Uttaket var klart før han vant siste renn. Og det er forskjell på klassisk og fristil.
Det vil alltid være diskusjoner om slike uttak, og det vil ofte komme opp noen som ikke er tatt ut, som imponerer rett før mesterskap. Og noen reserver slår plutselig til, det har hendt ved mange anledninger.
Vi nordmenn burde mest av alt være fornøyd med den enorme bredden vi har, så blir no uttakene stort sett gjort riktig.
Det var ikke noe som tydet på formsvikt på Kroghen i går. Ifjor vant Hattestad uttaksrennet. Krogh var forhåndsuttatt, men måtte vike plassen til fordel Hattestad.
Må være bittert for Krogh å vite at han kunne hatt to medaljer idag. Er jo forunderlig at Thomas Northug fikk gå. Det ser ut for at det eneste kriteriet må ha vært at han er trønder.
Jeg er helt enig i at Krogh burde fått gå sprinten.
Men jeg synes ikke det er forunderlig at Tomas fikk gå. Han vant tross alt det siste vedenscuprennet før uttaket, og han lå an til å vinne NM fram til han ble felt av Iversen rett før oppløpet.
Da er det mer forunderlig at Brandsdal fikk gå, som ikke har vært i en WC-finale siden før jul. Synd for Krogh at han ikke kom til finalen i NM, da hadde han vært sikker.
Jeg tipper Krogh er mer glad for at han har ett gull enn bitter for at han ikke har to. Han vet nok godt at det er ikke enkelt å slå Petter når han lukter VM-gull.