Skrulla har kommet seg etter julestria

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
Og BAE er vel relativt tungt inne i Airbus også, så vidt jeg vet...
søren ::)

Da presenterer jeg forsvarets nye transportfly for dere:

flottt kinesisk transportfly

A

Affa

Gjest
affa. tror du at sykepleierne i dette landet er late? syns du de tjener godt og bør ha høy skatt? nei du. folk som sitter på rævva og skriver på nett hele dagen har bare godt av å skatte litt. prøv et samfundet uten sykepleiere du så skal du se hvor mye de er verdt..
Du er nå søt og lille tøysekopp. Kanskje du som er så vis kan forklare hvorfor en sykepleier som jobber full tid skal skatte mer i prosent enn en som velger å arbeide 50%?

A

Affa

Gjest
Nei, da var det bedre å se å hvordan de høytlønnede sliterene (fra høyre) som jobber så mye respekterer skattepengene våre. Jeg tenker nå på Krohn Devold og hennes militærvenn.
Det er klart det er bedre at despoter i Afrika bruker pengene våre på private jettfly, pansrede mercedeser, pelskåper, våpen og horer enn at vi bruker dem selv.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
empati med hvem? Konfektadelen? Dagdriverklubben? Sofasliterne? De ikkediagnostiserbarsyke?
Ja, for eksempel. Eller med en fellesbetegnelse: Andre mennesker.

Empati:
- evne til å differensiere og sette navn på en annens tanke og følelser
- evne til å ta en annens rolle, sette seg mentalt inn i en annens sted
- evne til å respondere i fht. den andres følelser

Du er nå søt og lille tøysekopp. Kanskje du som er så vis kan forklare hvorfor en sykepleier som jobber full tid skal skatte mer i prosent enn en som velger å arbeide 50%?
Ja. Fordi det er progressiv beskatning i Norge, og fordi en som tjener 120 000,- skal betale forholdsvis mindre skatt enn en som tjener 240 000,-. Forstår du dette mouse-brain? ;)

Honkey!

A

Affa

Gjest
Så hvis man velger å ligge på sofaen for å spise kong Haakon 2 dager i uka skal man bidra mindre til fellesskapet ikke bare i kroner men også i prosent. Hvorfor skal latsabbene også ha det samme bunnfradraget? Du synes det er greit at de som synes det er slitsomt å stå opp tidlig mer enn 2 dager i uka skal betale 20% av inntekten mens de som arbeider og sliter full tid i samme stilling skal betale 30 %.  Ellers gleder det meg at uskolert ungdom også har kjennskap til enkelte fremmedord. Fin forklaring av ordet empati.

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Bra med litt ytringer her inne ;D

Forøvrig er Dr.Strangelove nå kommet i spesialversjon til 99,- spenn, og det er vel mer penger enn enkelte her inne mener Affa er verdt :eek: :D

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Hva med invers progressiv skatt, helt klart noe som kan
gjenreise Høyre!

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
Forøvrig er Dr.Strangelove nå kommet i spesialversjon til 99,- spenn, og det er vel mer penger enn enkelte her inne mener Affa er verdt :eek: :D
Jeg visste jeg hadde sett det bildet før.
Affa spiller rollen bra, det skal han ha.

Affa er egentlig en deltidsarbeidende singel barnehageonkel på 44år, som kjører gammel golf og stemmer SV.

Han er egentlig glad i andre mennesker, det synes bare ikke så godt.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Enig med Tresko her; vi må ta godt vare på Affa-søten, for lar vi ham bruke alle sine svarte sider i barnehagen, så står det om ham i avisene før vi vet ordet av det. Derfor har jeg påtatt meg rollen som hans motpart, for å spare samfunnet for jobben i kjølvannet av Affa-eksplosjonen. Dette også er en empatisk handling! ;)

Honkey, or what!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.873
Jeg synes det er litt uærbødig å kalle finansministeren for "Skrulla". Som god trønder ville jeg heller brukt den gamle, gode lokale betegnelsen "Spainnhøvv".

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
Jeg synes det er litt uærbødig å kalle finansministeren for "Skrulla". Som god trønder ville jeg heller brukt den gamle, gode lokale betegnelsen "Spainnhøvv".
Personlig foretrekker jeg det gode gamle østlandsutrykket: Flink og intelligent.

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
0
Både Boeing og BAE er i aller høyeste grad involvert i prduksjon av våpensystemer som inkluderer atomvåpen.

Du tror vel ikke disse ble bygd kun for konvensjonelle våpen?

Når det gjelder offentlige innkjøp finnes det i aller høyeste grad alternativer til boeing og BAE.
Airbus først og fremst når det gjelder passasjerfly, og når det gjelder jagerfly: Det svenske alternativet:
Gripen.

Som rent bortsett fra at BAEsystems er deleier og pådriver, kunne vært et flott alternativ.

Ellers har man jo Eurofighter......som BAE systems også er sterkt delaktige i.

Eller amerikanske JSF, som inkluderer BÅDE Boeing og BAE systems.

men jeg fant et alternativ:

Ekte Iransk kvalitet.
B52 (avbildet øverst) har mistet sin kjernefysiske kapasitet og er ikke lenger operativ med atomvåpen. Det er ikke tvil om at både Boeing og BAE system driver med våpensystemer og til dels har vært store innenfor atomvåpen, men dette er i dag i beste fall en liten fraksjon av virksomheten. Storbritannia har ikke lenger atomvåpen for flybruk og vil heller ikke utvikle dette til Eurofighter.

Boeings Joint Strike Fighter (JSF, hvor Norge for øvrig er partner!) vil nok muligens etterhvert bli utviklet med en kjernefysisk kapasitet, men dette flyet er nok ikke operativt før om 10 år.

Boeings JSF og Eurofighter hvor BAE Systems er deleier konkurrerer om å erstatte forsvarets F16 fly. Dette da snakk om innkjøp til 30-50 milliarder i firmaer som det av etiske grunner ikke er forsvarlig for oljefonnet å investere i! Hørte jeg noen si dobbeltmoral?

Hvis man skal slippe unna "tvilsomme" våpenprodusenter er vel den iranske Azarakhsh-flyet (en reverse-engineered F5, en flytype som Norge akkurat har skrotet etter nesten 40 års bruk) på bildet det nærmeste man kommer. Men så var dette med menneskerettighetene i Iran da......

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
;D

Har du sett The Insider? Gjør det....bra film også!

O.
Det er frivillig å kjøpe tobakk. Det har vært allment kjent at røyking er skadelig fra 50 tallet. De kan seile sin egen sjø de dampende sutrepaver. Lavere skatt til de som tjener mye er rimelig. Hvorfor skal deltidsarbeid premieres med lavere skatteprosent? Skal latskap premieres?

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
Det er klart hvis man tror at alle som jobber 50% ligger på sofaen så har man jo et gyldig argument. Jeg velger å tro at ganske mange av disse er småbarnsforeldre. Det er jo ikkeno jobb så det er klart de er slappe.

jeg tror også at ganske mange av de som tjener millioner ikke akkurat jobber så veldig mye mer enn 100%, selv om en del av de gjør det. De styrer i stor grad egen tid og koser seg ganske mye, ihvertfall de jeg kjenner.

Det er betydlig værre å jobbe 120-130% i lavlønnsyrker og tjene under 300.000 og skatte 28% som en del gjør.

Hvorfor gidder jeg egentlig skrive dette? I wonder.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.873
Personlig foretrekker jeg det gode gamle østlandsutrykket: Flink og intelligent.
Jo jo, men nå er det dagens finansminister som diskuteres, ikke Per Kristian.

Som de to svenskene så treffende sa det:
-Jag er intelligent.
-Jaha? Ja, inte jag heller...

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
For meg er Affa`s innlegg humor - omtrent som OJ.

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
Jo jo, men nå er det dagens finansminister som diskuteres, ikke Per Kristian.

Som de to svenskene så treffende sa det:
-Jag er intelligent.
-Jaha? Ja, inte jag heller...
Det skal Per Kristian Foss faktisk ha, jeg tviler ikke på intelligensen hans. Han hadde bare et sykt, sykt syn på verden.

Forøvrig trist/bra at han aldri ble leder av høyre.
Hadde vel vært for mye for fruene på frogner med en homofil i den posisjonen.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.873
Det skal Per Kristian Foss faktisk ha, jeg tviler ikke på intelligensen hans. Han hadde bare et sykt, sykt syn på verden.

Forøvrig trist/bra at han aldri ble leder av høyre.
Hadde vel vært for mye for fruene på frogner med en homofil i den posisjonen.
Vi lever jo i en syk verden. Enhver finansminister bør se det.

T

Thomas_Lutro

Gjest
Hvis man skal slippe unna "tvilsomme" våpenprodusenter er vel den iranske Azarakhsh-flyet (en reverse-engineered F5, en flytype som Norge akkurat har skrotet etter nesten 40 års bruk) på bildet det nærmeste man kommer. Men så var dette med menneskerettighetene i Iran da......

Mulig jeg er vanskelig nå....

Menneskerettighetene omfatter vel også de stakkars jævlene som eventuelt må fly disse uthulede trestammene..  :D

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Slik ser jeg det også, og mannen er i tillegg morsom! Tipper Affa har et større sosial-antropologisk prosjekt som dette forumet er en liten del av ;D

Mer Affa! Mer!

