SLUK-O-RAMA - parental guidance strongly advised

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.931
    Noe sier meg at jeg har gått glipp av en merkedag. Gratulasjoner på etterskudd - så får jeg pynte på fadesen den 19: !

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23

Buford Friday 400.jpg

Gårsdagens tradisjonelle julelunsj avholdt hos @BigSwifty.
    Triveligere blir det ikke.
    - kan melde om beste lyd der noensinne :cool: Rapport følger...

Nå er det avgårde til bordets herligheter med et snes oppvekstkompiser!

lunsjbuffet big swifty.png

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.931
    Som alltid, en glede å ha deg på besøk. Folk som har greie på mat, vin, lyd og musikk er sjeldne - og desto mer velkomne! Gleder meg til å lese dine lytteinntrykk - forsto at du var fornøyd :). Fruen takker for blomsterhilsen, de blir med til fjells!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23

Toveis og storveies!

Enklere kan det nesten ikke gjøres - integrert forsterker, en server og et par passive høyttalere...
    Mer trengs egentlig ikke for å kunne lene seg tilbake i sofaen, glemme teknikken og bare nyte musikken.
    Uansett sjanger. Klassisk, bebop, blues, visesang, mono & stereo, høyt & lavt. Lekent og lett
    og med en stødig ro som bare må oppleves. For meg er stillheten kanskje den viktigste komponenten i musikken.
    Oppholdet midt i et stykke, kunstpausen både i mikro og makrodimensjon. Disse (velplasserte) tenkepausene,
    pustehullene om en vil. Til det kreves det godt utstyr og et rom som spiller på lag. Eller snarere ikke spiller
    i det hele tatt. En klassisk bygård med tilhørende solid arkitektur er i så måte velegnet. Legg til en innredning
    som i praksis sprer, samler, demper og reflekterer på en naturlig måte så er man der. Spe så på med
    kvalitetskomponenter i stil med hva dere ser på bildet og mye er gjort! Det rare er at egentlig er det ikke mye som er gjort
    - ihvertfall ikke siden i fjor da jeg hadde gleden av å høre på nøyaktig det samme oppsettet. Noen andre kabler, nye
    rack/kombinerte stativer til høyttalerne er vel egentlig det som er endret. Allikevel var det tildels markant forbedring å spore.
    Spesielt stemmer i alle variasjoner er en fryd å høre på dette anlegget - kan ikke huske å ha hørt det bedre noe
    sted faktisk. Fullstendig fritt for sibilanter, nakent, ærlig og med fantastisk holografi og plass rundt utøver(e).
    Dette gjaldt ikke bare stemmer men også instrumenter - og et stooort flott lydbilde ikke ulikt det en gjerne
    hører i en.... konsertsal! Besnærende. Har aldri hørt noe bedre av et såpass enkelt oppsett med toveis høyttalere.

Mye må nok tilskrives det faktum at høyttalerne er en fornuftig kombinasjon av 12" / horn - som er enklere
    å få til enn f.eks. 15" med ditto hornbestykning. Og her er det åpenbart relativt gode drivere og elementer
    paret med flotte og store nok kabinetter. Dynamikk i bøtter & spann, herlig flerr i gitarer og blås og ikke
    minst et lydbilde som er frikoblet (sic) fra høyttalerne og står flott og tredimensjonalt i rommet.
    Nevnes må også streameren fra Lumin - en av de største. "Legg nok kr. i streameren" er
    eieren rask med å presisere. Jeg er tilbøyelig til å være enig. Forsterkeren er en nyere Cayin sak hvor du kan
    skifte mellom triodedrift og Ultralineær on the fly... med fjernkontrollen! For diverse formål/sjangere
    ganske så praktisk.

Uten tvil den beste og mest homogene og sømløse lyden jeg kan huske å ha opplevd hos torsdagens vert,
    og det inkluderer i tidligere oppsett med bl.a. feite JBL's - store Magico, små PMC, slemme vinylrigger og de aller
    største Freiareklamene (Mac's aller værste effektforsterkere....🤭) i 300m2++ Ullernluksus....med dedikert lytteområde.

Se og lær, karer! Vanskeligere trenger det ikke være. Ikke en målemic i sikte, ingen Glavamatter,
    kabelklyser eller stueuvennlige dingsbomser å finne noe sted. Kun vellyd paret med den gode følelsen
    det er når en setter seg ned i sofaen i et velmøblert hjem hvor estetikken er til både å ta, føle på OG høre!
    Resultatet av mange års erfaring komprimert ned til et enkelt oppsett med tre komponenter.
    Blir som med gode sauser - krever også lang erfaring å få til og det skal kokes lenge før det reduserte
    sluttproduktet blir til gull.

Savnet jeg noe? Nei - ikke i denne konteksten. Noe å irritere seg over? Nei dessverre. Jo, kanskje.
    Irriterer meg at det går an å komme så inn i musikken, frikoblet fra utstyrsfokus og til en kronemessig
    kostnad ikke større enn som morken bruktbil. Jeg kunne levd med denne lyden.

Denne kan du henge i julegrana.

slukapprobert gull.jpg

BigS.png

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.931
    Det takkes ydmykt, både for hyggelig besøk og en fyldig og (i all beskjedenhet) korrekt beskrivelse av lyden :love:.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23
    Unnlot med vilje å beskrive taffelet nærmere da jeg noterte meg at verten hadde glemt å legge frem smørkniv 😧

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23
    Må ærlig tilstå at jeg nasket med meg et slikt beger under dagens raid hos Jakob's..... 🤭 Øremerket det danske rugbrødet fra Baker Hansen.

Frikken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Antall liker
    889
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    10
    Strålende rapport fra din lunsj hos hedersmannen @BigSwifty , særlig med tanke på at jeg kom drassende hjem med et par av disse hornladete skoeskene selv. De ble diskert plassert på hver side av juletreet. 🎄

God Jul 🎄

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23

God jævla jul til hele beitet her inne

Inkl. sytpeiser, kverulanter, ikke-rettroende og alle generelle duster også - jeg er RAUS i år :D

Og husk; det er prisen og målingene som teller - ikke lyden!

Slukets juletre.png

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn