har jeg prøvd mye forskjellig av kabler uten å finne noe som jeg virkelig kunne si at dette tok helt av med, og var verdt pengene. Jeg har hatt både Transparent, Wireworld, Kimber, Mit, Synergistic Research, Nordost osv i flere prisklasser, og joda vist har de vært gode og joda jeg har hørt forskjell. Men med tanke på hva hver kronene ga i forskjell har jeg aldri helt klart å forsvare penge summen ovenfor meg selv.

Inntil nå! Jeg har i alle år betraktet Roald Mikkelsen som en av de koseligste og ærligste i det Norske Hi-Fi bransjen. Jeg stakk alltid innom butikken hans når den var åpen, og han hadde alltid tid til en prat. Allerede den gang lurte jeg på hans blå veske fylte kabler, men det ble aldri slik. HiFien ville dessverre ha meg andre veier ;) Men den siste tiden har jeg hørt så utrolig mye skryt om kablene hans, og da spesielt den nye topp serien master Signatur mk II, at jeg bestemte meg for å bestille Silver Renaissance master Signatur mk II XLR signalkabel for bruk mellom cd og forsterker.

Kablene kom ganske raskt etter jeg bestilte de, ting kan aldri komme fort nok når en gleder seg. Da kablene kom ble jeg først helt betatt av hvor utrolig estetisk og vakker de var, det er et lite stykke bruks kunst. Et smykke. Utrolig pent arbeid!!

Etter å ha koblet den opp trodde jeg ikke mine egne ører, ALT ble bedre, og det fra første låt! Det ble mere luft, rom, perspektiv, bedre kontroll, dypere bass, sortere bakgrunn. Alt slapper liksom mye mere av, og dette bare av en kabel mellom cd og forsterker. Harmoni tror jeg er det rette ordet i denne settingen, total harmoni. Jeg tørr ikke engang å tenke på hvor bra dette vil bli med disse kablene i hele signalveien.

En ting er i hvertfall sikkert, og det er at jeg skal begynne å spare til Silver Renaissance master Signatur mk II i hele signalveien. Om det så skal ta årevis ;)


Jeg kan virkelig anbefale folk å prøve disse kablene om dere får en anledning. Jeg tror selv den mest skeptiske vil bli overbevist her! De koster litt, men de er i mine ører og øyne de eneste kablene på makede som jeg har hørt som kan forsvare prisen.

Nå har jeg ikke tid til å skrive mer, for jeg må gå og nyte musikk 8)


Dette ble litt halleluja, men det føles litt som en åpenbaring. så hvorfor ikke ;D

Mvh
Kjetil
 

James

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.06.2006
Innlegg
726
Antall liker
70
Sted
Stord
Torget vurderinger
8
Vel Kjetil.

Jeg er ikke så overrasket. Jeg har latt meg begeistret av standardversjonen som jeg synes gir veldig god valuta for pengene. Den dyreste har jeg ikke prøvd. Men det bør jeg kanskje begynne å tenke på? Utrolig kjekt med slike halleluja-opplevelser.

God lyd videre.

James
 

olemar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2005
Innlegg
174
Antall liker
1
Spennende dette her. Jeg har også hatt positive opplevelser ved kabelbytte. Hvor mye kostet disse, og hva brukte du før?
 

Zen

Fersking
Ble medlem
22.06.2006
Innlegg
3
Antall liker
0
Har Roalds magiske blå kunstkabler hele veien, signal og høytalerkabler. Absolutt fabelaktig!
Glem hifi-noia, nyt musikken!
Det er bare å "tømme" Norges Bank...

HanZen
 

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Innlegg
2.441
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
olemar skrev:
Spennende dette her. Jeg har også hatt positive opplevelser ved kabelbytte. Hvor mye kostet disse, og hva brukte du før?
Spennende er bare forordet. Jeg satt og hørte musikk i mange timer i går og jeg ble bare mer og mer begeistret og imponert. De er rett og slett i en klasse for seg selv. Jeg brukte WireWorld Gold Eclipse fra før, og de var jeg rimelig fornøyd med (trodde jeg). Roald har introduksjons pris på de nå til 17.500,-(Veiledende pris mener jeg er 25.000,-), så her er det litt penger å spare nå.

mvh
Kjetil
 

olemar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2005
Innlegg
174
Antall liker
1
Hvordan kommer jeg i kontakt med Roald Mikkelsen? Har han noe info på nettet?
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Zen skrev:
Har Roalds magiske blå kunstkabler hele veien, signal og høytalerkabler. Absolutt fabelaktig!
Glem hifi-noia, nyt musikken!
Det er bare å "tømme" Norges Bank...

HanZen
Minner meg om en replikk fra en bergenser på besøk hos NAT som fikk høre mine hjemmesyde og noe tykkere etter de kunstferdige blå.
I følge Morten: (bergensstril dialekt:) "de` var som å få turbo på anlægge!!"


Mvh. RS
 

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Innlegg
2.441
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
R.Solhaug skrev:
Zen skrev:
Har Roalds magiske blå kunstkabler hele veien, signal og høytalerkabler. Absolutt fabelaktig!
Glem hifi-noia, nyt musikken!
Det er bare å "tømme" Norges Bank...

HanZen
Minner meg om en replikk fra en bergenser på besøk hos NAT som fikk høre mine hjemmesyde og noe tykkere etter de kunstferdige blå.
I følge Morten: (bergensstril dialekt:) "de` var som å få turbo på anlægge!!"


Mvh. RS
Hei RS

En kabel kan jo selvsagt oppleves forskjellig på forskjellige oppsett. Nå er jo Silver Renaissance master Signatur mk II gaske så ny, så jeg tviler på at det er denne modellen Bergenseren hadde. Denne er vist nok mye bedre en de "billige" modellene. Jeg har ikke prøvd Høyttaler kablene enda, men om de er like gode som denne signalkabelen er min søken etter kabler ferdig for alltid.
Send meg gjerne en Pm med litt info om dine høyttaler kabler, jeg vill ikke gå off topic her.

Mvh
Kjetil
 
Topp Bunn