C
cruiser
Gjest
Mannen i gata kjøper knapt HiFi, tror også terskelen for å navigere seg frem til noe på nett er mye lavere enn å bruke flere helger på å besøke disse nerdebulene for å lytte på alt mulig.
Føler også at risikoen for færre butikkbesøk må vera ganske betydeleg. Men kanskje dei har ein baktanke om å legga ned ganske mange butikkar på sikt. Samtidig så gir det meining å effektivisera for å betra økonomien (eksempelvis at det er "dødtid" i dei fysiske butikkane store delar av dagen).Men det spørs jo om disse demoromene blir rent ned av folk om de ikke har noe som helst man kan kjøpe over disk.
Sånn må det være, Stereofil greier forøvrig det samme.Bestilte en Bluesound Node 2i før lunsj den 2/10 , den 3/10 kl. 16:02 kunne den hentes på post i butikk.
Men hvis du bestiller i beste handletid på en lørdag skjer det ingenting den dagen, ingenting på søndagen, varen pakkes på mandagen og du har den i beste fall på tirsdagen, gjerne onsdagen avhengig av hvor i landet du bor.Bestilte en Bluesound Node 2i før lunsj den 2/10 , den 3/10 kl. 16:02 kunne den hentes på post i butikk.
Så konseptet bygger på sympati, forståelse og tålmodighet hos kundene?Hadde det vært kveldens Øl og Potetgull hadde det vært krise, men noe hifi greier skulle vi vel greid å vente noen få dager på.
Det tror jeg også de har mulighet til å få. Idag har endel av disse småimportørene latterlig dårlige nettsider, det er få som er interesert i å laste ned en doc fil med priser fra 2016 for så å kjøre fra midtnorge til sørvestlandet for å høre på noe som helst utstyr.Hvis de skal øke omsetningen ved overgang til nettsalg tror jeg de er avhengige av å ha med seg "mannen i gata". Ellers går de ned fra over 200 mill i omsetning til under 50 over natta.
I flere tiår har fisk vært lastet på trailere, vendt kursen mot Europa fra nordligere deler av Norge, uten at sjåføren vet hvor lasten skal. For fiskelasset har blitt solgt mens det har ligget bakpå traileren nedover Østerdalen. Hvor sjåføren først på spedisjonskontoret på Colorline (den gang Jahre Line), fikk vite at fiskemarkedet i Paris var laksens endestasjon. Eksemplet var langt tilbake i tid, før mobiltelefonene, skal vite. Forøvrig en tidsperiode hvor en telefon hjem til Norge fra Italia, betød oppmøte på sentralen, med beskjed om at du fikk en linje hjem kanskje først fire timer seinere.Nettopp!! Der ser du at lageret er på veien... og det er det som er fremtiden.. om vi liker det eller ikke. Bygges på bestilling.. og så rett på trailer for frakt til kunde....
Men klubben skal vel kun selge NAD, Denon, Dali og B&W som vanlig. Viktig å prøve alt mulig annet enn å oppdatere utvalget, så småimportørene er sikret.Det tror jeg også de har mulighet til å få. Idag har endel av disse småimportørene latterlig dårlige nettsider, det er få som er interesert i å laste ned en doc fil med priser fra 2016 for så å kjøre fra midtnorge til sørvestlandet for å høre på noe som helst utstyr.
Men det er en vesentlig fordel å få sendt en høyttaler direkte fra et sentrallager på 1 dag eller 2 kontra å gå gjennom en liten importør som må få det tilsendt fra produsent til seg og så sende videre. Da snakker vi fort en uke eller tre. I tillegg har man endel bedre rettigheter ved handel på nett kontra butikk.Men klubben skal vel kun selge NAD, Denon, Dali og B&W som vanlig. Viktig å prøve alt mulig annet enn å oppdatere utvalget, så småimportørene er sikret.Det tror jeg også de har mulighet til å få. Idag har endel av disse småimportørene latterlig dårlige nettsider, det er få som er interesert i å laste ned en doc fil med priser fra 2016 for så å kjøre fra midtnorge til sørvestlandet for å høre på noe som helst utstyr.
Det har vel egentlig alltid vært slik at den gemene hop ikke bryr seg noe særlig om lydkvalitet, de vil bare ha noe å spille på som virker. Den store forskjellen i dag er at i mange tilfeller kan man få virkelig god lyd ut av en mobil og noen gode hodetelefoner. Dette har blitt noe helt annet enn fortidens walkman, og det kan låte som ordentlig hifi med de rette hodetelefonene. Da blir det enda vanskeligere å få unge til å se behovet for å kjøpe et stereoanlegg, for det er ikke sikkert at lyden blir bedre (selv om de slipper å bære den på hodet).Men en av bransjens (eller hobbyens) store utfordringer er rekruttering av yngre mennesker. Dagens unge vokser opp med helt andre lyttevaner og har derfor helt andre krav til lydgjengivelse. Iphone og hodetelefoner er "mer enn bra nok" for 90 % av den oppvoksende slekt. Hvordan snu den trenden?