skurring ved bruk av itunes

S

Sjur T

Gjest
Hei.

Jeg bruker en macbook pro som er forholdsvis ny og siste versjon av itunes koblet til dac og inn i anlegget, men ofte opplever jeg skurring i mange låter ved bruk av itunes.
Dette gjelder ikke alle låtene og heller ikke ved bruk av Spotify.
Er ikke noen dataekspert, men har prøvd meg litt frem med feilsøking uten resultat.

Noen tips?

Sjuris
 

fhe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.11.2006
Innlegg
110
Antall liker
2
Noe trådøst inni bildet?
Opplevde problemer med Airport Express/Extreme, men dette bedret seg etter at jeg installerte Airfoil.

/Finn
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Bruker du EQ i iTunes eller har justert nivået på sanger? Kan høres ut som du har problemer med nivåer som går i taket et sted. Pass på at volum på EQen står i null og at du ikke har dratt nivået på filene dine i iTunes.
 
S

Sjur T

Gjest
fhe skrev:
Noe trådøst inni bildet?
Opplevde problemer med Airport Express/Extreme, men dette bedret seg etter at jeg installerte Airfoil.

/Finn
Er jo på trådløst nett, men det skulle vel ikke ha noe med saken å gjøre...?

Er som regel koblet til via USB inn i dac ellers koax...
 
S

Sjur T

Gjest
digiman skrev:
Bruker du EQ i iTunes eller har justert nivået på sanger? Kan høres ut som du har problemer med nivåer som går i taket et sted. Pass på at volum på EQen står i null og at du ikke har dratt nivået på filene dine i iTunes.
Sjekka nå og når jeg får tar opp EQen i Itunes får jeg opp en "forforsterker" som jeg kan justere nivået på.

Denne stod litt oppjustert. Satt den i null. Skal teste å se om det hjalp.

Takk for tipset.

Sjuris
 
V

vredensgnag

Gjest
Slå av EQ, slå av all nivåutjevning, o.l.

Du har nok boostet lyden for mye, og dermed skurret det i playback, akkurat som om du dyttet nivået for høyt i enhver playback-kjede.
 
S

Sjur T

Gjest
vredensgnag skrev:
Slå av EQ, slå av all nivåutjevning, o.l.

Du har nok boostet lyden for mye, og dermed skurret det i playback, akkurat som om du dyttet nivået for høyt i enhver playback-kjede.
Hey hey hey!!

Dette gjorde jo underverker:)

Føler meg litt smådum når jeg ikke fikser slik selv, men er som sagt langt fra superbruker på data...:-/

Takker for hjelpen.

Sjur
 
Topp Bunn