Skal hany bærbar pc - hva bør jeg kjøpe?

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Takk for tips! Jeg vurderer også ny ASUS. Sikkert bare tull, men min gamle traver, har gitt meg stor tro på dette merket. Hvordan er tastaturet? Er det soft eller sånn klikke-klikke? Jeg vil ha et stille tastatur... Er du fornøyd, sånn ellers?

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.023
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Noen med formeninger om Lenovo B570e?
Latterlig lav pris, men er det en ok/god pc også ifht pris....?

mvh
Proffen

sander

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.02.2012
Antall liker
77
Min Lenovo Thinkpad er den bedste maskine jeg har haft.

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.023
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Har også troen på Lenovo fremfor andre merker; men mitt spørsmål går jo på en budsjettvariant.
Har ikke de helt store kravene ifht gaming osv. Blir i hovedsak en pc til å rippe cd`er til hd med, samt litt surfing og office-jobbing....
3k for en pc som (forhåpentligvis) er like solid skrudd sammen som Lenovos øvrige pc`er bør jo være greit...

mvh
Proffen

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.023
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Stor forskjell på Thinkpads og andre i lenovo serien.
G og B er testet og funnet for "skranglete". Helt greie for pengene, men ingen Thinkpad for å si det slik.

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.023
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Mulig jeg beholder min T60 foreløpig, da.
Den funker "greit nok" til sitt bruk, men kunne gjerne vurdert mer RAM....

mvh
Proffen

Y

ymir

Gjest
Hei
Fra en som er hjelpeløs ang. PC.

Styr unna HP.ELENDIG service der.

ASUS,kjempe bra service.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.023
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
I de midtre prisklasser . Asus og Samsung
I de litt dyrere - Lenovo Thinkpad og Samsung

T60 er glitrende maskiner. Hadde en T60p tidligere i flere år. Kjempemaskin.

sander

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.02.2012
Antall liker
77
Min er en T61p,men teknikeren påstår en T60 med 4 gb ram er fin-fin til de flestes brug - og viften er den samme = rimeligt støjsvag!

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Alle musikkinteresserte veit at det er EN maskin som kan brukes....den med et halvspist eple på...hehe...men den der er sikkert grei nok...Gratulerer uansett!

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.023
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Har et sånt råttent eple også :)

Av bærbart for tiden..
Har 2 stk samsung 9 series - nyeste og forrige generasjon
1 stk. lenovo w500 - gammel traver - altfor lyssvak skjerm. Her var gamle t60 serien et hav bedre faktisk.
1 stk lenovo w520 - litt nyere traver - kjører en ubuntu 12.10 på den.. (Kanskje favoritt laptop OS for tiden )
1 stk macbook air (13.3") - siste gen. Denne føles faktisk gammel ift. siste gen 9 serie fra Samsung, men virker solid og jeg personlig synes den har bra batterikapasitet.

I tillegg mekket jeg på ungen til Søster sin helt nye Samsung 5 serie her en dagen. Virket veldig bra til ikke altfor mye penger.

Samsung har virkelig overrasket meg. Både med soliditet, hastighet, design, støy, varmeutvikling, skjerm mm..

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.150
Torget vurderinger
4
Hvis man vil ha service og er villig til å betale for det er det jo bare å kjøpe en Dell med neste dag service. Har det på jobb pc'en og hvis de ikke umiddelbart før løst problemet via fjernhjelp så kommer det en servicetekniker neste dag.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Takk for tips! Jeg vurderer også ny ASUS. Sikkert bare tull, men min gamle traver, har gitt meg stor tro på dette merket. Hvordan er tastaturet? Er det soft eller sånn klikke-klikke? Jeg vil ha et stille tastatur... Er du fornøyd, sånn ellers?
Jeg la inn ordre i dag. Det er soft tastatur på den jeg har kjøpt. Har en Lenovo nå som er 4-5 år gammel, men den har for lite minne og kjører sirup hastighet. Gleder meg til en maskin med litt overskudd.

Topp Bunn