Siste platekjøp.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    desse skattekronene får bein å gå på.mottok nettopp de her :

Stacey Kent & Sandt Denny

Blue Aeroplanes & Monster Magnet

mvh. s,

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hotel California hører hjemme i de fleste samlinger. Nå også i min for første gang på cd. Tidligere hadde jeg den på mc.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.514
    baluba skrev:
    Hotel California hører hjemme i de fleste samlinger.
    Ærlig talt ?! Jeg føler et intenst og oppriktig hat til Eagles på grunn av den evindelig grusomme 'Hotel California.'
    Vel, jeg ser at du sier de fleste samlinger. Gudskjelov at min ikke er blant de.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    baluba skrev:
    Ærlig talt ?! Jeg føler et intenst og oppriktig hat til Eagles på grunn av den evindelig grusomme 'Hotel California.'
    Vel, jeg ser at du sier de fleste samlinger. Gudskjelov at min ikke er blant de.
    Jeg vet ikke hva som har skjedd med deg og den låten. Kanskje den ble overspilt i et miljø du har ferdes i, og rett og slett har vært for populær. Jeg har samme forholdt til Brothers In Arms. Jeg er fortsatt ikke i stand til å høre på den platen, men vil ikke kvitte meg med den. Den må jo ha kvaliteter siden den er så populær, men enn sålenge klarer ikke jeg å høre på den mer enn noen få minutter i slengen.

Hotel California inneholder flere av Eagles klassikere. Det er vel den platen som inneholder flest låter som også går igjen på Best Of-samlinger. Men dessverre er det mange som ikke liker Eagles på grunn av populariteten deres, noe som får være opp til hver enkelt å avgjøre. Slik som jeg ikke liker nevnte Dire Straits, rett og slett på grunn av overspilling på radio i 85 og 86. En musikervenn/kollega takler ikke å høre Procol Harums A Whiter Shade Of Pale. Han får nesten brekninger av den låten, og årsaken er at han spilte i danseband i årene rundt 1980. Etter å ha spilt låten flere tusen ganger ble han rett og slett allergisk mot låten. Overeksponering av låter kan føre til at kvalitetsmusikk får motsatt effekt på de som har vært utsatt for eksponeringen.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.514
    baluba skrev:
    Roberten skrev:
    baluba skrev:
    Jeg vet ikke hva som har skjedd med deg og den låten. Kanskje den ble overspilt i et miljø du har ferdes i, og rett og slett har vært for populær. Jeg har samme forholdt til Brothers In Arms. Jeg er fortsatt ikke i stand til å høre på den platen, men vil ikke kvitte meg med den. Den må jo ha kvaliteter siden den er så populær, men enn sålenge klarer ikke jeg å høre på den mer enn noen få minutter i slengen.

Hotel California inneholder flere av Eagles klassikere. Det er vel den platen som inneholder flest låter som også går igjen på Best Of-samlinger. Men dessverre er det mange som ikke liker Eagles på grunn av populariteten deres, noe som får være opp til hver enkelt å avgjøre. Slik som jeg ikke liker nevnte Dire Straits, rett og slett på grunn av overspilling på radio i 85 og 86. En musikervenn/kollega takler ikke å høre Procol Harums A Whiter Shade Of Pale. Han får nesten brekninger av den låten, og årsaken er at han spilte i danseband i årene rundt 1980. Etter å ha spilt låten flere tusen ganger ble han rett og slett allergisk mot låten. Overeksponering av låter kan føre til at kvalitetsmusikk får motsatt effekt på de som har vært utsatt for eksponeringen.
    Det er nok en ond kombinasjon av at sangen er dørgende kjedelig, samt at den har blitt ihjelspilt til gangs. Også er det noe utrolig provoserende med danskebåtband som drar rundt og turnerer de samme gamle sangene. I sum gjør dette at Eagles generelt, og Hotel California spesielt, er helt uholdbart for meg. Jeg blir rett og slett sint av å høre sangen, ja det knyter seg sogar i magen min bare jeg tenker på den.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Også er det noe utrolig provoserende med danskebåtband som drar rundt og turnerer de samme gamle sangene. I sum gjør dette at Eagles generelt, og Hotel California spesielt, er helt uholdbart for meg. Jeg blir rett og slett sint av å høre sangen, ja det knyter seg sogar i magen min bare jeg tenker på den.
    Hvis du ser historisk på de er det nok veldig mange av dine favorittlåter som en gang i tiden har vært danske/dansebandlåter, jfr Procol Harum. Jeg tipper få i dag forbinder den musikken med danseband. Eller Neil Young, for eksempel. Hans akustiske låter var populære blant danseband for 30 år siden. Det finnes sikkert mange som ikke orker Harvest fordi den ble spilt ihjel av så og si alle som kunne noen få grep på syttitallet. Det var nesten umulig å gå på nachspiel i min ungdom uten at en idiot voldtok gode låter på kassegitar.

