SLUK-O-RAMA - parental guidance strongly advised

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er heldig har en meget flink nabo med en mindre traktor som rydder min og de nærmeste naboers innkjørsler. :)
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.450
    Antall liker
    12.587
    Sted
    Sørlandet
    Godt å se at det ikke bare er vi her lengre sør som får litt snø i vinter.

    Jeg tok meg en økt med sørlandsskuffa og spaden i dag. Det er meldt regn og mildvær og da er best å bli kvitt snøen nå men den enda er relativt lett.

    Sånn ser økten ut:

    IMG_4553.jpeg


    478 kalorier. Da kan jeg spise kyllingsalaten med god samvittighet.

    -BB-
     

    wizardm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.10.2003
    Innlegg
    256
    Antall liker
    150
    Sted
    Tromsø
    Vel..........

    Noe må du vel gjøre for å forsvare de "tunge lunsj" møtene du figurerer på til stadighet , trengs vel minst 1m til for
    å komme i bruksform.....

    ( 😆 knis , knis),
     

    t.h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2018
    Innlegg
    211
    Antall liker
    270
    Torget vurderinger
    1
    Tar det jeg, men då skal jeg ha med den røde Mercedesen samt utvalgte skatter fra China.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.667
    Antall liker
    103.391
    Torget vurderinger
    23

    :eek::eek::eek:

    – Man kan helle varmt vann over sluket. Men det kreves ganske mye vann for å smelte snø og is,
    så det bør kun brukes for å smelte is over sluket, ikke til å fjerne store snømengder, legger han til.

    Vaktkommandør i Oslo Brann- og redning, Eirik Fredriksen

    Ser ut som jeg har en høne å plukke med denne krabaten her.....
    .​
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.667
    Antall liker
    103.391
    Torget vurderinger
    23

    Friday Gleason.jpg




    Hælja vies til min Masteroppgave... :D
    - programmeringen av fireveis delefilter til nyriggen!

    Ikke helt Audiolense men mer enn nok å sette seg inn i for en digital anal fabet som meg!
    64 tettskrevne sider med instrukser - vi snakker sikkert flere TIMER med jobb.
    Heldivis involverer det ikke noe bruk av PC etc., kun trykk/vri på taster analog style but digital outcome.
    Den tricky delen er kompenserings- og delayfunksjonene.

    disp.png


    Kun to knapper (pr. kanal) pluss master input velger og ditto for en av fire mulige scenarier.

    disp det.png


    contents accuphase DF.png






     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.557
    Antall liker
    3.748
    Torget vurderinger
    96
    Fy fader for noen herlige leketøy du har! Med så mye justeringsmuligheter og x 2, ville jeg tenkt dager og uker og ikke timer. Det vil nok være lurt å ta pauser, for så å komme tilbake for mer justering. Du har sikkert mulighet for å lagre flere presets, slik at du kan gå tilbake å høre om du går i riktig retning. Det hadde vært min approach, og ting kan alltid skvises enda et hakk bedre. Men du er kanskje supereffektiv. Heldiggris, det blir nok helt fantastisk.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.667
    Antall liker
    103.391
    Torget vurderinger
    23
    Hmmm.... leketøy... ja, jo, hadde dette bare gått som en lek så hadde det ikke vært så farlig! Men det er en del å sette seg inn i selv om det meste er logisk og tilnærmet selvforklarende. Det er bl.a. mulighet for inntil 4 presets, utrolig praktisk for å optimalisere delefrekvensene driverne imellom som har veldig stor innbyrdes overlapp (naturlig nok da det er et femveissystem hvor akkurat dette med overlapp var litt av hensikten) Vi får ta tida til hjelp som hu sa, brura - satte seg på brannslukningsapparatet!
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.887
    Antall liker
    10.722
    Torget vurderinger
    10
    Kurant det der. I og med at du har digital delay i 5 mm step så trenger du ikke knote i all evighet med assymetriske filtre.

    Men det blir jo mange trykke økter på knærne så artrosen lenge leve. Jeg tenker kanskje 1 stk Ibux pr forsterkerkanal?

    IMG_9181.jpeg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.667
    Antall liker
    103.391
    Torget vurderinger
    23
    Kan jo allerede herved røpe at filteret nå residerer på hjemmekontoret - langt enklere å jobbe med på pulten med skjermen over, forstørret tekst fra databladet! Blir ikke så mange trykk egentlig. Og godt forarbeide og research fører som kjent til mindre knoting. Det overlater vi til nattesøvnsløse Audiolensere 🤭 🤭
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.066
    Antall liker
    2.313
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    33
    Kan jo allerede herved røpe at filteret nå residerer på hjemmekontoret - langt enklere å jobbe med på pulten med skjermen over, forstørret tekst fra databladet! Blir ikke så mange trykk egentlig. Og godt forarbeide og research fører som kjent til mindre knoting. Det overlater vi til nattesøvnsløse Audiolensere 🤭 🤭
    Vil vel heller påstå at jeg fikk tilbake nattesøvnen med Audiolense.... Å ligge våken å lure på om jeg traff på avstander og delefrekvenser er det helt slutt på.... 😎
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.887
    Antall liker
    10.722
    Torget vurderinger
    10
    Det går fint. Null stress.

    Men å lure på om cantileveren på en pickup til 50 Frognertiere er ørlite skjev? Huff, det gjør vondt.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.667
    Antall liker
    103.391
    Torget vurderinger
    23

    Kveldens lektyre - dukket uventet opp under rydding i dag :LOL: :LOL:

    200 deilige sider med mengder av målinger på JBL/TAD i forskjellige horn og konfigurasjoner.
    Dessverre ingen premie for å gjette hvilket land det er snakk om.

    lekt1.png

    lekt2.png

    lekt3.png

    lekt4.png
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.652
    Antall liker
    14.654
    Sted
    Langesund
    Kan jo allerede herved røpe at filteret nå residerer på hjemmekontoret - langt enklere å jobbe med på pulten med skjermen over, forstørret tekst fra databladet! Blir ikke så mange trykk egentlig. Og godt forarbeide og research fører som kjent til mindre knoting. Det overlater vi til nattesøvnsløse Audiolensere 🤭 🤭
    Tok ikke fra med nattesøvnen i mer enn fire år, men nå er det bra.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.652
    Antall liker
    14.654
    Sted
    Langesund
    Nirvana og Nirvana fru blom. Begynner å trekke på årene så Nirvana må nok innbilles. Der er de fleste her inne gode.

    Spiller godt nok for meg, og fokus er flyttet over på å finne kul musikk
     
    Sist redigert:

    Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    630
    Antall liker
    2.727
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Etter å ha kjørt post i nesten 30mil i snøføyk og 20cm nysnø, punktering og mistet en av vindusviskerne, så er det helt daut her også nå. Blir ingen grunning av SKhorna i kveld. Får se om jeg orker å gå opp trappa til garasjeloftet for litt avslappende musikk på hornriggen. Blir nok til det, ja. 😅
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.667
    Antall liker
    103.391
    Torget vurderinger
    23
    Jeg ble sliten bare av å SE ut på snøføyka...måking avlyst grunnet liten interesse! Kanskje i morgen hvis det er pent vær. Konsert i Konserthuset på torsdag, vil ikke komme dit helt utslitt 😆
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn