SLUK-O-RAMA - parental guidance strongly advised

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.972
    Antall liker
    108.248
    Torget vurderinger
    23
    Same same! Hjemme i år eller Bahamas as usual?
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.340
    Antall liker
    13.696
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Har glemt å fornye pass, så det ble ingen Bahamas tur i år.
    Snekre møbler på Veitvet, og ri på elg i Valdres blir ikke helt det samme, men blir sikkert ok det og.

    ;) 🐣🐥
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    8.746
    Antall liker
    9.649
    Sted
    Oslo
    Det svenske forsvaret forsøkte seg en gang på å bruke æljer som transport dyr, det gikk ikke så bra.
    Nå vil de inn i NATO!
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.972
    Antall liker
    108.248
    Torget vurderinger
    23
    Når jeg tenker meg om så er svensker egentlig noen raringer. Ikke helt tamme liksom.. :unsure: Men allikevel ganske sløve. Merkelig kombo.
    Sel-somme typer :LOL:
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Krigselg.. Måtte bare faktasjekke:ROFLMAO: Svenskene hadde faktisk elgkavaleriet. Helt til de fant ut atdet var noen issues med elg i krig
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.513
    Antall liker
    3.532
    Når jeg tenker meg om så er svensker egentlig noen raringer. Ikke helt tamme liksom.. :unsure: Men allikevel ganske sløve. Merkelig kombo.
    Sel-somme typer :LOL:
    Hmm Sluket jeg tør ikke skrive hvor sære jeg synes nordmænd er. Mange kan bare to ord "Uff da".
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.602
    Antall liker
    13.739
    Hmm Sluket jeg tør ikke skrive hvor sære jeg synes nordmænd er. Mange kan bare to ord "Uff da".
    Tja, kanskje du heller skal tie stille om det, gitt dine forfedres urettmessige okkupasjon av mitt hjemland i drøye 400 år.
    400 års natten medførte mye dårlig innflytelse, og dro mine forfedre inn i bl.a. slavehandel og sjørøveri mm. slik at den danske adelen kunne leve ut sin dekadente navlebeskuende tilværelse i sus og dus 😜
    Så skulle svenskene herse med oss :mad:
    Da gikk vi lei.
    Så fant vi olje, og resten er historie som man sier :unsure:
    Er det rart vi har bitt litt sære?

    En ikke ubetydelig del av dagens danske landområder består for øvrig av kvartærgeologiske breelvavsetninger fra Norge og Sverige.
    Det kan hende vi vil ha disse løsmassene tilbake en vakker dag ;)
    Så kan dere sitte der med deres rullesteiner og gammel havbunn, og drikke deres Gamle Dansker.
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.513
    Antall liker
    3.532
    Tja, kanskje du heller skal tie stille om det, gitt dine forfedres urettmessige okkupasjon av mitt hjemland i drøye 400 år.
    400 års natten medførte mye dårlig innflytelse, og dro mine forfedre inn i bl.a. slavehandel og sjørøveri mm. slik at den danske adelen kunne leve ut sin dekadente navlebeskuende tilværelse i sus og dus 😜
    Så skulle svenskene herse med oss :mad:
    Da gikk vi lei.
    Så fant vi olje, og resten er historie som man sier :unsure:
    Er det rart vi har bitt litt sære?