Heldigvis kommer vi over slikt med tiden. Jeg gleder meg til den dagen jeg orker å høre Brothers In Arms, for det skal jo være et bra album.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.514
    baluba skrev:
    Roberten skrev:
    Også er det noe utrolig provoserende med danskebåtband som drar rundt og turnerer de samme gamle sangene. I sum gjør dette at Eagles generelt, og Hotel California spesielt, er helt uholdbart for meg. Jeg blir rett og slett sint av å høre sangen, ja det knyter seg sogar i magen min bare jeg tenker på den.
    Hvis du ser historisk på de er det nok veldig mange av dine favorittlåter som en gang i tiden har vært danske/dansebandlåter, jfr Procol Harum. Jeg tipper få i dag forbinder den musikken med danseband. Eller Neil Young, for eksempel. Hans akustiske låter var populære blant danseband for 30 år siden. Det finnes sikkert mange som ikke orker Harvest fordi den ble spilt ihjel av så og si alle som kunne noen få grep på syttitallet. Det var nesten umulig å gå på nachspiel i min ungdom uten at en idiot voldtok gode låter på kassegitar.

Heldigvis kommer vi over slikt med tiden. Jeg gleder meg til den dagen jeg orker å høre Brothers In Arms, for det skal jo være et bra album.
    Jeg er med på den. Dog tenkte jeg mer på at Eagles gjør seg selv til et danskebåtband ved å turnere uten å ha fremskaffet noe nytt materiale av særlig grad. Her skal det sies at dette argumentet forsåvidt faller bort da de gav ut et album for et par år siden. Men frem til det albumet kokte de jo bare suppe på en særdeles tynn spiker. Dette gjelder også Pink Floyd, at de i det hele tatt får lov til å kalle seg Pink Floyd og turnere uten Barrett, Waters er et evig spørsmål for min del. Men det er nok en annen diskusjon.
    Forøvrig er jeg hellig overbevist om at kassegitar på nachspiel er grunn nok til å snu i døren. Det får da være måte på.

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Lissie: Catching a tiger (2010)

En helt grei CD, men veldig ugjevn, og er uenig med dagspressens soleklare femmer på terningen!

Den har et godt lydbilde og får 5 på lyd, men kun en svak firer for musikken. Dette ene og alene pga. ujevnheten!

Hun blir sammenlignet med S. Nicks, men det er kun en melodi som ligner :eek:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    baluba skrev:
    Roberten skrev:

Jeg er med på den. Dog tenkte jeg mer på at Eagles gjør seg selv til et danskebåtband ved å turnere uten å ha fremskaffet noe nytt materiale av særlig grad. Her skal det sies at dette argumentet forsåvidt faller bort da de gav ut et album for et par år siden. Men frem til det albumet kokte de jo bare suppe på en særdeles tynn spiker. Dette gjelder også Pink Floyd, at de i det hele tatt får lov til å kalle seg Pink Floyd og turnere uten Barrett, Waters er et evig spørsmål for min del. Men det er nok en annen diskusjon.
    Forøvrig er jeg hellig overbevist om at kassegitar på nachspiel er grunn nok til å snu i døren. Det får da være måte på.
    Jeg sørger ikke over at jeg ikke fikk med meg de feterte stjernene da de spilte i Bergen. Der viste de seg som usympatiske tullinger backstage, og uinspirerte pengepuggere på scenen. De har fallert siden de gav ut det sterkt undervurderte "Hell Freezes Over" i første halvdel av nittitallet. Da hadde de et comeback som var preget av glede over å spille sammen igjen, uten heroin som avgjørende faktor om de orket å spille eller ikke. Så jeg er hundre prosent enig i at de ikke er noe å samle på i 2010, men så er det ikke nå jeg oppdaget dem heller. Til og med et comeback med Zeppelin ville jeg ha stilt meg skeptisk til, selv om det var en ønskedrøm for 25 år siden.

Pink Floyd? Huff og huff sier jeg, men vet at fans synes jeg er en vanskelig dude når jeg skriver dette.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    for å blande meg inn i diskusjonen.det er lenge siden 'hotel Carlifonia' ble gitt ut.albumet et solgt i x antall millioner ex.hvor mange popalbum kommer ut i dag med et tittelkutt på ca. 7 minutter med en kjempelang "clean" gitarsolo ? at folk er møkk lei låten er forståelig.dessuten fades den nesten alltid ned på radioen.albumet har son baluba nevner mange andre sterke kutt.

mvh. s,

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Roberten skrev:
    baluba skrev:
    Roberten skrev:

Hver gang jeg er hjemme på Orkanger, prøver jeg meg på en av fatterns Eagles CDer. Hver gang føler jeg meg like kvalm og uvel etterpå. I Trøndelag har vi et ord, "mainnskit", sier vel det meste.

Køddos til Roberten for å tørre og sette hale på svinet.

Case closed.

Edit: prøver overhodet ikke å være saklig, forsonende eller på noen som helst måte å være hyggelig med dette innlegget. Skit e skit....

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.514
    mikefish skrev:
    for å blande meg inn i diskusjonen.det er lenge siden 'hotel Carlifonia' ble gitt ut.albumet et solgt i x antall millioner ex.hvor mange popalbum kommer ut i dag med et tittelkutt på ca. 7 minutter med en kjempelang "clean" gitarsolo ? at folk er møkk lei låten er forståelig.dessuten fades den nesten alltid ned på radioen.albumet har son baluba nevner mange andre sterke kutt.

mvh. s,
    Jeg leser hva du skriver, men jeg sliter med å få setningene til å gi særlig mening ;)
    Syv minutter ?! Skrekk og gru ! Waterboarding fremstår plutselig som en kjekk sommeraktivitet for hele familien.

@Eros, takk for støtten. Det er godt å se at noen har fornuften i behold.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.514
    ErosLoveking skrev:
    baluba skrev:
    Note to myself: Se til å få rippet Iggy-platene dine, din late faen! ;)
    Du har vel nok med Eagles da. Sier vel det meste............
    Auda !

Ahh...lenge siden jeg har hatt latterkrampe, jammen godt å få ristet løs magemusklene !

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.264
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Eagles ingår vel i sellskapet Norges vennerne, i fint sellskap med bla Smokie, Bonnie Tyler, Haha

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    cash 63 skrev:
    Eagles ingår vel i sellskapet Norges vennerne, i fint sellskap med bla Smokie, Bonnie Tyler, Haha
    Norgesvenner telles i antall turneer her til lands, og ikke noe annet. Og fasiten på det blir?
    Jeg merker meg at folk føler sterke ting for det som ikke er av interesse for dem, noe som er symptomatisk for musikkfreaks. Det har vært politisk ukorrekt å like Eagles i veldig mange år nå, og det førte blant annet til mange totalslakter av "Hell Freezes Over".

Eros: På tide å oppsøke lege. Du har åpenbart et helseproblem når du får kvalme av lydmessige inntrykk. Plutselig kvalme er et tegn på at noe er galt. Eller er det bare et eksempel på at man i politisk korrekthet føler til et sterkt behov for overdrivelser.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    ;D

som sagt, hadde ikke som mål å være hverken saklig, forsonende eller spesielt hyggelig.

fortsatt god kveld. ;) nå er det kun 7 tommers sort lykke og levende musikkere som teller resten av kvelden/natta. :D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    ;D

som sagt, hadde ikke som mål å være hverken saklig, forsonende eller spesielt hyggelig.

