Tresko
Hi-Fi entusiast
- Ble medlem
- 03.02.2006
- Antall liker
- 0
søren :Og BAE er vel relativt tungt inne i Airbus også, så vidt jeg vet...
Da presenterer jeg forsvarets nye transportfly for dere:
flottt kinesisk transportfly
søren :Og BAE er vel relativt tungt inne i Airbus også, så vidt jeg vet...
Du er nå søt og lille tøysekopp. Kanskje du som er så vis kan forklare hvorfor en sykepleier som jobber full tid skal skatte mer i prosent enn en som velger å arbeide 50%?affa. tror du at sykepleierne i dette landet er late? syns du de tjener godt og bør ha høy skatt? nei du. folk som sitter på rævva og skriver på nett hele dagen har bare godt av å skatte litt. prøv et samfundet uten sykepleiere du så skal du se hvor mye de er verdt..
Det er klart det er bedre at despoter i Afrika bruker pengene våre på private jettfly, pansrede mercedeser, pelskåper, våpen og horer enn at vi bruker dem selv.Nei, da var det bedre å se å hvordan de høytlønnede sliterene (fra høyre) som jobber så mye respekterer skattepengene våre. Jeg tenker nå på Krohn Devold og hennes militærvenn.
Ja, for eksempel. Eller med en fellesbetegnelse: Andre mennesker.empati med hvem? Konfektadelen? Dagdriverklubben? Sofasliterne? De ikkediagnostiserbarsyke?
Ja. Fordi det er progressiv beskatning i Norge, og fordi en som tjener 120 000,- skal betale forholdsvis mindre skatt enn en som tjener 240 000,-. Forstår du dette mouse-brain?Du er nå søt og lille tøysekopp. Kanskje du som er så vis kan forklare hvorfor en sykepleier som jobber full tid skal skatte mer i prosent enn en som velger å arbeide 50%?
Jeg visste jeg hadde sett det bildet før.Forøvrig er Dr.Strangelove nå kommet i spesialversjon til 99,- spenn, og det er vel mer penger enn enkelte her inne mener Affa er verdt
Personlig foretrekker jeg det gode gamle østlandsutrykket: Flink og intelligent.Jeg synes det er litt uærbødig å kalle finansministeren for "Skrulla". Som god trønder ville jeg heller brukt den gamle, gode lokale betegnelsen "Spainnhøvv".
B52 (avbildet øverst) har mistet sin kjernefysiske kapasitet og er ikke lenger operativ med atomvåpen. Det er ikke tvil om at både Boeing og BAE system driver med våpensystemer og til dels har vært store innenfor atomvåpen, men dette er i dag i beste fall en liten fraksjon av virksomheten. Storbritannia har ikke lenger atomvåpen for flybruk og vil heller ikke utvikle dette til Eurofighter.Både Boeing og BAE er i aller høyeste grad involvert i prduksjon av våpensystemer som inkluderer atomvåpen.
Du tror vel ikke disse ble bygd kun for konvensjonelle våpen?
Når det gjelder offentlige innkjøp finnes det i aller høyeste grad alternativer til boeing og BAE.
Airbus først og fremst når det gjelder passasjerfly, og når det gjelder jagerfly: Det svenske alternativet:
Gripen.
Som rent bortsett fra at BAEsystems er deleier og pådriver, kunne vært et flott alternativ.
Ellers har man jo Eurofighter......som BAE systems også er sterkt delaktige i.
Eller amerikanske JSF, som inkluderer BÅDE Boeing og BAE systems.
men jeg fant et alternativ:
Ekte Iransk kvalitet.
Det er frivillig å kjøpe tobakk. Det har vært allment kjent at røyking er skadelig fra 50 tallet. De kan seile sin egen sjø de dampende sutrepaver. Lavere skatt til de som tjener mye er rimelig. Hvorfor skal deltidsarbeid premieres med lavere skatteprosent? Skal latskap premieres?
Jo jo, men nå er det dagens finansminister som diskuteres, ikke Per Kristian.Personlig foretrekker jeg det gode gamle østlandsutrykket: Flink og intelligent.
Det skal Per Kristian Foss faktisk ha, jeg tviler ikke på intelligensen hans. Han hadde bare et sykt, sykt syn på verden.Jo jo, men nå er det dagens finansminister som diskuteres, ikke Per Kristian.
Som de to svenskene så treffende sa det:
-Jag er intelligent.
-Jaha? Ja, inte jag heller...
Vi lever jo i en syk verden. Enhver finansminister bør se det.Det skal Per Kristian Foss faktisk ha, jeg tviler ikke på intelligensen hans. Han hadde bare et sykt, sykt syn på verden.
Forøvrig trist/bra at han aldri ble leder av høyre.
Hadde vel vært for mye for fruene på frogner med en homofil i den posisjonen.
Hvis man skal slippe unna "tvilsomme" våpenprodusenter er vel den iranske Azarakhsh-flyet (en reverse-engineered F5, en flytype som Norge akkurat har skrotet etter nesten 40 års bruk) på bildet det nærmeste man kommer. Men så var dette med menneskerettighetene i Iran da......
For meg er Affa`s innlegg humor - omtrent som OJ.
Sammenligningen med en hestebrems er nærliggende, men er jo brukt før på en annen figur, og den synes dessuten å være en understatement på Affas tilfelle. Tør jeg heller foreslå en candiru?Slik ser jeg det også, og mannen er i tillegg morsom! Tipper Affa har et større sosial-antropologisk prosjekt som dette forumet er en liten del av ;D
hun legger seg flat for regjeringens syn i saken og beklager sin uttalelse for hun har innsett at den kan skade regjeringens omdømme. (brukt egne ord pga dårlig korttids minne men det var basisen i allefall)Fikk ikke med meg nyhetene...hørte musikk ;D
Hva sa hun til sitt forsvar??
Så det er forklaringen, synes den lignet farlig på en F5, riktignok med halepartiet på en F18 :(en reverse-engineered F5, en flytype som Norge akkurat har skrotet etter nesten 40 års bruk)
Synd at vi har en finansminister som ikke skjønner så pass. Er hun like dum i alle situasjoner?hun legger seg flat for regjeringens syn i saken og beklager sin uttalelse for hun har innsett at den kan skade regjeringens omdømme. (brukt egne ord pga dårlig korttids minne men det var basisen i allefall)
Imponert over at Tresko gjenkjenner F-18 Hornet.Så det er forklaringen, synes den lignet farlig på en F5, riktignok med halepartiet på en F18 :
Det må du nesten spørre ektemannen om ;DSynd at vi har en finansminister som ikke skjønner så pass. Er hun like dum i alle situasjoner?
Den egentlige grunnen til at jeg ble lydtekniker er at synet var for dårlig til å bli flyger, så jeg må ta igjen med ENDA FLERE KNAPPER å skru på ;DImponert over at Tresko gjenkjenner F-18 Hornet.
Et flott fly den dag i dag.
Trodde det var bare jeg som hadde flydilla.
Det er nok flere av ossImponert over at Tresko gjenkjenner F-18 Hornet.
Et flott fly den dag i dag.
Trodde det var bare jeg som hadde flydilla.
Køyrer bil i staden. Kan ta med så mykje meir då....Dere skal vel slutte å fly også? Litt må dere ofre selv. Dobbelt moralen lenge leve.
Du tenkjer altså ikkje på personalminer?Men like forbannet praktiske hvis 12 stridsvogndivisjoner og 32 infanteridivisjoner begynner å bevege på seg i Øst. Store områder til havs og i nord-norge samt en rekke vitale bruer i hele landet er permanent minert i Norge. Uff, uff.
Dersom mannen betalar passande royalities til Peter Sellers minnefond, må han då få ha avataren sin i fred...?Bra med litt ytringer her inne ;D
Forøvrig er Dr.Strangelove nå kommet i spesialversjon til 99,- spenn, og det er vel mer penger enn enkelte her inne mener Affa er verdt
Skulle ikke undre meg! Ex flytekniker med sertifikat på Boeing 737-serien, 757 og 767 og Airbus 310.... Men kunnskapen er long gone, er jeg redd.... Men interessen dør ikke så alt for lett...! 8)Det er nok flere av oss