Vegardaase
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 08.07.2005
- Antall liker
- 2
Jeg er iallefall ikke i målgruppen for CD-spillere, hverken billige eller dyre. Er egentlig overrasket over at det er såpass salg som det er for i min verden er dette nesten på lik linje som å kjøpe seg en VHS-spiller - gårsdagens lagringsmedium.
Selvfølgelig blir en diskusjon ganske omfattende om man skal se teknisk på det. Jeg tviler i tillegg på om særlig mange har full kontroll over hvordan OSet arbeider ift et teknisk ståsted uansett... Den beste måten er selvfølgelig å teste i praksis. Låter det bra, er det meningsløst å trekke inn en diskusjon ift USB-grensesnitt, FireWire, AISO-drivere ol.
Om noen foretrekker de fysiske platene er imidlertid en annen sak.. Det finnes jo også de som foretrekker kalkulator og fax fremfor e-mail og Excel ;D
Tja.. Som jeg har sagt før er egentlig en teknologisk betraktning ift dette (regner med at det er snakk om lydprosseser går via kjernen eller blir bypasset av OSet ol) relativt meningsløst. Hvordan kan så mange rapportere om fantastisk lydkvalitet via SqueezeBox eller feks iTunes/Airport (spilt via en god DAC selvfølgelig) om dette skal være vanskelig å implementere i praksis?Powerpoint skrev:Den yngre garde (min lille slam) som ligger et helt univers foran undertegnede hva gjelder forståelse av digitalis sier at det slettes ikke vil være noe billigere å gå over til dedikert digital avspilling via fullverdig harddisc oppsett kontra CD/DAC.
jeg skal ikke en gang prøve og gjengi hva han forklarte meg, men det ringte bjeller i et aldrende hode.
I tillegg er kanskje ikke lydrevolusjonen så voldsom som mange skal ha det til all den tid forskjellige designere, produsenter og forbrukere har sin egen subjektive oppfatning av hva som er god/korrekt lydgjengivelse!?
Selvfølgelig blir en diskusjon ganske omfattende om man skal se teknisk på det. Jeg tviler i tillegg på om særlig mange har full kontroll over hvordan OSet arbeider ift et teknisk ståsted uansett... Den beste måten er selvfølgelig å teste i praksis. Låter det bra, er det meningsløst å trekke inn en diskusjon ift USB-grensesnitt, FireWire, AISO-drivere ol.
Om noen foretrekker de fysiske platene er imidlertid en annen sak.. Det finnes jo også de som foretrekker kalkulator og fax fremfor e-mail og Excel ;D