fortsatt god kveld. ;) nå er det kun 7 tommers sort lykke og levende musikkere som teller resten av kvelden/natta. :D
    Hyggelig trenger du ikke være, og overdrivelser er en del av leken. Jeg er likevel bekymret for din helse, i og med at du plutselig blir kvalm. Det er ikke bra. Vi har ikke råd til å miste flere medlemmer av tragiske årsaker. Kanskje kvalmen har noe med at når du først spiller denne musikken så er det fordi du har mistet hemningene, og dermed gjør du ting du begjærer uten å innrømme det. Litt som den homofobe familiefaren som suger k.. på feil/riktig sted til feil/riktig tid. Eller alle sitcom-historiene om jenter på college og pot/alkohol, som fører til et eksperiment med den de deler hybel med. Eksemplene er mange på folk som gjør noe de egentlig ønsker, men ikke innrømmer det. Når de da føler kvalme så er det av to grunner:
    • Skammen over å gi etter for sine mørke begjær kan føre til slike utslag. En moralske standarder blir brutt
    • Og den mest sannsynlige årsaken. Den samme alkoholen/narkoen som fikk en til å gi etter for begjæret var så sterk at rusen fremkaller kvalme. Slikt har jeg opplevd uten musikk også, for alkoholen er ikke nådig når grensen er nådd

Jeg satser på det siste, for det første ville vært for trist. Men jeg klarer likevel ikke å fri meg fra redselen for at det har fysiske årsaker som er bekymringsfulle. :-\

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.010
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tør ikke tenke på hva som kommer til å skje her dersom noen trekker fram den siste Rune Rudberg plata de har kjøpt.

Slabbedask

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    34
    mteinum skrev:
    Jeg tør ikke tenke på hva som kommer til å skje her dersom noen trekker fram den siste Rune Rudberg plata de har kjøpt.
    Du kan jo prøve så får vi se. ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    mteinum skrev:
    Jeg husker fortsatt en vitsetegning av Knut Nærum i Nye Takter for rundt 25 år siden. Et sortkledd hipster-par får besøk på døren, og den ene roper til den andre "Gjem Åge Aleksandersen-platene!". En ganske treffende gag som kanskje gjelder for noen her inne også, hipstere såvel som andre musikkgærninger. ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    baluba skrev:
    mteinum skrev:
    Jeg husker fortsatt en vitsetegning av Knut Nærum i Nye Takter for rundt 25 år siden. Et sortkledd hipster-par får besøk på døren, og den ene roper til den andre "Gjem Åge Aleksandersen-platene!". En ganske treffende gag som kanskje gjelder for noen her inne også, hipstere såvel som andre musikkgærninger. ;D
    Ingen musikksnobb hvis denne ligger godt synlig og velbrukt ved platespilleren

Vedlegg

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    nye plater som er ankommet.har ikke hørt på de utenom sistnevnte som har fått 3 runder på anlegget i dag.

Tracey Thorn & The Yeah Yeah Yeahs

Paul Weller & The Hives

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    noen til :

Home Groan & div.art.: soul

sist men ikke minst : gave fra min søster m/familie :

Betty LaVette

mvh. s,

da er det bare for musikkpolitet å fyre løs !

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    baluba skrev:
    ErosLoveking skrev:
    ;D

Hyggelig trenger du ikke være, og overdrivelser er en del av leken. Jeg er likevel bekymret for din helse, i og med at du plutselig blir kvalm. Det er ikke bra. Vi har ikke råd til å miste flere medlemmer av tragiske årsaker. Kanskje kvalmen har noe med at når du først spiller denne musikken så er det fordi du har mistet hemningene, og dermed gjør du ting du begjærer uten å innrømme det. Litt som den homofobe familiefaren som suger k.. på feil/riktig sted til feil/riktig tid. Eller alle sitcom-historiene om jenter på college og pot/alkohol, som fører til et eksperiment med den de deler hybel med. Eksemplene er mange på folk som gjør noe de egentlig ønsker, men ikke innrømmer det. Når de da føler kvalme så er det av to grunner:
    • Skammen over å gi etter for sine mørke begjær kan føre til slike utslag. En moralske standarder blir brutt
    • Og den mest sannsynlige årsaken. Den samme alkoholen/narkoen som fikk en til å gi etter for begjæret var så sterk at rusen fremkaller kvalme. Slikt har jeg opplevd uten musikk også, for alkoholen er ikke nådig når grensen er nådd

Jeg satser på det siste, for det første ville vært for trist. Men jeg klarer likevel ikke å fri meg fra redselen for at det har fysiske årsaker som er bekymringsfulle. :-\
    ha ha ha ! ! ! ;D

konsumet av morofludium har ikke vært så lavt på mange år. Dyrkede grønne substitutter eller kjemiske krystaller har aldri vært et tema i mitt liv. Sorry folks, er temmelig konservativ når det kommer til droger.

det skal sies at i personlig platesamling ikke finnes Eagles i noe format. De to første skivene står på lista, og ja, spesielt den første, har faktisk et par låter verdt å "eie".