O.
For meg er Affa`s innlegg humor - omtrent som OJ.

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Har du noen kommentar til 9 nyhetene på tv2 idag da AFFA? når Halvorsens unnskyldning kom.

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Antall liker
195
Sted
Bergen
Fikk ikke med meg nyhetene...hørte musikk ;D
Hva sa hun til sitt forsvar??

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.07.2003
Antall liker
6
Slik ser jeg det også, og mannen er i tillegg morsom! Tipper Affa har et større sosial-antropologisk prosjekt som dette forumet er en liten del av ;D
Sammenligningen med en hestebrems er nærliggende, men er jo brukt før på en annen figur, og den synes dessuten å være en understatement på Affas tilfelle. Tør jeg heller foreslå en candiru?
Ellers venter jeg bare på at han kaster seg med full tyngde inn i kabeldebatten.

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Fikk ikke med meg nyhetene...hørte musikk ;D
Hva sa hun til sitt forsvar??
hun legger seg flat for regjeringens syn i saken og beklager sin uttalelse for hun har innsett at den kan skade regjeringens omdømme. (brukt egne ord pga dårlig korttids minne men det var basisen i allefall)

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Antall liker
195
Sted
Bergen
Skjønner ikke SV medlemmer/regjeringsmedlemmer at sånne soloutspill er helt bortkastet+gratismat til opposisjonen og akersgaten?
Er jo ikke første gang på 3 måneder akkurat :mad:

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
(en reverse-engineered F5, en flytype som Norge akkurat har skrotet etter nesten 40 års bruk)
Så det er forklaringen, synes den lignet farlig på en F5, riktignok med halepartiet på en F18 ::)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
hun legger seg flat for regjeringens syn i saken og beklager sin uttalelse for hun har innsett at den kan skade regjeringens omdømme. (brukt egne ord pga dårlig korttids minne men det var basisen i allefall)
Synd at vi har en finansminister som ikke skjønner så pass. Er hun like dum i alle situasjoner?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Så det er forklaringen, synes den lignet farlig på en F5, riktignok med halepartiet på en F18 ::)
Imponert over at Tresko gjenkjenner F-18 Hornet.
Et flott fly den dag i dag.
Trodde det var bare jeg som hadde flydilla.

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Synd at vi har en finansminister som ikke skjønner så pass. Er hun like dum i alle situasjoner?
Det må du nesten spørre ektemannen om ;D

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
Den egentlige grunnen til at jeg ble lydtekniker er at synet var for dårlig til å bli flyger, så jeg må ta igjen med ENDA FLERE KNAPPER å skru på ;D

Hva har 8skjermer, 2 joysticker, trackball og tastatur?

Joda, nye datastyrte fly og nye datastyrte miksere, I present for you Airbus A380 og Studer Vista 8:

Jeg må inrømme at jeg ikke er så glad i datamiksere, men blir likevel litt fascinert av så overdådig bruk av teknologi som følgende:

hver knapp har sin skjerm ::)

Og hva blir de to Vistaene i norge brukt til?

Frokost TV, dagsrevyen og nitimen. Og gutta vet hva 3 av knappene er til ;D

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.520
Torget vurderinger
4
Kristin Halvorsen har tydeligvis ikke fått med seg det viktigste i politikken og livet forøvrig.
TENK før man snakker.

L

Ludo

Gjest
Det er nok flere av oss :)

J

jekri

Gjest
Stusser litt på navnet på tråden; "Skrulla har kommet seg etter julestria" Affa var jo vekk hele julen, mener han seg selv..... :-/

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
11.924
Torget vurderinger
2
Det er nok flere av oss :)
Skulle ikke undre meg! Ex flytekniker med sertifikat på Boeing 737-serien, 757 og 767 og Airbus 310.... Men kunnskapen er long gone, er jeg redd.... Men interessen dør ikke så alt for lett...! 8)

Håkon

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.229
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Sist jeg lot meg trekke opp av Affa, hjalp hverken argumenter eller informasjon.

Men, noen ganger sier et bilde mere enn tusen ord....  ;D ;D ;D

Kabeldragern

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Merkelig hvordan så mange debatter her inne ender opp med å diskutere denne mannen...

Han har ofte mye rett i det han sier, og selv om han formulerer seg en tanke annerledes enn de fleste andre, gjør han det stort sett på en underholdende måte.

Jeg synes han er morsom, og forstår ikke hvorfor dere som har vært her en stund stadig lar dere bli provosert av fyren.

Tenk på han som å ha en tenåring i huset. Mye smelling med dører og skrik og skrål... men i bunn og grunn er det bare den søte lille ungen din som er i ferd med å vokse opp.... ;D

Topp Bunn