Nei, og det er det som er problemet.
Nå anser jeg det ikke å være et problem, altså at de ikke kan påvise om han har jukset i partiet mot MC, det blir irrelevant slik jeg vurderer det.
At Hans Niemann er en juksemaker burde være hevet over enhver tvil, noe han også selv delvis har innrømmet (men ikke i den grad det viser seg at han skal ha jukset), troverdigheten hans bør og skal være lik null og han burde ikke ha få spilt ett eneste parti.
Enhver motstander han nå vil møte ved brettet, de vil naturlig nok ikke evne å yte sitt beste med han som motstander på andre siden av brettet, klart det vil være forstyrrende nok i seg selv å møte han i et parti, selv i et parti han ikke skulle finne på å jukse. Nettopp derfor mener jeg det blir irrelevant om han jukset eller ei i partiet mot MC, Hans Niemann er en juksemaker og får som fortjent da det skal og bør medføre konsekvenser.
Når det er sagt så støtter jeg ikke MC i måten han har gått frem på, å trekke seg fra turneringen etter tapet og å gi opp ett parti når de møttes igjen, det er absolutt ikke hensiktsmessig fremgangsmåte.
Men igjen, Hans Niemann har jeg intet til overs for, og håper inderlig at sjakken blir kvitt den juksemakeren og løgneren. Tror også at det er bra for sjakken at denne saken kom og har fått så enormt fokus som den har, så sjakken tenker jeg kommer positivt ut av denne oppvasken.