Skøteledning / padde

Ble medlem
04.11.2024
Antall liker
82
Sted
Tvedestrand
Hei går det fint å kjøpe en vanelig padde for å koble forsterker, platespiller og en riaa i den ? Eller bør e kjøpe vanelig skøteledning med sån 3 utak ?

Todani

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.05.2009
Antall liker
2.401
Forsterkere kan trekke mye strøm, og da er (sikkerhets)rådet om ha dem koblet rett i veggen. Kvalitetspadder fra f.eks. Supra Jenving eller Brennenstuhl er greit for de andre apparatene du nevner. Disse kan ha både overspenningsvern og nettstøyfilter. Padder av dårlig kvalitet bør man ikke bruke noe sted i hjemmet, og padder som koster mange mange tusen kroner passer for dem som ønsker å bli lurt..

Ble medlem
04.11.2024
Antall liker
82
Sted
Tvedestrand
Takk for svar men e hadde en gammel padde ligende å prøvde men kommer en høy iriterende lyd fra selve padda e dette normalt eller er det fordi det ikke er nettstøy filter i deb

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Antall liker
4.381
Torget vurderinger
1
En god nok padde koster ikke mange hundrelapper. Bare sjekk at den er beregnet til 16A, så er det ikke noe problem å koble til flere enheter der.
Lager padden i seg selv lyd!? Hiv den og kjøp ny, ingen poeng å samle på slikt..

Ble medlem
04.11.2024
Antall liker
82
Sted
Tvedestrand
En god nok padde koster ikke mange hundrelapper. Bare sjekk at den er beregnet til 16A, så er det ikke noe problem å koble til flere enheter der.
Lager padden i seg selv lyd!? Hiv den og kjøp ny, ingen poeng å samle på slikt..
Ja skal få handla ny i dag takk for tips

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
9.704
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Takk for svar men e hadde en gammel padde ligende å prøvde men kommer en høy iriterende lyd fra selve padda e dette normalt eller er det fordi det ikke er nettstøy filter i deb
Det er ikke normalt, bli kvitt den og kjøp f.eks. Brennenstuhl. Rimelig og bra, bruker de sjøl her i huset. Grenuttak som koster 50 øre har jeg dårlig erfaring med. Dårlig kontakt i ev. Bryter og dårlig tynt metall i kontaktpunkter og jord.

Ser at na_X kom meg i forkjøpet, men en god ting kan godt sies flere ganger.

Ble medlem
04.11.2024
Antall liker
82
Sted
Tvedestrand
Det er ikke normalt, bli kvitt den og kjøp f.eks. Brennenstuhl. Rimelig og bra, bruker de sjøl her i huset. Grenuttak som koster 50 øre har jeg dårlig erfaring med. Dårlig kontakt i ev. Bryter og dårlig tynt metall i kontaktpunkter og jord.

Ser at na_X kom meg i forkjøpet, men en god ting kan godt sies flere ganger.
Ja den e fant kosta vel 50kr for 10 år siden å den rødknappen for å skru av å på stømmen har ikke lys lenger men gir strøm forsatt

StoneFree

Medlem
Ble medlem
23.04.2023
Antall liker
131
Sted
Kølis
Har et par stykker av denne, i forskjellige rom. Kan holde til et helt stereooppsett + litt til.

Topp Bunn