Skrulla har kommet seg etter julestria

A

Affa

Gjest
Sinnssykdommen har igjen utkrystallisert seg i regjeringskvartalet. Hvem andre enn rikets kronidiot, dronningen av dårepartiet SV, Kristin Halvorsen, kan gamble med våre felles goder på denne måten?

Følgende ikke-keramikk/vev produserende selskaper skal ut av oljefondet:
BAE Systems Plc, Boeing Co., Finmeccanica Sp.A., Honeywell International Inc., Northrop Grumman Corp., Safran SA og United Technologies Corp.

Måtte hun snarest trå på en landmine.

J

jekri

Gjest
BAE Systems Plc, Boeing Co., Finmeccanica Sp.A., Honeywell International Inc., Northrop Grumman Corp., Safran SA og United Technologies Corp.
Uff, det var leit.

L

Lydtekniker

Gjest
Kanskje hele oljeformuen burde investeres i max havelaar-produkter?

fibreist

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
2
Landminer og atomvåpenindustri er vel gjerne ikke så dumt å holde pengene unna.Det er endelig nok annen vekstindustri å trykke oljepengene i...er min mening

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Sinnssykdommen har igjen utkrystallisert seg i regjeringskvartalet. Hvem andre enn rikets kronidiot, dronningen av dårepartiet SV, Kristin Halvorsen, kan gamble med våre felles goder på denne måten?

Jada, Affa-søten.
Fremming av vold, bomber, kjemisk krigføring og annen oppbyggelig virksomhet kler deg. I den andre enden av vår politiske skala opererer ditt kjærlige selvsenter-parti med geniale forslag som å gi overskuddet av oljefondet til hver enkelt mann og kvinne, slik at vi kan dra til utlandet å drikke dem opp. Sånt fremmer virkelig tiltroen til politisk dømmekraft. Det overrasker meg overhodet ikke at du ønsker å fremme de mest erke-amerikanske krigshisser-firmaene ved å pløye norske oljekroner inn i dem. Synes du det er på sin plass å bruke vårt felles oljefond til bombing av arabere, er vel diagnosen du nettopp har plassert på en av våre ministre bedre passende et sted betydelig nærmere deg.
Men jeg håper fortsatt IKKE du tråkker på en landmine. Jeg håpre heller du får en positiv opplevelse fra en i ditt nærmiljø, slik at du får oppleve din første lykkelige tanke!

Honkey!

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
;D :eek: ;D

Damen må jo få lov å bestemme litt , hun måtte jo la de med brukbar lønn gå fri en stund til 8)

Er ingen tilhenger av AP/SV/SP(NS).. men jeg synes de har klart seg bra faktisk (sitter langt inne dette..)

At de har standpunkter på hva vi investerer i er egentlig helt OK, det bør finnes nok av selskaper med like god avkastning.

T

Thomas_Lutro

Gjest
At de har standpunkter på hva vi investerer i er egentlig helt OK, det bør finnes nok av selskaper med like god avkastning.
Det eneste som er litt trist og selvmotsigende er når vi mener at vi ikke kan eie et firma av etiske grunner, men fortsatt uten å skjemmes kjøper varer av dem..

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
13.754
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
samtidig kjøper staten seg opp i velkjente våpenprodusenter!?! ???

A

Affa

Gjest
Dere skal vel slutte å fly også? Litt må dere ofre selv. Dobbelt moralen lenge leve.

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
titt litt å footsie4good indeksen samt en del andre "etiske" indekser. de går så fint atte. landet klarer seg godt med litt utsiling

Alas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2004
Antall liker
2
Nå må vi alle huske på at oljepengene våre er jo ervervet på en etisk forsvarlig måte. De finnes jo ikke skitten i det hele tatt de, neida, vi er snilleste gutt i klassen.

Og i tillegg klarer hun å forsure forholdet vårt til Israel. Ikke at det bryr meg nevneverdig, men hun går jo imot resten av regjeringen når hun raller i vei. Men det kan jo hende hun sitter i fire år, gud forby.

Mvh

T

Thomas_Lutro

Gjest
Og i tillegg klarer hun å forsure forholdet vårt til Israel. Ikke at det bryr meg nevneverdig, men hun går jo imot resten av regjeringen når hun raller i vei.
Ja. Den der var fæl.

