Siste platekjøp.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• frans

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2003
    Antall liker
    3
    Hadde denne på kasett, men har ikke lenger kasettspiller. Så kjøpte denne på CD

En fantastisk og annerledes plate. Synes fyren er tett på den man kan kalle genial.

Among many notable quotes, in 1997 The Boston Globe described Moran as "a modern day Mozart", and The New York Times had on many occasions through the late 1980s and 1990's, had called him the most important composer of his time

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Før en super konsert på Norwegian Wood (Opeth og Porcupine Tree) i går, tok jeg meg en tur på en bruktsjappe nede i byen, og rotet frem disse skattene (i mine øyne):

Porcupine Tree - Stupid Dream
    Porcupine Tree - Signify
    Porcupine Tree - Pure Narcotic (singel)
    Porcupine Tree - 4 Chords That Made A Million (singel)

Stupid Dream har det gamle coveret, derfor er dette en fra den første utgivelsen av denne. Ser ut som dette også gjelder Signify. Hva angår singlene er det noe vanskelig å få tak i disse, så jeg var glad jeg tok turen dit i går. :) Betalte samlet 350 kr for disse.:)

U

utgatt60135

Gjest
    Ja det er mye referanser til 70-tallet, men de klarer å gjøre det med flott særpreg og i en moderne innpakkning alikevel. Virker som de har balansert albumet veldig godt. Endel av musikken gir meg assosiasjoner til glatt pop som jeg ikke liker, men måten disse gutta serverer musikken på et veldig tiltalende. Det var nok derfor jeg ikke ble helt klok på den. Trenger flere runder før jeg kan konkludere helt.

Men vet ikke om de akkurat har "stjålet" fra andre?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Lyngen skrev:
    Ja det er mye referanser til 70-tallet, men de klarer å gjøre det med flott særpreg og i en moderne innpakkning alikevel. Virker som de har balansert albumet veldig godt. Endel av musikken gir meg assosiasjoner til glatt pop som jeg ikke liker, men måten disse gutta serverer musikken på et veldig tiltalende. Det var nok derfor jeg ikke ble helt klok på den. Trenger flere runder før jeg kan konkludere helt.

Men vet ikke om de akkurat har "stjålet" fra andre?
    det lille jeg har hørt liker jeg.
    Ved neste fritid skal jeg fordype meg på spotify. Føler de rapper mye fra 60-tallet

det her var ihvertfall en kul cover.

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.010
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Først denne:

Frøy Aagre - Cycle of Silence [ACT 9491-2]

This is the ACT label's debut for Norwegian saxophonist Frøy Aagre, an Oslo-based artist who studied classical, jazz and gamelan music in Birmingham, tango in Buenos Aires, and saxophone with Dave Liebman in New York. She plays pensive soprano sax throughout on this album of her own pieces, with a piano trio and occasional help from french horn, trombone, and cello. Delicately floating dances over soft, two-note repeats swell into mournful brass-cushioned songs; distant brass chords underpin Jan Garbarek-like wisps and curls of soprano melody; and Aagre's purity of tone and sensuous elisions make her most cryptic figures persuasive. She writes hauntingly harmonised ensemble passages for bassist Audun Ellingsen and pianist Andreas Ulvo, and though much of the music is reflective, there are shyly frivolous themes as well, giving way to looping piano and bass patterns for the soprano to drift over. It's meticulously crafted, in some ways typically Nordic chamber-jazz with a liberal dose of classical music's precision of phrasing, but for all its apparent frailty, Aagre's composing leaves an impression that ripples on long after the disc has stopped spinning.

http://www.guardian.co.uk/music/2010/feb/04/froy-aagre-cycle-of-silence

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ser flott ut den boksen der. Ikke under 200-grensen, men likevel et pent produkt til prisen. Fin musikk også... ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Meget bra fangst, om enn litt mainstream. Men hvorfor ikke, basisvarene må jo også på plass? :)

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    du verden ! et nytt album fra Stacey Kent.likte godt hennes 'breakfast at the morning train'.dette blir nok et godt påskudd for å legge inn en platebestilling.

mvh. s,

Edit : kunne bare finne den som mp3 her til lands foreløpig.cdon hadde den visst.

