SME10 som spiller surt

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
I går merket jeg at en plate låt som om tallerkenen gikk med ujevn hastighet, men tenkte at det kunne vel være innspillingen. Etter å ha byttet til Ola Geilos nye plate fra 2L og ha hørt det samme allt for tydelig der og må jeg innse at noe fusker. Men hva?

Spilleren ble kjøpt ny av Audioroyal, har vært i jevnlig bruk i 2 år, har ikke blitt justert eller vedlikeholdt siden den ble satt opp. Den har ikke blitt utsatt for knuff eller lignende. Den har for øvrig vært lytefri.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Jeg opplevde det samme med min Wilson Benesch, det viste seg å være mototstyringen. En mail til Sme ville nok hjulpet. De har nok noen særs kvalifiserte tanker.

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Motoren skal en dråpe olje i året og hovedlageret annethvert år. Drivremmen har oppgitt serviceintervall på 1500 timer (men holder betraktelig lenger). Prøv dette først, husk at strømforsyningen får informasjon fra sensorer i motoren.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Takk for svar til begge.

@Pesquera: Hva slags olje?

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
SME sin, det følger med en kanyle som skal brukes på motor og lager. Og vær nøye med doseringen, er snakk om dråper. Hvis du ikke har den kan den helt sikkert leveres fra Audioroyal/SME UK. (Og jeg tviler på at det er noen god ide å forsøke med alternativer)

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.355
Torget vurderinger
1
Som Impulse sier- de har noen særs kvalifiserte tanker om emnet- olja fex er laga for formålet med akkurat de spesifikke mekaniske delene i tankene- den får du fra SME UK.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Når jeg tenker meg om er det nok en slik oljeflaske i esken hjemme.

Plan: I aften leser jeg bruksanvisning, finner frem oljen, og gjør som myndighetene har tenkt, så får vi se.

Fortsetting følger.

Z

Zomby_Woof

Gjest
SME-armen er antageligvis det siste av mine hifiprodukter jeg kommer til å tøyse med. Tror jeg hadde gjort som de sier i Steyning med spilleren også. ;)

Topp Bunn