Når noen velger å gå i skyttergrava for å forsvare om mulig det største sandblåste, åndsforlatte stupide koka-kollektivet i kommerskulturhistorien, ja da sparker jeg gjerne pung, hemeroider og navlestreng, helst uten å forbrenne en kalori. Komboen Iggy Pop og Eagles på en scene skulle vært interessant. "Noen" skulle i hvertfall bli en bakklam anekdote i musikkhistorien i etterkant........

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Toto- samleplate (litt flaut, men de fleste kjente var samlet der (essential toto))
    The killers- sams town

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.514
    Jeg vil gjerne uttrykke min bunnløse takknemlighet ovenfor de som har vært med på Eaglespassiaren de siste dagene.
    Sammen med juice, nybakt brød og fersk leverpostei har deres innsats gitt meg livsgnisten tilbake i dag.

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2002
    Antall liker
    100
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Griffenfeldt skrev:

Musikk fra filmen Rottenetter av Thomas Dybdahl

waiting for that clear moment av Thomas Dybdahl
    Hvilket platenummer stakk du av med? Tror det eksisterer et par med hel håndavtrykk på coveret og ikke kun en fingertupp. Ble litt skjedelig og merke 500 (?) plater for han stakkars Thomas... Dog tror jeg disse platene med hel hånd ble solgt til spesielt heldige folk før de havnet ut i butikkhyllende... jadda... en av dem står hos meg... men er nok desverre ikke min:(

MVH

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.010
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    10 for 200,- !

William Galison & Madeleine Peyroux - Got you on my mind

http://www.amazon.com/Mind-Madeleine-Peyroux-William-Galison/dp/B0002VERC4

The Rippingtons - Welcome To The St. James' Club [GRP 96182]

http://www.amazon.com/Welcome-St-Ja...=sr_1_1?ie=UTF8&s=music&qid=1277559502&sr=1-1

Hiromi - Sonic Bloom, Time Control [TELARC CD-83655]

http://www.amazon.com/Time-Control-...=sr_1_2?ie=UTF8&s=music&qid=1277559563&sr=1-2

Smith Liebman Esen Jackson - Flashpoint [M 7175 2]

http://www.flickr.com/photos/mortenteinum/4735027831/"]
    [/url]

Smith Liebman Esen Jackson - Flashpoint

Yellowjackets - Altered State [HUCD 3097]

http://www.amazon.com/Altered-State...=sr_1_1?ie=UTF8&s=music&qid=1277559600&sr=1-1

The Ornette Coleman Quartet - This Is Our Music [STONE 02]

Lars Erstrand International All Stars - Live At Uttersberg '98 [GMCD 98]

Kambara Music in Native Tongues [WLA-CS-63-CD]

http://www.amazon.com/Kambara-Nativ...=sr_1_1?ie=UTF8&s=music&qid=1277559687&sr=1-1

The Teodross Avery Quartet - In Other Words [GRP 97982]

http://www.amazon.com/other-words-t...=sr_1_1?ie=UTF8&s=music&qid=1277559706&sr=1-1

Harry Connick, Jr - Other Hours - Connick on Piano I

http://www.amazon.com/Other-Hours-C...=sr_1_1?ie=UTF8&s=music&qid=1277559726&sr=1-1

Tom Olstad - Changes for Mingus [PJRCD 113]

http://www.amazon.com/Changes-For-Mingus/dp/B001CKQBOQ

Z

Zomby_Woof

Gjest
    OK. Guilty pleasures:

Herb Alpert+colors

Dette eksemplaret ble kjøpt til erstatning for en hvor coveret ble stjålet.

Will Calhoun, Doug Wimbish og Bernie Worrell, tenkte jeg, da jeg kjøpte den første for sine ti år siden. Den må jeg ha. Men plata er faktisk skikkelig bra. Her har vi en gjeng überkompetente musikere som lener seg godt tilbake, puster i nesa, og har det gøy i studio.

Regner med å få høre det framover....  ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn