Siste platekjøp.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    noen til :



    Tame Impala & Jon Eberson Group



    Ian Brown & Twin Shadow

    frk. Jenshus på vinyl.Resten cd'er

    mvh. s,
     
    J

    J.J

    Gjest
    Isobel Campell & Mark Lanegan - HAWK

    Borknagar - Universal

    Motorpsycho - Timothy`s Monster

    Var bare en liten tur innom Garden og skulle kikke :p
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    Jeg yter min skjerv for at cdsalget skal stige igjen.

    4cd boks.



    Har bare en A & B sides samling fra før.
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    Dire Straits / On the night på cd, Extreme / Waiting for the punchline på cd, Paul Gilbert / Get out of my yard på cd & Spaceship one på dvd, Metallica / Death magnetic på cd, Mike Oldfield / Voyager på cd, Billy Sheehan / Primecuts på cd, Joe Satriani / Black swans & wormhole wizards på cd & Live in Paris, I just wanna rock på cd & dvd, Stratovarius / Infinite på cd, U2 / Achtung baby & Zooropa på cd, Steve Vai / Real illusions : Reflections på cd & Where the wild things are på dvd & ZZtop Recycler & Antenna på cd var det jeg fikk kjøpt i London sist uke, fikk forresten signert cdene av JS når jeg fikk æren & gleden av hilse på han igjen før konserten sist tirs ;)

    Mvh :)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.353
    Antall liker
    11.313
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Handla melk, brød, øl og bruktvinyl idag




    Må ha det litt moro også når vi spiller vinyl.
     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    I posten i går:

    Vamp - I Full Symfoni II - Med Kringkastingsorkesteret
     

    Vedlegg

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.154
    Antall liker
    3.962
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Og her i huset så kom denne:

    The Human Holiday [FRESH! FR-702]





    The revelations in this comedy may change your life!

    • This amazingly quirky radio play in the British style was a smash success on public radio in the 1980s.
    • Mind-bending sonic effects and processing by RR's own Prof. Keith O. Johnson.
    • Newly available for the first time on compact disc, The Human Holiday is a perfect antidote to the stresses and worries of our world!
    • A cross between a consciousness seminar and a Tupperware party, The Human Holiday asks the burning question, “Are there laughs on the other side?”
    • Join your host Midal Gogat of The Finite Corporation as he and a cast of thousands present to souls bored with an eternity of bliss a slickly-packaged sales pitch on the joys and excitements of incarnating on Planet Earth, “Playground of the Universe.”
    • The Human Holiday is sure to become a cult favorite among those who love Lily Tomlin, Tom Lehrer, and The Hitchhiker's Guide to the Galaxy.
    • To quote a ten-time earthling, "It's a thrill a minute!"

    http://referencerecordings.com/FRESH.asp
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Se der, ja. Den røde har jeg på vinyl, den blåe på gammel cd-master. Kanskje jeg burde utstyre guttungen med de to, han ser ut til å utvikle et forhold til The Beatles for tiden. Klassen hans på skolen øver inn en forestilling med musikk av Beatles, Abba og Michael Jackson. Han skal være med i Beatles, og ønsket seg en Beatles-T av meg da jeg reiste til Spania. Det fikk han, og nå gjenstår det bare å høre ham synge sangene. Moren forteller meg at han går rundt og synger Beatles hele dagen, og det finnes ingen bedre måte å bli fan på. Han vet selvsagt at gamle far har alt av Beatles, men den røde og blå er jo kjekke startere for ham.
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Ytterlige 8 plater er innkjøpt :



    The Walkmen & Beth Hart



    Brian Eno & Kasabian
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Videre :



    Morcheba & Morrisey



    My Bloody Valentine & Rammstein

    The Walkmen på vinyl.Resten cd'er.

    mvh. s,
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Har i årevis vært obs på Brian Eno's 'music for airports',men den har vært lite tilgjengelig og har derfor havnet i glemmeboken frem til nå da mange av Eno's klassiske album er å få kjøpt rasende billig.

    mvh. s,
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    mikefish skrev:
    Har i årevis vært obs på Brian Eno's 'music for airports',men den har vært lite tilgjengelig og har derfor havnet i glemmeboken frem til nå da mange av Eno's klassiske album er å få kjøpt rasende billig.

    mvh. s,
    Da bør du raske med deg Before And After Science, hvis du ikke har den allerede. Selv bør jeg se etter ...Airports, blant annet. Har bare ...On Land fra Ambient-serien.

    For min del var det blant annet utgivelsen av Thursday Afternoon som fikk jeg til å kjøpe cdp. Den kom bare ut på cd, og inneholder kun et spor på en time. Eno var tidlig ute med å utnytte mediet skikkelig, og ikke ubetydelig i manges valg av investering på et tidlig tidspunkt. Cd var jo som skapt for ambient.
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Takk for tipset baluba !

    Er også lysten på å kjøpe 'discreet music'.Den har jeg ikke sett siden den var å få kjøpt på LP.

    Ser at Eno snart er klar med nytt album,samt at Bryan Ferry har samlet hele gamlegjengen i Roxy Music på sin nye soloplate.

    mvh. s,
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.258
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    baluba skrev:
    mikefish skrev:
    Har i årevis vært obs på Brian Eno's 'music for airports',men den har vært lite tilgjengelig og har derfor havnet i glemmeboken frem til nå da mange av Eno's klassiske album er å få kjøpt rasende billig.

    mvh. s,
    Da bør du raske med deg Before And After Science, hvis du ikke har den allerede. Selv bør jeg se etter ...Airports, blant annet. Har bare ...On Land fra Ambient-serien.

    For min del var det blant annet utgivelsen av Thursday Afternoon som fikk jeg til å kjøpe cdp. Den kom bare ut på cd, og inneholder kun et spor på en time. Eno var tidlig ute med å utnytte mediet skikkelig, og ikke ubetydelig i manges valg av investering på et tidlig tidspunkt. Cd var jo som skapt for ambient.
    Before And After Science er en av mine absolutte favorittplater, og markerer et skille hos Eno fra fokus på pop/rock til mer fokus på ambient. Platen er delt omtrent på midten slik sett. Første halvdel av plata (eller side 1 på LP`en) har nok inspirert ganske mange, en snodig blanding av new wave og noe som kan minne om funk. Tenker spesielt på David Byrne og Talking Heads, og samarbeidet deres fra -80 til -81. Eller hør gjerne på LCD Soundsystem og den nye plata This is Happening, som snytt ut av Eno anno -77.

    Ambient-serien husker jeg fikk jeg kjøpt billig på LP på platebaren på Blindern på slutten av 80-tallet. Akk, salige platebar. Moro å mimre litt fra den tiden.
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    To plater ankom her også.Årgangsjazz er det som faller best i smak her i gården.



    Sarah Vaughan & Freddie Hubbard

    mvh. s,
     

    MusikkGal

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.01.2003
    Innlegg
    166
    Antall liker
    0
    Hei. Bl.a. de to cd'r av Youn Sun Nah "Voyage" 2009 og "Samme Girl" 2010, en koreansk jazzsinger som har bl.a. Lars Dannielsson og Ulf Wakenlus i bandet sitt.
    "It is a very strong meeting between Korea and Scandinavian" mener Lars Danielsson
    Det er en fantastisk music ( særlig i den andre album "Same Girl") som minner meg litt av Patricia Barber på sin personlig måtte å singe, selv om hennes styl er mer minimalistisk, mener jeg, ANBEFALES.
    Den nyeste med Elton John sammen med Leon Rusell, "The Union" bare to ord HELT FANTASTISK. Beste album med Elton John i de siste 25 år, minst. Produkjonen av T Bone Burnett er en mesterverk i seg selv ( ikke noe kanskje, for de som forventer seg krystalklart HD lyd med ultra highend oppløsning i sine 100k+ cd rygg ;) )
     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Var på konsert med Vamp og Eivør i går kveld der plukket jeg med meg denne:

    Eivør Pálsdóttir - Eivør LIVE
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn