Desibel HiFi, blant annet.hifi klubben solge jo Snell på 90 tallet, men noen som vet hvem som solgte før de?
De ble importert av Audiocompaniet i Norge frem til rundt 1991 og solgt i en rekke butikker. Jeg kjøpte blant annet Snell på Oslo Hifi-center i 1986 (J/II), 1988 (E/II) og i 1990 (Q).Desibel HiFi, blant annet.
Heisann. Jeg har problemer med mine RCF 12" elementer til Snell A3i. Noen som har tips? link til reconingskit, noen som fikser det, erstatningselment som passer?Jeg har fått tak i basselementer til mine EII. Det nye originale SEAS elementer som har nøyaktig de samme speccene som A21FE/B heter A22FE. Forskjellen er en litt større diameter. Det betyr at man må en runde med overfresen. Forøvrig så må filteret bygges opp på nytt med bedre komponenter.
Egentlig har jeg gjort avtale om å selge EII + de nye elementene for kr 2500,-tilsammen. Jeg får ikke tak i den potensielle kjøperen så er det noen her som er interresert så si i fra.
Mulig jeg gjør dem i stand selv så da trenger jeg hjelp med delefilteret. Hva bør jeg gjøre først? Skru ut de uorginale filterne som er der for å se hva slags komponenter som står i mtp om noe kan brukes. Så er det vel bare å bruke tegningen i svar #18 fra nhj4?
Akers Mic hadde dem også.De ble importert av Audiocompaniet i Norge frem til rundt 1991 og solgt i en rekke butikker. Jeg kjøpte blant annet Snell på Oslo Hifi-center i 1986 (J/II), 1988 (E/II) og i 1990 (Q).
Mange mente den modifiserte serien som kom rundt 1990 var dårligere enn de eldre modellene. Har f.eks. hatt både J/II og J/III. I mine ører er J/II fra 80-tallet en bedre høyttaler enn J/III som kom rundt 1990. Audio Note J låter mer likt J/II enn J/III. Peter Qvortrup var Europa-agent for Snell; men likte ikke endringene som Kevin Voecks gjorde. Han kuttet ut da den nye serien kom. Peter begynte i stedet å lage kloner av II’erne, og Hifiklubben fikk agenturet i Skandinavia. Samtidig kuttet Audiocompaniet ut Snell-importen, og importerte i stedet Audio Note-versjonene.
Helt klart en kjempebommert. Har mitt sett fremdeles, Kjøpt i -91/92 på HFK , på Nøstet her i regnbyen.! Første paret som kom te landet, for øvrig. Fikk etterbetalt 1000kr, da ferdig pris ikke var sluttforhandla med Snell USA når jeg slo til. Respekt !Solgte disse her i 2006. Skulle selvfølgelig ikke gjort det...
Vis vedlegget 811982 Vis vedlegget 811983 Vis vedlegget 811984
Jeg vet en del Snell modeller kom med Seas elementer. Men jeg klarer ikke å finne noen presis info om J III kom med Seas. Jeg mener i allefall at J II kom med Seas samt en del andre modeller i versjon I/II. Men J III?Snell kom med SEAS også.
Akkurat DET betviles . Mange ble det lagd av disse ? Var ikke mange parene, og det paret jeg har hørt ble voktet som en skatt der stod ..
nei ble nok ikke laget mange av disse , de slo vel ikke helt an pga design , og tviler på noen gikk til Norge ? Men et par eiere i usa har lagt opp bilder i fb gruppen .Akkurat DET betviles . Mange ble det lagd av disse ? Var ikke mange parene, og det paret jeg har hørt ble voktet som en skatt der stod ..
Kanskje her: https://www.ebay.com/itm/293642141169Noen som har et par av disse for salg ?
ja ser den kunne misforstås , var egentlig høyttalerne jeg ville ha ikke magasinet
Disse er 8 Ohm.Peerless by Tymphany M21WG-09/08 Vifa 8 inch woofer magnesium chassis coated paper cone | Europe audio
<table border= inch 0 inch cellpadding= inch 0 inch cellspacing= inch 0 inch width= inch 410 inch > <tr> <td width= inch 170 inch >Nominal impedance [ohm]</td> <td width= inch 60 inch > <div style= inch text-align: right; inch > 8</div> </td> <td width= inch 30...europe-audio.com
M21WG er for Snell K.Disse er 8 Ohm.
Mine W21 WN-07 er 4 ohm.