Skal kjøpe OLED TV og trenger råd :)

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
20.192
Antall liker
11.297
Torget vurderinger
10
Skal ha 55 tommer OLED, ikke noe fancy bare bra bilde og eARC Hdmi innganger for BD og dekoder samt eARC utgang til Lyngdorf forsterker.

Jeg blir forvirret i jungelen av modeller og føler at Elkjøp og Power har en strategi nettopp at det skal være sånn?

Er dette er godt kjøp?

 

Peter

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2002
Innlegg
1.013
Antall liker
561
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Ja det tror jeg. Sikker på at du vil bli fornøyd. Hva er alternativet?
 

Proethifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.04.2023
Innlegg
827
Antall liker
1.046
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Skal ha 55 tommer OLED, ikke noe fancy bare bra bilde og eARC Hdmi innganger for BD og dekoder samt eARC utgang til Lyngdorf forsterker.

Jeg blir forvirret i jungelen av modeller og føler at Elkjøp og Power har en strategi nettopp at det skal være sånn?

Er dette er godt kjøp?

Jeg har ikke testet akkurat den modellen. Men jeg har en LG 55 4K 120 hr CX. Bilder og slikt er helt fint på den, men det er problemer på den TV med Pashru, og en eller annen prossesering av lydsignaler som foringer lyden. F.eks. hvis TVen brukes som HDMI switch, med Blu-Ray spiller koblet til hvor det spilles CD på, så blir det foringelse av lyden i forhold til å koble blu-ray spilleren direkte til forsterkeren. Det samme gjelder hvis TVen bruktes til å spille av musikk fra Tidal app som var på TVen, kontra via streamer direkte til forsterkeren.

Det er mulig LG har fikset opp i dette, men vil anbefale deg å teste det, hvis det er aktuelt for deg. Ellers er jeg veldig fornøyd med min LG TV.
 

Peter

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2002
Innlegg
1.013
Antall liker
561
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Da ville jeg ha kjøpt LG ASAP. Før du rekker å Google og spekulere over ørten alternativer, diskutere med deg selv, spørre mer for så å ende opp med denne allikevel.
 

Peter

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2002
Innlegg
1.013
Antall liker
561
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Jeg hadde TV fra LG tidligere, og endte opp med Samsung denne gangen. Med S95-panel, enda billigere enn de S85-modellene du har tatt skjermdump av. Så da påstår jeg at LG er et bedre kjøp. Og en med antagelse om at du vil synes det bildet er bedre enn på S85-panelet.
 

Puscifer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
448
Antall liker
307
Torget vurderinger
4
Skal ha 55 tommer OLED, ikke noe fancy bare bra bilde og eARC Hdmi innganger for BD og dekoder samt eARC utgang til Lyngdorf forsterker.

Jeg blir forvirret i jungelen av modeller og føler at Elkjøp og Power har en strategi nettopp at det skal være sånn?

Er dette er godt kjøp?

Ikke noe fancy!!! Grise bra oled fra LG
Jeg kjøpte G2 55 i februar til 11 900,- til soverommet. Super fornøyd. Har en 77 C1 i stuen.
Skal du ha bedre pris på 55 G3 tipper jeg du må vente 4-6 mnd frem i tid. Så jeg syntes prisen er helt grei til å være G3

Slå til å kos deg.

Knut :)
 

lydogakustikk

Bransjeaktør
Ble medlem
14.06.2014
Innlegg
1.297
Antall liker
2.435
G3 er fjorårets modell til opplysning. Nye serien nå er 4. Altså C4 og G4. De har litt høyere lysstyrke til HDR og garanti for at appene oppdateres i 5 år. 3 serien vil miste oppdatering på applikasjoner raskt.

G4 har litt høyere lysstyrke enn C4, men først og fremst penere design. Prisene på 4 serien faller kanskje ikke nevneverdig før januar.
 

Tand

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
1.237
Antall liker
1.414
Vurderer Oled selv etterhvert. Har i dag Samsung Frame og liker virkelig den matte overflaten som gir tilnærmet ingen refleksjoner. Har 2 store vinduer i stua så dette er et must for meg. Skal følge med på Blakk Fredag kampanjene, så får vi se om det blir en S95D på meg.

Her har du en bra sammenligning av LG modellene:


 
Sist redigert:

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
866
Antall liker
456
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Det er ingen grunn til å vente med å kjøpe denne TV-en! Ihvertfall om du har 20% rabatt på denne allerede gode prisen!

LG G3 har MLA-panel, som er bedre enn C-serien sine vanlige panel.
LG har Dolby Vision, noe ikke Samsung har. Veldig mange nye filmer på Netflix har dette.
LG er flink på firmware oppdateringer, noe ikke alle andre er. Min LG CX(2021) fikk vel en oppdatering i år.

Som nevnt er G4 årets modell, men du kan bare drømme om lignende pris på G-serien(på Black Friday), vil tro at C4 kan havne rundt denne prisen.

At de vil miste oppdatering av applikasjoner er vanlig, det vanlige er vel 5 år for LG, min CX får ihvertfall oppdateringer av YouTube og Netflix, som jeg har innstallert på TV. Uansett, separat strømme-enhet er best om du vil ha best utvalg av apper.
 
Sist redigert:

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.799
Antall liker
3.295
Torget vurderinger
0
Ikke noe fancy!!! Grise bra oled fra LG
Jeg kjøpte G2 55 i februar til 11 900,- til soverommet.
LG OLED 55" funker ypperlig på desken som monitor
for bildebehandlig og videoredigering samtidig med
noen nyttige vinduer for HFS og Audiofilisk Rambling
All Over The World.
Korrekte farger rett ut av esken er helt konge 💪 (y)
 
Topp Bunn