    En ikke ubetydelig del av dagens danske landområder består for øvrig av kvartærgeologiske breelvavsetninger fra Norge og Sverige.
    Det kan hende vi vil ha disse løsmassene tilbake en vakker dag ;)
    Så kan dere sitte der med deres rullesteiner og gammel havbunn, og drikke deres Gamle Dansker.
    Du er da for dum.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.602
    Antall liker
    13.739
    Du er da for dum.
    Det hele var skrevet med et ikke ubetydelig glimt i øyet Drossel som de fleste vet her inne på HFS :)
    Ut i fra hvordan du ordlegger deg, så virker du ikke til å være opprinnelig norsk selv om du meget vel kan være norsk statsborger.
    "Du er da for dum" skriver vi ikke i norsk bokmål sammenheng.
    Da blir det "Nå var du dum", "Du er dum" eller "Dette var dumt skrevet" osv.
    På norsk skriver vi heller ikke "nordmænd", men nordmann. Men jeg har ingen problem med å skjønne hva du skriver.
    Alt jeg skrev over stemmer, det er bare å lese seg opp på norsk/dansk/svensk historie og de siste istiders geologi.
    Og for ordens skyld tillegger jeg deg ikke at du skal stå til rette for hva din forfedre har gjort heller, men når du legger opp til en slik serv, så tar jeg den på hel volly.
    Du er jo selv relativt frittalende og påståelig i andre tråder, så sånn som dette må du tåle.
    Æ så dum atte ;) 😁
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.513
    Antall liker
    3.532
    Det er helt ok. 😁 Lige så hurtigt jeg bliver arrig lige så hurtig bliver jeg god igen. Men rigtigt jeg har glemt næsten alt norsk. Har boet i Danmark siden jeg var ca 12 år og det er ca 55 år siden.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    11.250
    Antall liker
    6.931
    Sted
    Holmestrand
    Byfortettingen er ikke vakker. Bare se hva som er bygget rundt Hasle og Løren i tillegg til dette på Ensjø og barcode. Kan pisse over til naboen, og en del verandaer er skyggebo. Ville ikke bodd her for alt i verden. Hadde heller flyttet ut av byen nedover mot Horten - Tønsberg området hvis jeg ikke måtte bo i byen for enhver pris :confused:
    Glem nå ikke Holmestrand da! 😂
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    11.250
    Antall liker
    6.931
    Sted
    Holmestrand
    Smørgåstårta er et tilbakelagt stadie, toget er gått... det er ÅR siden vi var i kontakt med slikt og har dermed mistet troen! Hej då!
    Tanta mi i Angvika lager verdens beste smørgåstårta, eller kakkak (uttales kak-kak. Kak er brødskive, men kak er kake også…) som de sier der. Så det er absolutt ikke et tilbakelagt stadie, men noe man ser fram til. Hun har alltid en ny vri, så både dama og maten blir et savn når hun en dag er borte. 💝
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.816
    Antall liker
    5.343
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Byfortettingen er ikke vakker. Bare se hva som er bygget rundt Hasle og Løren i tillegg til dette på Ensjø og barcode. Kan pisse over til naboen, og en del verandaer er skyggebo. Ville ikke bodd her for alt i verden. Hadde heller flyttet ut av byen nedover mot Horten - Tønsberg området hvis jeg ikke måtte bo i byen for enhver pris :confused:
    Skulle jeg bodd i byen ville jeg vurdert Kampen eller Vålerenga. Fint område, som ikke har blitt moderne (enda). Samt kort vei til stadion når det er hjemmekamp 🥰
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.972
    Antall liker
    108.248
    Torget vurderinger
    23
    Vålerenga ble aldri den parallellen til Kampen mange trodde - og er litt klemt inne mellom veier & jernbane. Kampen er bedre ja - men i ferd med å bli alvorlig herpet av vestkantinnflyttere med innflytelse nok til å få sperret gater og føkka opp både parkering og fremkommelighet. I tillegg herjer de også i skolen og gjør ting utrivelige for "vanlige"familier med generasjoner fartstid der. Smakløst.
     
    Sist redigert:

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.272
    Antall liker
    11.321
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Senkveld påskehilsen her fra sørvest.
    Innrømmer at jeg ikke kunne unngå å tenke på deg når jeg så Aretha Franklin live fra Los Angeles i 1972 på NRK2 ikveld. Tittelen Amazing Grace. Fikk både gamle og unge med på å skru opp volumet på stueanlegget.
    Ikke veldig troende noen av oss, men lyden av heftig gospelkor og hammond-orgel har god positiv effekt på gamlefar.
    God Påske!
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.972
    Antall liker
    108.248
    Torget vurderinger
    23
    Riktig glad påsk til deg også Otto-Man! Aretha hadde et voldsomt trøkk i sangen og en fantastisk tone! Ikke mye som slår et skikkelig oppsatt gospel dodoaaa kor med barmfagre Louisianna Corn-fed titties tanter i pluss-size - det river skikkelig! Akkompagnert av en som kan traktere sin B3 (til nød C3 🤭) så er det duket for Aural Bliss i særklasse :love:
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    9.083
    Antall liker
    23.394
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.513
    Antall liker
    3.532
    Riktig glad påsk til deg også Otto-Man! Aretha hadde et voldsomt trøkk i sangen og en fantastisk tone! Ikke mye som slår et skikkelig oppsatt gospel dodoaaa kor med barmfagre Louisianna Corn-fed titties tanter i pluss-size - det river skikkelig! Akkompagnert av en som kan traktere sin B3 (til nød C3 🤭) så er det duket for Aural Bliss i særklasse :love:
    Var i bio og se filmen om hendes liv for ca et år siden. Det var en stor oplevelse.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.754
    Antall liker
    12.379
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det er utrolig mange dyktige gitarister i verden, men en mer fullendt "allrounder" skal man lete lenge og vel etter... dvs. - han spiller forhåpentligvis ikke black mettall også... :cool:
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.972
    Antall liker
    108.248
    Torget vurderinger
    23
    Joda, hadde band i gamle dager...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn