Forsterkere Skal kjøpe forsterker nå i kveld. Men hvilken?

tkorsvold

Medlem
Ble medlem
12.12.2002
Innlegg
29
Antall liker
6
Hei,

Jeg ser etter en god og liten stereoforsterker. Har blant annet vurdert NAD D3020 og D7050 tidligere, men har ikke fått ut fingeren ennå.

Nå ser jeg at Elkjøp har et fint tilbud på TEAC AI-300DA til 2900kr:
https://www.elkjop.no/product/tv-ly...er/AI301DACBL/teac-forsterker-ai-301da-b-sort

Det gjelder kun i kveld.

Ser også Soundgarden har den litt eldre modellen Marantz M-CR511 til 2995:
https://swsg.no/marantz-m-cr511-nettverksreceiver-sort?ref=prisjakt#

Begge er bra satt ned i pris.

Heller ørlitegrann mot Marantzen siden den har Spotify Connect.


Anbefalinger? Jeg tenker å bruke forsterkeren sammen med to Jamo C 603 høyttalere.

På forhånd takk!
 

løvblad

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2016
Innlegg
121
Antall liker
4
Har selv en mindre digital-basert forsterker, og lyden er knallbra. Teac AI-300DA fremstår som et drømmekjøp, hvis det er ren forsterker som prioriteres. Men sant ja, mer funksjonalitet på Marantz sin M-CR511.
 

tkorsvold

Medlem
Ble medlem
12.12.2002
Innlegg
29
Antall liker
6
Takk! Uten at jeg helt har noen rasjonelle grunner til det, virker TEAC'en litt mer appellerende. Kan jo alltids koble til en Chromecast Audio.

EDIT: Så ikke Onkyo-forslaget før nå. Det ser ut som en kjempeforsterker. Men jeg glemte å understreke at fysisk størrelse er viktig. Den bør helst være mindre enn standard størrelse!
 
Sist redigert:

løvblad

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2016
Innlegg
121
Antall liker
4
Når du synes TEAC'en virker appelerende, så synes jeg du bør kjøpe den.

Har selv en liten kompakt SMSL Q5pro, som ikke er dyre saken, men den låter glimrende, veldig flytende og oppløst, med bra definisjon. Blir pene basslinjer hvis det er det i musikken. Bruker den til 2-veis høyttalere med Seas elementer, som har dyre delefilterkomponenter. Synes ikke forsterkeren står tilbake. At bare hinter til at slike kompakte forsterkere har ren lyd.

TEAC AI-300DA ser ut til å ha bra betjening, samt å holde høy kvalitet med pen finish.
 

tkorsvold

Medlem
Ble medlem
12.12.2002
Innlegg
29
Antall liker
6
Da ble det TEAC-forsterkeren. Får prøve den ut. Om det ikke blir suksess, har jo Elkjøp åpent kjøp i tretti dager.
 

tkorsvold

Medlem
Ble medlem
12.12.2002
Innlegg
29
Antall liker
6
Skulle gjerne hatt Spotify Connect men. Jaja, Neppe noen forsterkere der ute som er 100% perfekte uansett, hehe.
 

løvblad

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2016
Innlegg
121
Antall liker
4
Grattis, har ikke hørt den, men ganske sikker på at den briljerer på lyd :cool:
 

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
1.161
Antall liker
576
Torget vurderinger
46
Teac blir nok svært bra. Bruker selv en Teac UHD-01 Dac som digital kilde fra Usb pc og bluetooth til en PrimaLuna rørforsterker og dette fungerer veldig bra. (Og jeg har hatt svært mange dacer);) Teac er nok et bra merke.

Morten
 

tkorsvold

Medlem
Ble medlem
12.12.2002
Innlegg
29
Antall liker
6
En liten ekstra tilbakemelding: TEAC-forsterkeren er på plass, og jeg er fornøyd. Bra lyd (så bra som det kan bli med relativt middelmådige høyttalere som Jamo C603). Spotify Connect er overhodet ikke noe savn, har også endelig fått på plass en ok strømmeløsning med Logitech Media Server (lokale FLAC-filer), Spotify, NRKs radio-app mf.l. alle rutes inn på forsterkeren via en Chromecast audio.

Det mest geniale: Forsterkeren "våkner" automatisk fra dvalemodus når den får et lydsignal. Så eneste jeg trenger å trykke på, er den mobilappen jeg bruker.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.157
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Gratulerer med et valg du åpenbart er svært fornøyd med. Det trenger ikke være vanskeligere, velg noe fornuftig fra en velrenommert produsent så blir det ikke ræva i alle fall sålenge det ikke er en direkte feil match.
 
Topp Bunn