Jeg stiller meg i rekken av beundrere, en nydelig Mercedes
Selv ratter jeg til daglig rundt i en Fiat Punto fra -94. Nåværende km.stand: 297.000. Problemer: Skiftet vindusviskere, bremseklosser, -skiver og -sko i løpet av de 97.000 km jeg har eid den. Dynamoen takket for seg på Biri, og etter å ha byttet dynamo og tilhørende reim takket den også for seg. På Biri! ;D Sånn går det når man strammer litt for hardt.. I påvente av fritid (haha) ligger det Bilstein-dempere, Eibach senkesett, poly-foringer, Bonalume shortshift kit, og en hel masse andre morosaker å venter på montering. Senere skal hele stasen avgårde til England for å bli skremt opp mot 120 sugehester. Kan bli en artig, liten sak...
Punto! Har en slik også, 1995 modell tror jeg, 2-dørs med hele 55hk! Bytta motor i den da den ikke har temp.måler og jeg kjørte med anlegget for fullt og hørte ikke motoren raste rett foran nesen på meg. Fikk tak i samme motor, orket ikke konvertere til noe større selv om ønsket var en Regata 100s motor. 8)
Etter motorbytte har den bilen bare gått og gått, helt kanonbil egentlig, selv om sittestillingen er litt rar. (sitter åppå bilen istedetfor inni lissom) Kraftig anlegg følgte med, og med italiensk opera på full rulle er jeg en fare i byn, horna står ut i panna og det går i "hundre" gjennom trafikken......gøy med sånne småbiler en ikke trenger å være så nøye med. Har fått et par riper etter altfor ambisiøs kjøring i parkeringshus men det hører med ;D