"Små" er jo relativt.yasman skrev:Finnes det noen små, lettdrevne hornhøyttalere som kan drives av en liten rør forsterker (nr. 2 eller 3 anlegg...)
RB 61 - 3995 kroneryasman skrev:priser da
B3
RB 61...........
Continuo skrev:RB 61 - 3995 kroneryasman skrev:priser da
B3
RB 61...........
RB 51 - 2995 kroner
B3 - 2995 kroner
B2 - 1895 kroner
Noen forklaringer på hvorfor? deg eller de som hadde rommet.JanR skrev:Sikkert en bra høytaler KW men den låt shit (unskyld utrykket) i Horten.
/jan
Det kan jeg ikke si deg med sikkerhet da jeg har hørt altfor lite på B3.yasman skrev:Continuo skrev:RB 61 - 3995 kroneryasman skrev:priser da
B3
RB 61...........
RB 51 - 2995 kroner
B3 - 2995 kroner
B2 - 1895 kroner
Signaturforskjeller B3 mot RB??
Du har PMyasman skrev:Finnes det noen små, lettdrevne hornhøyttalere som kan drives av en liten rør forsterker (nr. 2 eller 3 anlegg...)
Ikke berre. Klipschorn, La Scala & Belle er rene hornkonstruksjoner. http://www.klipsch.com/products/lists/heritage.aspxbendis skrev:klipsch er ikke horn, det er en hornladet diskant berre
De er ikke så store 79cm høy, 19cm bred og 29 dypPengvim skrev:hva i huleste er det der Jan I?
for å bruke et uttrykk jeg først hørte i filmen Sin City, de der er "boner-inspiring".. ;D :
de var vel i feil tråd også, eller hva? står det ikke "Små hornhøyttalere" kanskje?
Nå er vel LaScala og Belle så "små" at de kun virker som horn ned mot 100Hz, under er de som en lukket kasse. Selv Klipschorn er vel et kompromiss når det gjelder størrelse. Ekte horn blir svært store når de skal gjengi lave frekvenser. Hornet på bildet under er et 38Hz horn.mteinum skrev:Ikke berre. Klipschorn, La Scala & Belle er rene hornkonstruksjoner. http://www.klipsch.com/products/lists/heritage.aspxbendis skrev:klipsch er ikke horn, det er en hornladet diskant berre
Mer om anlegget til Vincent her:Frode skrev:Nå er vel LaScala og Belle så "små" at de kun virker som horn ned mot 100Hz, under er de som en lukket kasse. Selv Klipschorn er vel et kompromiss når det gjelder størrelse. Ekte horn blir svært store når de skal gjengi lave frekvenser. Hornet på bildet under er et 38Hz horn.mteinum skrev:Ikke berre. Klipschorn, La Scala & Belle er rene hornkonstruksjoner. http://www.klipsch.com/products/lists/heritage.aspxbendis skrev:klipsch er ikke horn, det er en hornladet diskant berre
Frode
Frode skrev:Nå er vel LaScala og Belle så "små" at de kun virker som horn ned mot 100Hz, under er de som en lukket kasse.
Selv Klipschorn er vel et kompromiss når det gjelder størrelse. Frode
Bakkammeret på alle de 3 hornene er lukket, så vidt jeg vet. Hornet på La Scala er så kort at det kun lader ned tilErland skrev:Den første uttalelsen der er jeg ikke så sikker på?
Ingenting i khornet er lukket. Prinsippet bygger på et "foldet kompressjonshorn" (det er det de kaller det i alle fall).
Det samme gjelder LaScala.
Har vel aldri verken sett eller hørt et basshorn som er teoretisk fullsize.Erland skrev:Grunnen til at khornet greier dypere frekvenser, er at det drar nytte av rommets vinkel som en forlengelse av hornet.
Det er helt korrekt at Khornet er et kompromiss på størrelse og frekvensområde.
Større horn -dypere frekvens (dog er det også noen andre faktorer som gjør seg gjeldende)
Ja. Slik sett blir det litt feil å kalle disse for hornhøytalere, synes jeg.Erland skrev:Det er rett og slett fysisk umulig å få til en liten hornhøytaler med frekvensområde 30hz-20khz.
Hybridkonstruksjoner slik som noen Klipsch - Zingali m flere. kan bli relativt små. Utfordringen er å få overgangen mellom hornet og de vanlige elementene så sømløs som mulig.