Kabeldragern
Hi-Fi freak
Slumpet til og slo et sjakkprogram med Stockfish level 1. Er det noe bra...?
Avhengig av om 1 er høyeste eller laveste nivå. Stockfish er en god "chess-engine" som et program kan anvende for å kalkulere trekk. Det vanlige er at programmet så handikapper motorens tilgang til datamaskinens prosessor, reduserer tilgang til åpningsbibliotek, og legger inn random dårlige trekk, når programmet kjøres på nybegynnernivå, og så fjerner man disse kjeppene i hjulet etterhvert som man går til høyere nivåer.Slumpet til og slo et sjakkprogram med Stockfish level 1. Er det noe bra...?
Veldig mange computerlinjer er dypt urealistiske, med fordeler som realiseres først etter uoverskuelig mange trekk.Pila er gjengs over for optimistisk. Bruk heller analysis.sesse.net
Utført det eneste lovlige trekket, løper f6Et lite spørsmål til dere som har litt peiling på sjakk: Hvis MC hadde flyttet tårnet til E6 i trekk 51, hva ville du gjort hvis du satt på andre siden av bordet?
Syns det blir litt underlig å skrive om "tabbetrekk" i stillinger som er så kompliserte som disse to.Nrk skrev tabbetrekk om Carlsens tårntrekk i forigårs. Jeg vil si at gårsdagens bondetrekk til f4 var en minst like stor tabbe. Med sine egne brikker sperret Carlsen effektivt seg selv ute fra å kunne entre Karjakins stilling på kongefløyen.
Jeg sliter med å se et godt alternativ til f4. Har du noen forslag?Nrk skrev tabbetrekk om Carlsens tårntrekk i forigårs. Jeg vil si at gårsdagens bondetrekk til f4 var en minst like stor tabbe. Med sine egne brikker sperret Carlsen effektivt seg selv ute fra å kunne entre Karjakins stilling på kongefløyen.
Datamaskinene så ikke festningsremisen fordi man på det tidspunkt der Carlsen trakk f4 var langt unna noen festning.alternativ til f4 var å forbedre posisjonen til hvitfeltet løper. Løper d5 f.eks. Eller kanskje løper e6 for å fremtvinge avbytte av bønder.
Med bonden på f4 og hvit plasserer løperen på d4 kontrollerer hvit alle felter i sentrum (d4, e5 og e4) og svart kommer ikke rundt egne bønder da h5 er sperret. Svart kan som du sier bare nå entre via b3, der han med enkelhet blir blokkert av hvits konge. Ved å spille bonden til f4, setter Carlsen opp fortet til Karjakin.
Datamaskinene er ikke i stand til å se at stillingen er remis, og bedømmer carlsen som bedre grunnet løperparet og mer aktiv stilling. Gårsdagen var et klassisk eksempel på datamaskiners manglende evne til å se fort-remiser.
De burde heller stoppet dette "primat" uttrykk bilde.. Magnus "Cro-Magnon" Carlsen
Dennen mannen kjøper ikke kabler fra Nordost§!De burde heller stoppet dette "primat" uttrykk bilde.. Magnus "Cro-Magnon" Carlsen
Vis vedlegget 410890
https://www.nrk.no/sport/carlsen_-_-andre-er-dumme-og-skjonner-ikke-hva-jeg-snakker-om-1.13231372
Carlsen holdt på å tape partiet ved å gjøre juniorfeil. Knoting med noteringsskjema straffer seg. Og under VM kan man ikke akkurat be om å se på motstanderens skjema heller.