simens ecc 88 nos det var siemens halske

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
0
Noen som har noen erfaringer med disse rørene og hva slags klangsignatur di har?

mvh
Rune

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.142
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
simens ecc 88 nos

vinyljazz skrev:
Noen som har noen erfaringer med disse rørene og hva slags klangsignatur di har?

mvh
Rune
Nå er det vel slik at rør godt kan låte annerledes i forskjellige oppsett, avhengig av hvilke andre komponenter/rør etc. som er der.
Karaktertrekkene vil nok likevel skinne igjennom mener jeg.
Siemens Halske E88cc har en magisk mellomtone, veldig oppløst, stram i bassen, typisk "rørlyd", men likevel kanskje ikke så "varm" som RCA f.eks.
:)

Vedlegg

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
0
simens ecc 88 nos

JegHar netopp kjøpt meg en graaf 13.5 mk11 siste modell men for den ikke før om 14 dager så jeg var litt nysgje3rrig på disse rørene men høres ut til å passe perfekt for min type lyd og til forsterkeren
Da den er ekstremt oppløst og detaljert og stramm men ikke overdreven varm i mellomtonen.Skal forøvrig spille sammen med ec 1 up ,Macintosh mc275 og patos symfonic 11 amt som visstnok har en viss varme i mellomtonen men som også er veldig åpen og detaljert.
Noen Synspunkter på dette.
mvh
Rune

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
26.738
Torget vurderinger
24
simens ecc 88 nos

Hei igjen.

Disse rørene gjør seg usedvanlig godt i Graaf GM20, skjønt selv bruker jeg Philips/Amperex SSQ. Erfaringen med GM20, så ta det for det det er verdt, er at inngangsrøret, 6922/E88CC har enorm innvirkning på lyden. Nå er dette svært dyre rør, jeg ville vel kanskje ventet til jeg hadde testet forsterkeren, kanskje ønsker du en signatur som drar i annen reting? Du har jo ikke testet GM13.5MKII enda, mulig den drar det du trenger i den retningen du antyder over.

Milu

Medlem
Ble medlem
05.05.2007
Antall liker
0
simens ecc 88 nos

Hej i tråden!

Vinyljazz du får ikke standard røret ecc88 du får 12 styk af e88cc, særligt selekteret for holdbarhed og mikrofoni - og de er tilmed matchede 6 + 6.
6 af dem sidder i Graaf'en og er naturligvis lettere brugte men vel ikke mere end 1-200 timer.
Det andet sæt er ægte NOS.

De får Graaf'en til at synge - det lover jeg dig! :)

Mvh.

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
961
simens ecc 88 nos

Milu skrev:
Hej i tråden!

Vinyljazz du får ikke standard røret ecc88 du får 12 styk af e88cc, særligt selekteret for holdbarhed og mikrofoni - og de er tilmed matchede 6 + 6.
6 af dem sidder i Graaf'en og er naturligvis lettere brugte men vel ikke mere end 1-200 timer.
Det andet sæt er ægte NOS.

De får Graaf'en til at synge - det lover jeg dig! :)

Mvh.
Har ingen erfaring med denne pre`n men støtter selgeren her. Tuberolling i denne med kavlitetsrør som skal matche eller overgå Simens e88cc blir DYRT.
Hos meg har de gode gamle 50-60 talls CCA (kongen av 6922 ;)) alltid blitt foretrukket. Det finnes dog mere "frempå" varianter som f.eks phillips SQ (som jeg ser Fosse fortrekker?, kommer jo selvfølgelig som alltid ann på oppsettet totalt)

Nei! kjør Simens, bytt heller cd-spiller :D
mvh

Topp Bunn