En finansminister som driver utenrikspolitikk fra hofta er UNDER NORM!! Jeg håper det vanker "kokkos" i statsråd på fredag. Gahr Støre har ærlig talt nok å henge fingra i uten den slags hjelp.

Legg merke til sveisen framover, den bør se ut som hun har et grepa tak i Van der Graaf-generatoren. ;)

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Fatter ikke helt hva SV driver med, boikott av Israelske produkter, og nå dette med satsing på "etiske" aksjer; pfft! for noe spryt!
Jeg tror ikke godste Halvorsen helt vet hva hun driver med. Hvis det er slik å forstå at hun ikke ønsker at AS Norge skal være med i "tvilsomme" buisness avtaler bør hun se litt på hva de Norske spesialstyrkene har gjort de siste tjue årene, de er jo rene fremmedlegionen...
Håper denne regjeringen lider en snarlig død.

L

Lydtekniker

Gjest
Det sier jeg ikke noe på, jeg bare ønsker å høre hvorfor MJK/HJK kan sammenlignes med den franske fremmedlegionen. Rekruttering/opptak? Oppdragsutførelse? Mentalitet? Status?

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
0

Jeg kjenner ikke alle disse selskapene, men 99.99% av virksomheten i BAE Systems Plc og Boeing Co har ikke noe med atomvåpen å gjøre. Spørsmålet blir også om man burde holdt seg vekk fra flesteparten av verdens produsenter av mikroprosessorer og halvledere (f.eks Intel), da komponenter fra disse sannsynligvis også er en vesentlig del i moderne atomvåpen.

Både forsvaret og flere store norske industribedrifter (Kongsberggruppen osv) har også et nært samarbeid med flere av disse firmaene, samtidig som forsvaret også kjøper varer for ganske store summer fra disse. Dette blir dobbeltmoral satt i system.

CBA

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
38.470
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
I så fall håper jeg hun trår på en mine produsert av en fabrikk sponset av den Norske stat.
Vi bruker millioner på minerydding, men har allikevel økonomiske interesser i mineproduksjon !

A

Affa

Gjest
Hva så? Miner er fantastiske våpen hvis de brukes rett. Det at bandittstater missbruker dette er bare å beklage. Våpen er fryktelige men ytterst nødvendige. Det er patetisk og naivt å sutre om dette.

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
38.470
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Hva så? Miner er fantastiske våpen hvis de brukes rett. Det at bandittstater missbruker dette er bare å beklage. Våpen er fryktelige men ytterst nødvendige. Det er patetisk og naivt å sutre om dette.
Problemet med landminer er at de blir spredt "overalt" og stort sett rammer alt fra unger til elefanter.
Skikkelig faenskap spør du meg................

A

Affa

Gjest
Men like forbannet praktiske hvis 12 stridsvogndivisjoner og 32 infanteridivisjoner begynner å bevege på seg i Øst. Store områder til havs og i nord-norge samt en rekke vitale bruer i hele landet er permanent minert i Norge. Uff, uff.

T

Thomas_Lutro

Gjest
Det er en ære å bli sammenlignet med Legionen.
Nei det er det ikke!

Vil du diskutere etiske distinksjoner mellom yrkessoldater og leiesoldater?
Start en tråd.

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
2
Mitt forslag. Investere heile oljefondet i å bombe israel fullstendig bort fra kartet! ISrael og palestina osv har vært på nyheten hver dag så lenge jeg har levd og det er stadig like stein hakke gale der nede.

Når det er sagt, Affa - vil eg nok heller hatt den skrulla der som statsminister enn deg som noen som helst slags minister (You seriously scare me med mange av dine ytringer)

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Jeg synes regjeringen er god, men at SV viser at de har lite erfaring med å ta ansvar i regjering. Det blir feil med utspill mot egen regjering, selv om dette er en koalisjon med ulike meninger.

Det er mye som er viktigere enn lav skatt. Hørte dere at tobakksmilliardær Andresen ble innvilget skattefritak av forrrige regjering med over 2 mrd. Han som har tjent grovt på å spre dårlig helse!!! :p

T

Thomas_Lutro

Gjest
Ja! Et av problemene med miner er knyttet til profesjonaliteten, displinen og moralen til de som legger dem ut. Vi har f.eks. svært lite problemer etter krigen i Norge fordi tyskerne laget minekart av høy kvalitet. Det meste som dukker opp hos oss er UXO, eller artillerigranater og flybomber som ikke gikk av da de skulle.
Men i tillegg kommer andre faktorer inn i bildet. Jeg har vært på "mine awareness"-leksjon med en kar som hadde ryddet miner i Angola. Under regntiden kunne minene flytte seg et tosifret antall meter. Da hjelper det ikke med kart.
Man har dessuten store utfordringer i forhold til barn som ikke forholder seg til fareskilt på samme måte som voksne. Dette problemet vil vedvare inntil minene er fjernet. Av og til tar dette tid.
Mineforbudet gjelder for ordens skyld kun personellminer.

A

Affa

Gjest
Det er frivillig å kjøpe tobakk. Det har vært allment kjent at røyking er skadelig fra 50 tallet. De kan seile sin egen sjø de dampende sutrepaver. Lavere skatt til de som tjener mye er rimelig. Hvorfor skal deltidsarbeid premieres med lavere skatteprosent? Skal latskap premieres?

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Klart latskapen skal premieres, Affa! Sånne krøsuser som deg og meg har jo fett betalt for å sitte på vår stadig breiere rævv og surfe på nettet. Sånn jeg ser'e har du dessuten fett betalt for å skryte av at du totalt mangler empati.
Spreng alt og alle Affa ikke digger!

Honkey!

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Det er frivillig å kjøpe tobakk. Det har vært allment kjent at røyking er skadelig fra 50 tallet. De kan seile sin egen sjø de dampende sutrepaver. Lavere skatt til de som tjener mye er rimelig. Hvorfor skal deltidsarbeid premieres med lavere skatteprosent? Skal latskap premieres?
;D

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
2
Ja, fornuften kan være tung å svelge.
Det er vel litt forskjellige meninger også om hva som er fornuftig, da!

A

Affa

Gjest
Klart latskapen skal premieres, Affa! Sånne krøsuser som deg og meg har jo fett betalt for å sitte på vår stadig breiere rævv og surfe på nettet. Sånn jeg ser'e har du dessuten fett betalt for å skryte av at du totalt mangler empati.
Spreng alt og alle Affa ikke digger!

Honkey!
empati med hvem? Konfektadelen? Dagdriverklubben? Sofasliterne? De ikkediagnostiserbarsyke?

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Nei, da var det bedre å se å hvordan de høytlønnede sliterene (fra høyre) som jobber så mye respekterer skattepengene våre. Jeg tenker nå på Krohn Devold og hennes militærvenn.

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
affa. tror du at sykepleierne i dette landet er late? syns du de tjener godt og bør ha høy skatt? nei du. folk som sitter på rævva og skriver på nett hele dagen har bare godt av å skatte litt. prøv et samfundet uten sykepleiere du så skal du se hvor mye de er verdt..

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
Jeg kjenner ikke alle disse selskapene, men 99.99% av virksomheten i BAE Systems Plc og Boeing Co har ikke noe med atomvåpen å gjøre. Spørsmålet blir også om man burde holdt seg vekk fra flesteparten av verdens produsenter av mikroprosessorer og halvledere (f.eks Intel), da komponenter fra disse sannsynligvis også er en vesentlig del i moderne atomvåpen.
Både Boeing og BAE er i aller høyeste grad involvert i prduksjon av våpensystemer som inkluderer atomvåpen.

Du tror vel ikke disse ble bygd kun for konvensjonelle våpen?

Når det gjelder offentlige innkjøp finnes det i aller høyeste grad alternativer til boeing og BAE.
Airbus først og fremst når det gjelder passasjerfly, og når det gjelder jagerfly: Det svenske alternativet:
Gripen.

Som rent bortsett fra at BAEsystems er deleier og pådriver, kunne vært et flott alternativ.

Ellers har man jo Eurofighter......som BAE systems også er sterkt delaktige i.

Eller amerikanske JSF, som inkluderer BÅDE Boeing og BAE systems.

men jeg fant et alternativ:

Ekte Iransk kvalitet.

N

nb

Gjest
Og BAE er vel relativt tungt inne i Airbus også, så vidt jeg vet...

Topp Bunn