En litt sen lytterapport fra Øystein sitt nye krypinn.
Siste uken i ferien så tok jeg turen ned til Øystein og hans søte samboer for å høre på oppsettet i den nye kåken. De har jo praktisk talt flyttet inn i nabolaget så dette var et besøk som hadde stått på tapetet lenge. Da jeg har hørt Øysteins oppsett i diverse utgaver så var jeg litt skeptisk til hvordan det ville låte i en liten "moderne" leilighet. Kan vel si med engang at all min skepsis ble borte ganske raskt!
Når du kommer inn så er det vel egentlig ingen tvil om hva som er senter i stue/kjøkken
. Vel plassert i sweetspot så tar maestro Ø. Kommandoen og går igjennom sine ritualer før første plate settes på, he he. Etter noen velkjente skiver og låter så drister jeg meg til å gi litt tilbakemelding. Først så mener jeg at det er litt mindre HiFi-energi i anlegget nå og mer musikk noe som er et stort pluss. Oppløsningen er tatt enda et hakk eller to videre og er nesten litt uvant i mine ører. Man trenger faktisk litt tid på venne seg til ekstremt god oppløsning! Av forbedring så mener jeg kanskje at det kunne vært litt mer varme i mellomtoneregisteret, men sette er jo en subjektiv mening og litt hva man liker.
Av andre ting som er verdt å nevne er Øysteins engasjement og sans for tweaks og duppeditter. Jeg er ganske pro til endel tweake selv, men må med hånden på hjertet si at et par av tingene så klarte jeg ikke å høre noe forskjell
Takker for en flott kveld med mye godlyd og servering av is. Det tregte man da det var rimelig varmt p.g.a et lite effekttrinn som sto å putret!
Det mest negative er at jeg ikke klarte å glede meg over anlegget mitt på et par dager
, men det kan jeg leve med. Føler jeg meg for skamfull så sykler jeg fortsatt fra deg Øystein
OU812