Var en tur hos Foss sport Strømmen idag, gamle Runes sport? i Strømsveien meget god og proff personal
anbefales på det sterkeste. Oslo sportslager orker jeg ikke med! minner meg om hifi selgere! Milslukeren sympatiske skiproff også.
Ja, av alle skiturene jeg har vært på i år har jeg nok ikke gått mer enn 500 meter, totalt, i preparerte spor. Veldig fin balanse på disse - nå som mildværet kom måtte jeg ha noe som tåler vått føre (går ellers på treski ...) Skiene er alt grundig innviet - god kontroll og lett å komme seg opp med i ulendt terreng.Et godt skivalg vreden,har samme ski sjøl.Gratulerer.
Meir lettgått fjellski har eg aldri vert borti,og genialt med den kortfella til normale turer.
Eg bruker rottefella+alfasko(kikut),veldig mjuk og behagelig sko men litt lite slitesterk pga tynnere skinn kontra andre skotyper eg har brukt.(crispi)
Bålbrenning er nok litt av årsaken mtp slitasje på skoen,.(sparking i glør ol er ikkje akkurat det skoen er laga for
Du har mange timer med god skikomfort framfor deg der.
Mvh.
Egentlig hadde jeg tenkt å kjøpe Breidablikk fra Åsnes, fordi de ikke har stålkanter. Går alltid med hund, og for sikkerhets skyld er det da best å ikke ha stålkanter. Men jeg har stålkanter på mine treski fra Rønning, og hittil har hunden lært å holde seg unna, så jeg satset på Ingstad-skiene. Alltid godt å kunne sette kantene i hard snø/is -- her på lørdag morgen hadde det falt et lite lag snø oppå hard skare, flott å gå på, men vinden hadde børstet rent enkelte steder, og da var stålkantene gode å ha.Artig at du bruker treski til vanlig.(leste det i ein tråd her.)Tenkte eg skulle sjekke ut det merket du bruker.
Er treskia like lettgått som Åsnes?
Men skal du oppi høgden/fjellet,er vel åsnes å foretrekke eller,mtp stålkanter?
Mvh.
Har holdt meg unna til nå så å begynne i min alder blir litt for dumt.Grattis med ny hasjpulk!![]()
Kom til å lure litt på "trafikkreglene" i langrennsløyper.
I en av mine lokale løyper vet jeg det har blitt noen kollisjoner/unnamanøvere pga folk som er uenige om hva som er riktig og står på sitt til det (nesten) smeller...
Om det i en trasé er ett spor langs den ene kanten, og denne løypen er naturlig å gå frem og tilbake i samme spor, hvem skal ut av sporet når man møtes?
-Noen holder på høyrekjøring, slik at om du går i sporet på venstre side skal du hoppe ut.
-Andre ser på terrenget, slik at den som er på vei oppover i en bakke får gå diagonal i sporet og dermed slipper å komme ut av rytmen.
-Noen velger å hoppe ut av sporet om de går alene og møter flere i gruppe andre veien, uansett side.
Disse synspunktene går selvsagt ikke i hop.
Finnes det en generell regel på dette?
totte du får bli med en tur opp til skedsmokorset/Tærud og gå litt til helgen om det passer!På gårsdagens tur sammen med resten av befolkningen på det sentrale Østlandet ble jeg igjen imponert over hvor flinke nesten alle er til å holde til høyre og å ikke være i veien. Selv om folk i løypene dekker alle aldre, ferdighetsnivåer og tempi er det svært lite å irritere seg over selv under køetappene nærmest byen. Selv småbarnsmødrene som ellers går tre i bredden med barnevogn ser ut til å ta av seg huleboerhammen før de kler på seg skiantrekket. Noen kraftidioter å skjelle ut og banne til dukker jo opp, også i går, men langt mindre frekvent enn ellers. Utmerket.
totte du får bli med en tur opp til skedsmokorset/Tærud og gå litt til helgen om det passer!På gårsdagens tur sammen med resten av befolkningen på det sentrale Østlandet ble jeg igjen imponert over hvor flinke nesten alle er til å holde til høyre og å ikke være i veien. Selv om folk i løypene dekker alle aldre, ferdighetsnivåer og tempi er det svært lite å irritere seg over selv under køetappene nærmest byen. Selv småbarnsmødrene som ellers går tre i bredden med barnevogn ser ut til å ta av seg huleboerhammen før de kler på seg skiantrekket. Noen kraftidioter å skjelle ut og banne til dukker jo opp, også i går, men langt mindre frekvent enn ellers. Utmerket.
Bodde på Skedsmokorset tidlig på 90-tallet. Savner terrenget du står og koser deg i. Flott å gå ut i fra Tæruddalen.Knall fine forhold på vidda oppe vid Skedsmokorset idagLitt kaldt om mulen bare
Vis vedlegget 301957
Jeg skjønner poenget ditt, men hvis du ser bildet i innlegget til cash.se så kan det da ikke være så vanskelig å se at dette også er en naturopplevelse?Null naturopplevelse, vil jeg anta. Sliter med å skjønne hvilken godfølelse det evt kan gi å gå tynne lekeski på breie, maskinoppkjørte løyper i flatmarkene omkring Oslo. Enda verre hvis en må gå i tilnærmet kø.
Nei, ski handler om de gode turene med ordentlige ski oppover flotte fjellformasjoner, med utsikten fra toppen som belønning og nedrennet som en "second coming".
Snakket en gang med en fyr som påsto at man ikke kunne oppleve naturen per landeveissykkel også.Null naturopplevelse, vil jeg anta. Sliter med å skjønne hvilken godfølelse det evt kan gi å gå tynne lekeski på breie, maskinoppkjørte løyper i flatmarkene omkring Oslo. Enda verre hvis en må gå i tilnærmet kø.
Nei, ski handler om de gode turene med ordentlige ski oppover flotte fjellformasjoner, med utsikten fra toppen som belønning og nedrennet som en "second coming".
Ja det er det, men de har ikke nok til å ha åpnet alle løypene. Den korteste er åpen.Hei Griffenfeldt, hvordan er snøforholda på Jarseng nå, et det mer snø der enn på B Høyda?
Mvh
Tom