Sjokkerende msn kjede

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
angående bonsai kittens så var dette ren bløff.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.986
Sted
Østfold
Nettopp. Prate med pus men ete svin. Hvorfor ikke ete pus, så kan man prate med maten i munnen?
Det dreier seg ikke om hvem man spiser og hvem man ikke spiser av dyrene. Det dreier seg om hvorvidt man med viten og vilje piner dyr som har relativt høy intelligens.

Bikkja mi vet for eksempel godt at hun er langt mer intelligent enn selv en moderne PC, altså er hun langt mer intelligent enn deg ;)

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Man kan jo bare åpne en boks makrell i tomat og forsøke å forestille seg historien bak.. ::)

Meh. RS

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.411
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Tja, er ikke problemet her mer at noen (de som flår dyr mens de er levende) har fjernet seg fra det å være menneske? De fleste skjønner vel at en gris må dø  for at den skal kunne spises. Synes ikke du skal anklage andre for å bevege seg utenfor topic, DENNE tråden handler om dyremishandling - mens du synes den burde handlet om slaktemetoder.
Sitat frå den storslagne teikneserien Ompa-Pa (René/Goschinny)
Tveskalp: " Må vi slå ihel en bison hver gang vi får lyst på en biff?"
Ompa-Pa: "Ja, ellers vil Bror Bison ikke gi fra seg biffen"

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.411
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Folk som prater med hunder, gullfisk eller andre laverestående vesen burde legges inn til undersøkelse. De er i hvert fall ikke berettiget til å uttale seg om noe som helst, aller minst dyrehold.
Kva er det gullfisken din har sagt til deg, som får deg til å hevde noko sånt?

Bror min er ein katte-pratar (motstykket til hestekviskrar).

Og når bror min pratar til katten, kan du ta fan på at katten skjønar kva han seier!

(I tillegg til det reint verbale, har bror min eit overtydeleg tonefall, og dessutan eit velartikulert kroppspråk. Eg tykkjer det er fornuftig av han å prate med katten, i staden for t.d. å prøve seg på hifisentralen, der han slett ikkje eignar seg.)

(For den som tykte dette var ei avsporing: Du har eit poeng. Men bror min har eit utmerka forhold til dyr. Grønsaker derimot.....)

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Sitat frå den storslagne teikneserien Ompa-Pa (René/Goschinny)
Tveskalp: " Må vi slå ihel en bison hver gang vi får lyst på en biff?"
Ompa-Pa: "Ja, ellers vil Bror Bison ikke gi fra seg biffen"
Bruken av utrykket "slå i hjel" synes å være noe forvirrende. Når PAR bruker det i denne tråden mener han det bokstavelig - altså "slå" med et slagredskap. I bibelsk betydning betyr begrepet "slå i hjel" det samme som å "ta livet av".

Forøvrig en stor takk til Arve som minte meg på en fordums tegneserie som holdt høy kvalitet, men som jeg ikke har lest på årevis.

Jeg ønsker videre å poengtere at når jeg "prater med" katten, så bærer nok kommunikasjonen preg av at budskapet ikke kommer helt gjennom for å si det sånn.
Jeg sier gjerne "jævla kattesvin" når den hopper opp på høyttaler eller forsterker, noe den selvfølgelig ikke skjønner noe av. - Eller det skjønner det, men driter i det.

Vi har allerede tatt oss en prat om at mulige konsekvenser av en litt for lav respekt for stereokomponenter kan resultere i at jeg lar meg inspirere av østens slaktemetoder, men den blåser en lang marsj det bortskjemte utysket.

Topp Bunn