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.010
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjøpte fra amazon.co.uk - gode erfaringer derfra. Rimelig er det også. :)

Likte du den forrige så faller denne også i smak.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    nye compactdics-album :

The Drums & NoMan

The Wedding Present & Girls

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    noen til :

Teenage Fanclub & Christan Death

Silje Hrafa & Sister Sonny

mvh. s,

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.078
    Flight - dec.17 (Django inspirert sjæss)
    GusGus - Attention (Islandsk electronica)
    The Chieftains - The Long Black Vail (Irish music med en perlerad av kjendiser som speller og synger)
    Steve Dobrogovitz - Golden Slumbers (Neddempet melankolsk og lengselsfylt tolkning av Beatles. En mann - ett piano. Er du predisponert for sentimentale følelser den dagen har tenkt å spille denne, så kommer tårene. Det er ment som et kvalitetsstempel).

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Pirates har vært savnet i samlingen i mange år, og i dag bare måtte jeg kjøpe den. Dessverre hadde jeg ikke tålmodighet til å vente på den audiofil-utgaven som har vært nevnt her, så det ble den vanlige på Platekompaniet. Jeg får gi bort eksemplaret når jeg endelig får bestilt MoFi-versjonen.

Samtidig plukket jeg opp en fin T-skjorte som var på salg til 99 kroner.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    I dag ble det et lite impulskjøp til 49 på hovedposten i Bergen. Ida Jenshus virker som et solid produkt etter at tredje låt har startet. Hun er nok det beste av norsk C&W/bluegrass jeg har hørt på ganske mange år, så det er en frøken jeg tror vil gjøre det godt. Hun bør også ha internasjonalt potensiale. Jeg skal være forsiktig med å bruke for mange superlativer nå, for dette er første gjennomhøring. Men til 49 kroner bør det ikke være noen god grunn til å ikke kjøpe platen.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Til de som enda ikke har mesterverket så observerte jeg "From Hawaii" på kompaniet til 59 i går.

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Platekompaniet:

Red Hot Chili Peppers - Greatest Hits
    Gorillaz - Gorillaz
    NIN - Further Down The Spiral
    NIN - With_Teeth
    Dire Straits - Communique

Fra cdon.no:

dredg - catch without arms

Dredg anbefales virkelig.:)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    King Crimson/Larks' tongues in aspic, uspilt original.

Det var f*** meg litt av en innkjøpsstopp, £453.22 siden jeg opprettet konto for en måned siden, pluss et par-tre bæreposer fra Big Dipper.

Og jeg byr på In the court of the Crimson King, men den er så j***** dyr!

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    to nye plater :

Hellbillies & AC/Dc

sistnevnte har jeg før av på LP,men den må være den mest slitte i min vinylsamling.artig å høre den igjen i dag

mvh. s,

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Zomby_Woof skrev:
    King Crimson/Larks' tongues in aspic, uspilt original.

Det var f*** meg litt av en innkjøpsstopp, £453.22 siden jeg opprettet konto for en måned siden, pluss et par-tre bæreposer fra Big Dipper.

Og jeg byr på In the court of the Namsmann, men den er så j***** dyr!
    Det tenker jeg er like nært sannheten når det nærmer seg jul. ;D

For første gang har jeg kjøpt en cd av gatemusikere. Vi som jobber med kontorvindu mot byens piazza er hver sommer plaget av inkaer med Hollywood-indianerhøvdingkostymer som spiller på panfløyte og Casio over batteridrevet PA. De driver oss til vannvidd, og da settes det pris på litt variasjon. Uten forsterkere dukker det også opp noen baltiske messingblåsere som spiller en lett blanding av Bach, Mozart, Berlin og Beatles på et passende gatehjørne. I dag utenfor Sundt. På vei til et møte hastet jeg nesten rett forbi dem, men ut av glede over å høre litt kompetent hornmusikk stoppet jeg for å slenge noen mynter nedi kofferten. Kvintetten begynte på en kort pause etter å ha spilt "Puttin' On The Ritz", og en av dem tilbydde meg en CD de hadde spilt inn i desember + en eldre. Den eldste viste seg å inneholde jazz og pop-standarder i artige arrangementer som jeg sikkert ikke kommer til å lytte til hjemme. Hyggelig nytt med en iskrem på Torgallmenningen, ikke noe for fars godstol i stuen. Den nyeste derimot var full av svisker fra den klassiske musikkhistorien, fra Pachelbel til J. Strauss. Med en Lennon/McCartney som avslutning. Noen informasjon om Baltic Brass Quartet finner jeg ikke på nettet, og strengt tatt har jeg ikke hørt dem på annen måte enn gjennom lukkede kontorvinduer. Og det er egentlig fraværet av panfløyte og høyttalere som fikk meg til å gi dem en slant, noe som endte med at jeg kjøpte den klassiske cd-en deres.

I linernotes står det at Baltic Brass Quartet ble dannet da de møttes på konservatoriet i Sankt Petersburg i 1996. Utover det står det noe mumling om diverse Petersburg-orkestre, hva enn det betyr. Og at de jevnlig turnerer i Skandinavia, Tyskland og Østerrike, der de spiller i kirker, festivaler, konsertlokaler, skoler og eldresentre (??!!!). At de også spiller på gaten om sommeren står det ingenting på. Platen er spilt inn i studio, uten at det er nærmere nevnt på coveret. Og tittelen på verket er "Sankt-Petersburg".

Skjelver ikke akkurat av spenning, så jeg venter til jeg kommer til Karmøy senere i uken med å lytte til platen. Jeg liker å ha med meg noe nytt når jeg reiser til holmen. Siden det ikke finnes noen info på nettet, og jeg ikke har koblet opp scanneren enda, så får jeg bare velge et passende bilde jeg har tatt selv. Det er bedre enn ingenting med et bilde signert baluba.

Vedlegg

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17

Musikk fra filmen Rottenetter av Thomas Dybdahl

waiting for that clear moment av Thomas Dybdahl

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.010
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    En av de store gutta:

The Stanley Clarke Band [HUCD3161]

http://www.flickr.com/photos/mortenteinum/4724778628/"]

[/URL]

Renowned bassist Stanley Clarke's new recording, The Stanley Clarke Band, is unlike his previous acoustic bass releases, Clarke feels that this album's music is fresh and different from just about anything he's done before. Produced by Clarke and Lenny White, the range of collaborative material on The Stanley Clarke Band has allowed him to venture to new levels of experimentation, utilizing his arsenal of bass instruments. Clarke compares this new release to the first three albums of his solo career: Journey to Love, Stanley Clarke, and School Days, with long extended electric pieces that take the listener on a kind of journey.
    "Technically, it's a Stanley Clarke record, but it's very much a band-oriented record at the same time," says Clarke. "I may be the leader, but everyone played an important role in what emerged. If a project like this can be looked at like a ship, I'd be the one steering the ship and keeping everybody on course. But all hands were definitely on deck, and everyone played an important role in getting us to our destination."

Also a new foray for Clarke, the album includes original compositions from members of the band. He is joined by Stanley Clarke Band keyboardist Ruslan Sirota and drummer Ronald Bruner, Jr. - who have been performing and recording with him for the better part of five years. Innovative young musicians, they have virtually grown up in Clarke's band and bring a freshness he admires. Following 2009's highly-acclaimed Jazz In the Garden, this is featured artist Hiromi Uehara's second Clarke recording collaboration. Clarke's rugged and complex bass work serves as the ideal foil for her trademark fiery and expressive piano chops, as reflected through critics' praising it as "a superb trio effort" (Bass Player) and "one of the best jazz CDs of the year" (San Jose Mercury News).

"There are people on The Stanley Clarke Band other than myself who have something to say," explains Clarke. "Everyone on this project brought their own music and their own ideas. The styles of the individual tunes may be different, but the continuous thread that runs through the whole record is the fact that we're all operating as a unit on each track."

http://www.flickr.com/photos/mortenteinum/4724786586/"]

[/URL]

Among the additional players in the album's supporting cast are vocalist Cheryl Bentyne (a longtime member of The Manhattan Transfer); guitarists Charles Altura, Rob Bacon, and Armand Sabal-Lecco; saxophonist Bob Sheppard; bass synthesizer Lorenzo "Larry" Dunn (of Earth, Wind & Fire fame); keyboardist Felton Pilate; horn players Andrew Lippman and John Papenbrook; and drum programmers Chris Clarke and Jon Hakakian.

Perhaps the most appealing aspect of The Stanley Clarke Band is the exceptionally organic nature of its genesis - the sense of grassroots creativity that existed outside of any efforts to tailor the music to any specific segment of the market. Clarke concludes, "This is the last electric album I'm going to do for awhile. The legacy of this release is that I'm providing lots of material and homework for a new generation of bassists to catch up with. I've worked hard to give the bass a distinctive voice, and I feel so excited about where it's going."

Amazon.com: Stanley Clarke Band: Stanley Clarke: Music

Nitram

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2005
    Antall liker
    175
    Torget vurderinger
    5
    baluba skrev:
    Pirates har vært savnet i samlingen i mange år, og i dag bare måtte jeg kjøpe den. Dessverre hadde jeg ikke tålmodighet til å vente på den audiofil-utgaven som har vært nevnt her, så det ble den vanlige på Platekompaniet. Jeg får gi bort eksemplaret når jeg endelig får bestilt MoFi-versjonen.

Samtidig plukket jeg opp en fin T-skjorte som var på salg til 99 kroner.

Vil så absolutt råde deg til å hive deg rundt og bestille MoFi utgaven. Rickie Lee Jones og kanskje spesiellt de første albumene hennes har lenge vært blandt mine favoritter, så jeg trodde jeg kjente "Pirates" nokså ut og inn. Ikke destomidre synes det nesten ikke å være ende på nye detaljer og nyanser som avsløres på remasteringen. Så absolutt verdt hver krone (eller dollar formodentlig). Blir ofte til at jeg setter på den hvis jeg skal teste om nytt utstyr har noe for seg. Så løp og kjøp! Åsså så fin t-skjorte da.
    mvh. Martin

Z

Zomby_Woof

Gjest
    baluba skrev:
    Zomby_Woof skrev:
    Og jeg byr på In the court of the Namsmann, men den er så j***** dyr!
    Det tenker jeg er like nært sannheten når det nærmer seg jul. ;D
    Nå ble det ikke så ille som jeg hadde fryktet. Jeg fikk en EX/EX Pink i ITCOTCK for 141 GB£ i går kveld. Ikke billig, men det har nylig gått (finere) eksemplarer for over 300 GB£.  EX får være godt nok for meg.

Namsmannen rundt juletider er avlyst. ;D

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    st.Hans-feiring m/mange nye plater :

Niel Finn & Miles Davis

Brad Mehldau & Acoustic Alchemy

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    noen til :

Phosphorescent & Ariel Pink's Hounted Grafitti

Anne Lene Hegglund

mvh. s,

M

musicus

Gjest
    mikefish skrev:
    st.Hans-feiring m/mange nye plater :

Brad Mehldau & .......
    Den er vel mer å regne som en Lee Konitz skive!, en fantastisk god sådan, det finns en til fra fra samme setting, bare å skaffe seg den med ;)

Lee Konitz "Another shade of blue".

mvh

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    takk for god informasjon musicus ! den var oppført som Brad Malhdau da jeg bestillte den.da jeg fikk ordrebekreftelsen var alle navnene med,og det er et stjernelag av musikere !

gleder meg til å høre den.og den andre du anbefalte har jeg sett coveret til flere ganger.kommer til å bli kjøpt med tid og stunder !

mvh. s,

M

musicus

Gjest
    Alone togheter er spillt inn live på Jazz Bakery 21 & 22 dec 97 og Another shade er innspillt 21/12-97 på samme sted, så liker du den ene så liker du den andre, dette er løp og kjøp skiver ;) :)...

mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn