Var en tur innom Soundgarden og hørte på dynaudio excite 14, og på en gulvstående i samme prisklasse fra Dynaudio, bra lydbilde, spesielt fra den excite modellen, sett i forhold til størrelse, men også disse synes jeg er litt harde i diskanten, Kan jo selvfølgelig være utstyret dem er koblet opp mot, men sitter igjen med dem fleste "audiophile" høgtalerene er konstruert slik, og at det er "hifi" korrekt, men faller ikke helt i smak hos meg, Mentoren fra Dali hadde mindre preg av det, og vienna Acoustics så var det helt borte,
Så i mangel av prøve lyttinger av andre "esotiske" merker, tror jeg nok at det blir vienna, somb blir valget mitt.
Sitter igjen med et inntrykk om at enkelte butikker prøver å selge meg høgtalere DEM mener har korrekt lyd, når jeg allerede har forklart dem hvilken type lyd JEG liker.
Skulle jeg angre på mitt valg, så selger dem jo flere høgtalere i butikken hehe, og på torget her på forumet.
MEN TUSEN TAKK FOR ALLE GODE FORSLAG, både fra private og fra bransjeaktører (på pm). Setter stor pris på hjelpen jeg har fått her inne på forumet.