Skrytetråd av bilen din!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• G

Gjestemedlem

Gjest
    Jurassic skrev:
    The Atl skrev:
    Jeg disponerer en Sierra da eieren ikke klarte å tøyle de ville sierrahestene tilstrekkelig. Kjærer kanskje 1 mil i uka...

Mvh
    Øyy det er min Sierra han disponerer, bortsett fra noen mindre kosmetiske og tekniske skavanker er den tipp topp den.

Forøvrig en utrolig enkel og forutsigbar bil å kjøre.
    Ja Falken vet vel hvor de skal finne den etterhvert.

R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    12
    Hils på Betty Ford, en Ford Fairlane fra -64 m. 5L V8 & "preppa" automatlåda 8)
    Kol "liten" amrikaner som både går bra og på litern ;)

Vedlegg

jowil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2006
    Antall liker
    9
    Jeg har klart meg uten bil i halvannet år. DET syns jeg er verdt å skryte av. Men nå begynner jeg å bli mektig lei. Mangel på offentlig transporttilbud her i området gjør det til et helsikes mareritt. :p

Edit: Wow, feit kolle. :D

J

Jurassic

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Jurassic skrev:
    The Atl skrev:
    Jeg disponerer en Sierra da eieren ikke klarte å tøyle de ville sierrahestene tilstrekkelig. Kjærer kanskje 1 mil i uka...

Mvh
    Øyy det er min Sierra han disponerer, bortsett fra noen mindre kosmetiske og tekniske skavanker er den tipp topp den.

Bare fordi du kjører som en kjærring behøver ikke det å bety at meg og the Atl gjør det ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Jurassic skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Jurassic skrev:
    The Atl skrev:

Mvh

Bare fordi du kjører som en kjærring behøver ikke det å bety at meg og the Atl gjør det ;)
    Neida, kjøreferdighetene deres er sikkert ikke noe å utsette på. Men bilen er jo beryktet for sin evne til ikke å ville holde seg til veien om vinteren. Litt som en flytemasdrass med påhengsmotor ned Glomma.

Men for all del jeg vet om flere Sierraer som er hele fremdeles.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    rolfozzy skrev:
    Komponenten skrev:
    rolfozzy skrev:
    Jeg har en rød bil.
    Jeg og. Den forrige var blå.
    Samme her. Og den før der var grønn.
    Grønn bil har vi aldri hatt, den vi hadde før den blå var brun-grå, den før der og, den før der var burgunder og den før der var knall blå.
    Alle har hatt fire hjul og ratt.

Tror den neste må være blå, det er tross alt den fineste fargen. :)

R

RL69

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Men for all del jeg vet om flere Sierraer som er hele fremdeles.
    Med denne signaturen:
    ???????????????????????????????? !!
    vet jeg ikke helt om jeg kan stole på hva du skriver.

MVH
    KOL69

T

Thomas1

Gjest
    Tut tut sier Thomas bil. Den kan kjøre mange mil. Den har fire gummihjul, og den er kanari....sort. ;D

Jeg kjører (skr)opel. Opel Vectra opc stasjonsvogn. A4,hus, gjeld og mobiltelefon som Øystein Sunde synger.

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Min bil er også rød. Heter Skoda Octavia og er født i 2000.
    Går billig og virker alltid. Godt nok for meg.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2
    Komponenten skrev:
    rolfozzy skrev:
    Komponenten skrev:
    rolfozzy skrev:
    Jeg har en rød bil.
    Grønn bil har vi aldri hatt, den vi hadde før den blå var brun-grå, den før der og, den før der var burgunder og den før der var knall blå.

Før den grønne hadde jeg en hvit. Min første bil hvar rød og hvit. Nå kom jeg på noe, jeg har hatt en rød bil før en gang også. Men jeg liker i grunn bedre den røde bilen jeg har nå.

Balticthor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2005
    Antall liker
    9
    Sted
    Ålesund
    No er jo jeg litt sprø da.. har litt for mange..

-92 Honda Crx Den e den morsomste bilen jeg har kjørt! og jeg har kjørt mange,som bilmekaniker og takstmann i 17 år.. ikke den sterkeste aksen,men er limt til veien med R.dekk. Hatt den i 10 år. Siden det er Honda,har jeg bare skiftet bremseklosser,eksosanlegg(byttet til komplett rustfritt) skiftet til gule Koni,dette på 10 år ;)

Her er en sjelden sak.. -93 Honda Accord Coupe 2.2 ikke solgt i Norge, som med Crx'n. Inf.fra Usa.Det er ca.5 stk.i Norge og jeg har to av de.. Denne er under restaurering,takes skikkelig nøye!

Her er den andre Coupeen. -91 mod 2.0 rein Amerikansk utg. med aut seler,og alt det der....

3 stk. -96 Crysler Grand Voyager 2.5 td. -96 modeller fordi dette året hadde de storproblem med registerkjede brudd..som jeg fikser greit. Det er manuellt gir,da automaten er shit! Denne er kjempepraktisk og utrolig komfortabel på langkjøring! to av de blir solgt snart..

Så har jeg en -74 mod Landrover 109..dette er en drittbil!! I terrenget suger den!!

Avslutter med Kongen! Volvo valp/felt/laplander/
    Denne har jeg montert Air Lockers diff sperrer på. Innslaget er styrt av en kompressor(som også brukese som dekkfyller) Settet koster like mye som bilen! Med dette og kjettinger,som jeg alltid bruker ;) er det nesten ikke spørsmål om jeg kommer frem..nesten kjedelig på dette området.. men råe opplevelser er resultatet.
    Bare til informasjon,så var den kanten der loddrett før jeg brøytet veg, og ja,jeg kjørte opp!! 8)

Ste-Reo.

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.07.2006
    Antall liker
    0
    BalticThor: Er det Volvoen kjerringa kjører da?? Hehe :)

Rhesus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2006
    Antall liker
    11
    Tyskerbrakka:

er nå solgt. (buhu)
    til fordel for: Svenskprodusert stridsvogn:

som skrus sammen i Gøteborg i disse dager.

Pappa's guttebil:

Og sist men ikke minst: Soon to be spiker! Pessa!

Og så har vi prosjektet, som jeg desverre ikke har bilder av, men her er en som ligner: VW type 117 1958 (luksusutgaven altså!)

Min har en annen farge, L334 firnblau, en slag lys blå metallic.

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.171
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Jeg kjører en 21 år gammel tyskerbrakke...

Ok - den bruker mere enn en ny, vanlig bil, men:
    1 - Hvor mye forurensing lager en hver gang en lager en ny bil, inklusive arbeidere som skal kjøre på jobb, materialproduksjon osv...
    2 - Hvor mye forurensing blir det av å resirkulere "tanksen" ?

Ved å fikse og lappe på denne, så kan jeg ha den i maaaange år enda.

Når en kjøper en ny bil (som er litt større enn en Nissa Micra) i dag, må en forvente at verditap og renter på billån stikker av med 50-60K i året. Jeg kan reparere og fikse mye for 60 lakser...

Med 88Hk (sugediesel) eller 125Hk (turbodiesel fra 123-serie), så må en nesten anstrenge seg for å miste lappen og å få mye fartsbøter... ;D

Johan-Kr

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    506
    Jeg har en Skoda Octavia stv. 1.6.2006 modell og en Nissan Micra 1.0 1996 modell.¨Ganske fornøyd med begge to.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.359
    Torget vurderinger
    12
    epi: nydelig bil!

En bil skal være underholdende å kjøre, bruke bensin, geares manuelt og ha ett nydelig design. Derfor finnes det kun ett valg til under en million:

Vedlegg

gpjonas

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2006
    Antall liker
    1
    Hei har ikke bilde på denne pc`n men man kan jo skryte uhemmet allikevel. Har 2 stk skoda fabia 1,2!!!!! 3sylindra med 65 potente hester.
    kjørte til horten fra kr sand i august logget inn et forbruk på 0,48 så det er nesten som å ha en diesel. Vurderer å bytte ut den ene med en octavia for at kone å barn skal være sikkrere og til langtur bruk. Har en deltidsjobb der jeg av og til kommer borti resultatet av stor bil treffer liten på motorvei og den store vinner desverre altfor ofte. :'(

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    rolfozzy skrev:
    Komponenten skrev:
    rolfozzy skrev:
    Komponenten skrev:
    rolfozzy skrev:
    Jeg har en rød bil.

Før den grønne hadde jeg en hvit. Min første bil hvar rød og hvit. Nå kom jeg på noe, jeg har hatt en rød bil før en gang også. Men jeg liker i grunn bedre den røde bilen jeg har nå.
    De to første var ganske små, så hadde vi en som var litt større, etter det kom den største, de siste to er halvstore.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.359
    Torget vurderinger
    12
    Komponenten skrev:
    rolfozzy skrev:
    Komponenten skrev:
    rolfozzy skrev:
    Komponenten skrev:
    rolfozzy skrev:
    Jeg har en rød bil.

De to første var ganske små, så hadde vi en som var litt større, etter det kom den største, de siste to er halvstore.
    Høres nesten ut som stereoanlegget mitt. Det er stort svart, blankt, champagnefarget og alle har knotter og det er til sammen 10 bokser.

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Har ingen rød bil jeg :(, men jeg har både en grønn, en blå og en sølvgrå. ;D
    Burde kvalifiseres som miljøsvin jeg da :-[ , men 2 av dem kjører på biodiesel.... ;D ;D
    Det er den blå som går på bensin....om det skulle bety noe ::)

JH

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.01.2005
    Antall liker
    3
    Har 2 Ford Mondeo her i gården fra før, men siden det ikke er rart å skryte av, så får jeg vel nevne den nye go'bilen!

Vi kjøpte denne som en LeMans, men det har senere vist seg å være en Tempest Custom S. Hva så? Jo, bilen er i utgangspunktet lik, men Custom S ble kun laget i 1969 og det ble kun produsert 2379 i cabriolet. LeMans, Tempest etc ble produsert i en årrekke. Derfor kan man nesten si at man har gjort et litt større kupp enn antatt siden bilen er noget mer sjelden. Bilen kom fra USA den 24/8-07 :)

Skal vi se...

Under panseret finner du en 350 med en Edelbrock 1405(4-ports forgasser). Girkassa er en TH350. Oppgitt til å yte 330 HK... Motor og drivverk forøvrig er orginalt. Interiøret er orginalt, bortsett fra teppet som er bytta. Felgene er Pontiac RallyWheel II meg gode dekk. Spartansk utstyrt ellers ;) Har servo, men ikke servobremser.

Ellers må jeg si at bilen var bedre enn forventa, men dessverre har jeg ikke fått skilter på den ennå, siden det er et stykke papir som glimrer med sitt fravær!!!

Vedlegg

AndreWerdenskrieg

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.05.2007
    Antall liker
    11
    Vår er beige perlemor metalic, og har en 4.2 liters V8 med 335hk. En bil jeg er utrolig fornøyd med.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Det var en vakker 2CV, Vapor! Får meg virkelig til å savne min Charleston, som gikk ut av familien i 1995.

Nå om dagen består samlingen av det Valentino kalte "En lavtflyvende svenske", nemlig en 97 Saab 9000 2.0t jubileum, samt en noe eldre svenske som på mange måter flyr enda lavere, en 91 900t16 Aero. Bildene er ikke av familiens biler, men de ser sånn ut, bare med andre farger.... ;)

Vedlegg

JH

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.01.2005
    Antall liker
    3
    mag skrev:
    Hei.
    En skrytetråd av bilen er jo en glimrende idè. Her kommer et bilde av Merca jeg kjøpte i fjor. Dette er en 280SL populært kalt Pagode. Bilen er en 1970 mod og er bortimot helt strøken. Har alltid hatt sansen for disse 50-60 talls sportsbilene til Mercedes. Det er forresten blitt laget veldig mye bra i denne tidsepoken generelt.
    Dette er altså bilen jeg cruiser avgårde i på deilige varme sommerdager og kvelder, og da helst uten tak.
    Geir.
    Nydelig kjerre :)
    Har også sansen for slike gamle Mercedeser...

J

Jurassic

Gjest
    Impulse: Fine svensker du har, har siklet litt på 900 T16 tidligere.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Takk, Jurassic! Kan jo sende deg en PM om jeg vurderer å selge... :D Et råskinn er det i alle fall..og fryktelig morsom å kjøre. ;D

JH

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.01.2005
    Antall liker
    3
    AndreWerdenskrieg skrev:
    Vår er beige perlemor metalic, og har en 4.2 liters V8 med 335hk. En bil jeg er utrolig fornøyd med.
    Jøss, vunnet i Lotto eller? ;D

J

Jurassic

Gjest
    impulse skrev:
    Takk, Jurassic! Kan jo sende deg en PM om jeg vurderer å selge... :D Et råskinn er det i alle fall..og fryktelig morsom å kjøre. ;D
    Som Sierra eier har jeg ikke førerkort :'(
    Bare å sende PM, får sikkert tatt førerkort igjen en vakker dag.

bia

Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Antall liker
    3.765
    Torget vurderinger
    9
    må skryte litt jeg også... solgte den desverre for et års tid siden :(

Vedlegg

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Bil ja........

Kjører en 2005 Golf 1,6 med 102 hk. Den er full av utstyr som skinn og greier, kjøpte utstyr istedetfor motor. Er ikke glad i diesellyden men må muligens bite i det berømte eplet neste gang. Mor vil ha no mer fleksibelt så da går det kanskje opp i størrelse og jeg vil gjerne ha automat, så da må jeg nok over på anleggsmaskinmotor.....

Her med vinterhjulene, på sommeren ruller den på Audi A8 felger, blir litt tøffere da....

Vedlegg

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    epi skrev:
    Jeg stiller meg i rekken av beundrere, en nydelig Mercedes :D

Selv ratter jeg til daglig rundt i en Fiat Punto fra -94. Nåværende km.stand: 297.000. Problemer: Skiftet vindusviskere, bremseklosser, -skiver og -sko i løpet av de 97.000 km jeg har eid den. Dynamoen takket for seg på Biri, og etter å ha byttet dynamo og tilhørende reim takket den også for seg. På Biri! ;D Sånn går det når man strammer litt for hardt.. I påvente av fritid (haha) ligger det Bilstein-dempere, Eibach senkesett, poly-foringer, Bonalume shortshift kit, og en hel masse andre morosaker å venter på montering. Senere skal hele stasen avgårde til England for å bli skremt opp mot 120 sugehester. Kan bli en artig, liten sak...

Punto! Har en slik også, 1995 modell tror jeg, 2-dørs med hele 55hk! Bytta motor i den da den ikke har temp.måler og jeg kjørte med anlegget for fullt og hørte ikke motoren raste rett foran nesen på meg. Fikk tak i samme motor, orket ikke konvertere til noe større selv om ønsket var en Regata 100s motor. 8)
    Etter motorbytte har den bilen bare gått og gått, helt kanonbil egentlig, selv om sittestillingen er litt rar. (sitter åppå bilen istedetfor inni lissom) Kraftig anlegg følgte med, og med italiensk opera på full rulle er jeg en fare i byn, horna står ut i panna og det går i "hundre" gjennom trafikken......gøy med sånne småbiler en ikke trenger å være så nøye med. Har fått et par riper etter altfor ambisiøs kjøring i parkeringshus men det hører med ;D

ICE

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2003
    Antall liker
    0

2005 Honda Accord Tourer Sport
    2.0 iVTEC 155HP
    Graphite Pearl
    17” OZ Superturismo GT
    Nokian Hakka V 225/45/R17
    Sport Pack 2.0 Sport Suspension