Skink_123 kamp med Celestion Sl 600 si og anlegget

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Du har vel folk i heimen som kan sånt, har du ikke? ;)
    Stemmer det, ah, nå er lyden på plass helt til oppgraderingskløa slår til! La merke til at jeg har en ledig plass til enten cd spiller med volumkontroll eller en strømrenser!

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    cd? hva er det?
    Hehe! En maskin for å spille noen plater som ikke har kommet i stort format enda!
    du mener vel plater som for lengst og lengere enn lengst kom på stort format? Duh? Er ikke du proghue? Duh!
    I eldsteguttens verden her i heimen er liten plate = 7" singel. Små blingbling brikker bringer Scooby Doo på et slikt flatt fjernsyn, that's it, noe annet regnes som dårlig barneoppdragelse ;)

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hehe, tenker på 70 talls band som glemte å gi ut vinyl på 90 og 00 tallet og heller ga ut sølvskiver!

cd? hva er det?
    Hehe! En maskin for å spille noen plater som ikke har kommet i stort format enda!
    du mener vel plater som for lengst og lengere enn lengst kom på stort format? Duh? Er ikke du proghue? Duh!
    I eldsteguttens verden her i heimen er liten plate = 7" singel. Små blingbling brikker bringer Scooby Doo på et slikt flatt fjernsyn, that's it, noe annet regnes som dårlig barneoppdragelse ;)

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Forslag til levende planter som holder seg i live i mørke omgivelser og som er bra for akustikken?

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.844
    Forslag til levende planter som holder seg i live i mørke omgivelser og som er bra for akustikken?
    Gummiplante. Vannes skjelden, trenger ikke mye lys, og er takknemlig med sporadisk oppmerksomhet. . .:p

Mvh Petter.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.997
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Gummiplante. Vannes skjelden, trenger ikke mye lys, og er takknemlig med sporadisk oppmerksomhet. . .:p

Mvh Petter.
    ;)

Må ha mange av dem skal det monne akustisk. Mulig det finnes noen store å få tak i.
    Og for fuktighetens del, ikke optimalt. (litt for lite vann i "omløp")

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hehe,

jeg satser på at planter er bra for innemiljøet!

Nå er endelig anlegget visningsklart, et nytt sett jumpere på bassene og innbrenning av signalkabelen var det som gjorde susen!

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.997
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Vi er heldige vi som har slike musikkformidlere i stua :cool:
    Ja, da er det bare å spille ivei.

Her er jungelen min:

Planter.jpg

Har også store planter på motsatt side - ca 5m unna

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Herlig, hvor har du bassene dine? Ser ut som du har ca samme avstand til bakvegg som meg!

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.997
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Herlig, hvor har du bassene dine? Ser ut som du har ca samme avstand til bakvegg som meg!
    Basser - hva skal jeg med basser? ;)
    Joda, to stk foreløpig originale Imagic-subs står plasser på hver sin side under jungelen.

Inbiller meg at jeg har noen cm lenger avstand enn det jeg kan se av bildene dine? Front på ht er 105cm fra frontvegg.

espen-hj

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.08.2010
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    4
    Har ein slik plante ifra Ikea mot eine veggen så det ikkje blir heilt tomt der.
    IMAG0433.jpg

På motsatt vegg er det pipe, så har ei palme i hjørnet der.
    Lette å holde liv i begge 2 med vanlig vanning og litt plantenæring i ny og ne :)

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Du har helt rett! jeg har ca 2/3 av det :)

Basser - hva skal jeg med basser? ;)
    Joda, to stk foreløpig originale Imagic-subs står plasser på hver sin side under jungelen.

Inbiller meg at jeg har noen cm lenger avstand enn det jeg kan se av bildene dine? Front på ht er 105cm fra frontvegg.

espen-hj

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.08.2010
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    4
    Regner med du mener høyttalerene og ikkje plantene :)

T+A Powerplant Balanced er i bestilling hos OHC. Til no har det stått 2stk RB-981 i mono på dei.

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Herlig Espen-hj,

i helga har fruen godkjent oppgraderingene i eget anlegg!

Så nå erklæres stua og anlegget klart for visitt!

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.949
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    En litt sen lytterapport fra Øystein sitt nye krypinn.
    Siste uken i ferien så tok jeg turen ned til Øystein og hans søte samboer for å høre på oppsettet i den nye kåken. De har jo praktisk talt flyttet inn i nabolaget så dette var et besøk som hadde stått på tapetet lenge. Da jeg har hørt Øysteins oppsett i diverse utgaver så var jeg litt skeptisk til hvordan det ville låte i en liten "moderne" leilighet. Kan vel si med engang at all min skepsis ble borte ganske raskt!

Når du kommer inn så er det vel egentlig ingen tvil om hva som er senter i stue/kjøkken :). Vel plassert i sweetspot så tar maestro Ø. Kommandoen og går igjennom sine ritualer før første plate settes på, he he. Etter noen velkjente skiver og låter så drister jeg meg til å gi litt tilbakemelding. Først så mener jeg at det er litt mindre HiFi-energi i anlegget nå og mer musikk noe som er et stort pluss. Oppløsningen er tatt enda et hakk eller to videre og er nesten litt uvant i mine ører. Man trenger faktisk litt tid på venne seg til ekstremt god oppløsning! Av forbedring så mener jeg kanskje at det kunne vært litt mer varme i mellomtoneregisteret, men sette er jo en subjektiv mening og litt hva man liker.

Av andre ting som er verdt å nevne er Øysteins engasjement og sans for tweaks og duppeditter. Jeg er ganske pro til endel tweake selv, men må med hånden på hjertet si at et par av tingene så klarte jeg ikke å høre noe forskjell :) Takker for en flott kveld med mye godlyd og servering av is. Det tregte man da det var rimelig varmt p.g.a et lite effekttrinn som sto å putret!

Det mest negative er at jeg ikke klarte å glede meg over anlegget mitt på et par dager :), men det kan jeg leve med. Føler jeg meg for skamfull så sykler jeg fortsatt fra deg Øystein :p

OU812

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hehe OU812!

Jeg er i hardtrening på sykkel! Men ja du er nok et par sykkelhjul foran meg!

Sitter nå og nyter Waterloo Lilly med caravan på gammel Decca og gleder meg til vinteren med mer levelige hifi-temperaturer ute!

Is er et must! :D

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Caravan er et herlig band! Kanskje jeg skal grave fram National Health platene mine ;o)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Skink
    du må gjerne poste flere tips, med lydspor. Til og med progallergikere som meg er konstant nysgjerrig og mottakelig. Terskelen er lav for impulser, kom så med de. ;)

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Låter Waterloo Lilly f.eks i fra nevnte album!

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Avstemning: Burde jeg skaffe meg en måte å spille noe annet enn LP plater på hovedanlegget eller bør det være forbeholdt TV riggen?! :O

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    19.949
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Kan vel ikke komme fra at musikk på hi-res digitalfiler er lettvint og kjekt til tider ;)

OU812

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.280
    Sted
    Oslo
    Spoty & Wimp er djevelens verk. Fysisk format er gudegitt.

mvh

nlykke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Antall liker
    11.844
    Spiller mindre og mindre cd, nesten bare vinyl her hjemme, så da kan du vel gjette hva jeg stemmer for. . .:rolleyes:

Petter.

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Spiller mindre og mindre cd, nesten bare vinyl her hjemme, så da kan du vel gjette hva jeg stemmer for. . .:rolleyes:

Petter.
    Hehe,

takk for svar!

i dag har jeg fri og koser meg med å spille lp plater, hørt på nesten alt med Hatfield and The North nå og lurer på hvilket band jeg skal over på etterpå ;o)

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Spoty & Wimp er djevelens verk. Fysisk format er gudegitt.

mvh
    Enig! Det er ikke en utgivelse før en fysisk kan ta i den, 1 og 0 på Internett er å langt en kan komme fra utgivelse!

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Skink
    du må gjerne poste flere tips, med lydspor. Til og med progallergikere som meg er konstant nysgjerrig og mottakelig. Terskelen er lav for impulser, kom så med de. ;)
    Share it med Hatfield and The North

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.492
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Skall se om jeg finner noe med Hatfield på messen i London, debut album eller Rotter's club att starte med, vad mener du?

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Skall se om jeg finner noe med Hatfield på messen i London, debut album eller Rotter's club att starte med, vad mener du?
    Rotters Club! får du tak afters til en billig penge er det bare å slå til, den har jeg brukt lang tid på å finne selv! Men du kan egentlig ikke bomme ;o)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.492
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Lite flaks hade man idag, Fant debut plata i førsta press gatefold (twin label) 200kr, i en kondition som jeg vill kalle mint

Kult gatefold oppslag:cool:

DSC_0196.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn