Snus

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Innlegg
661
Antall liker
107
Etter at jeg slutta å røyke erstattet jeg det med snus. Bruker portion da jeg syns det er lite pent å se folk med snusen på vei nedover tennene.
Bruker General ekstra sterk, men lurer på om det finnes noe sterkere portion på
markedet. Noen som vet?
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Huff, du er nikotinavhengig som trenger sterkere porsjoner. Klarer meg fint med Oliver Twist når jeg ikke kan røyke sigaretter. Selv den mildeste snus får meg til å føle meg som om jeg smugrøyker bak skuret som fjortis... ;)

Jeg har med andre ord ingenting å bidra med når det gjelder dette. Min hedonisme har altså grenser... ;D
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.835
Antall liker
1.418
Sted
Steinkjer
Slutta med snus for litt over to år siden etter å ha snust i 15 år, tror ikke du finner noe med mer nikotin enn general ekstra sterk. Evt. får du gå over til løs (de som har det rennende nedover kan ikke å bruke det skikkelig) eller bruke to poser/hamster bleier ;D om gangen.
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Prøv Nick & Johnny.
Nok nikotin til å sette meg ut vertfall.
 

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
1.496
Antall liker
267
Hva med røykeplaster i tillegg; plaster på såret på en måte? ;D

Mvh
 
S

Slubbert

Gjest
Er vel Skruf Xtra Sterk som er sterkest på papiret.
 

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Innlegg
2.441
Antall liker
1.988
Sted
Bergen
denne er rimelig bra
Nick and Johnny White Heat Strong White Portion



Denne har jeg ikke prøvd, men tror den er rimelig sterk 22mg/g nikotin!!:



Så var jo denne litt morsom i tiden som kommer:

 
N

Nifelheim

Gjest
Norske porsjoner er mindre enn svenske porsjoner (eller omvendt). Det var noe med en prisstigning som kom på ene siden av grensen, men de valgte å holde prisen lik ved å redusere mengden snus i hver lille ekle pose.

Hvorfor må folk hele tiden kaste disse posene overalt forresten?
 

arnejustad

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.05.2008
Innlegg
267
Antall liker
33
Torget vurderinger
1
Hva styrke anngår, er det nok lite som overgåt gode gamle General løs. Hva med å gå over til løs snus der det ikke er sosiale krav?
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Kan man ikke bare bruke to poser samtidig? Eller blir det en munnfull?
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.835
Antall liker
1.418
Sted
Steinkjer
Etterhvert som man har brukt en stund, blir det plass til mer, etterhvert som saltkrystallene som er tilsatt for å få nikotinen i blodbanen etser seg vei. Etter 15 år hadde jeg plass til mye og snusen hadde etset seg godt oppover overleppe/tannkjøtt. Brukte vel nesten ei eske general løs om dag til slutt, 5-6 esker i uka...
 
O

Ole I

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Kan man ikke bare bruke to poser samtidig? Eller blir det en munnfull?
Hehe - minner meg om militærtjenesten for mange år siden. Vi lå på øvelse på Skjold (normalt var vi ved sjøen med kanoner og granater og miner) og den tilgjengelige rusen bestod av to priser General løssnus i overleppa og 1 feit rullingssigarett. Det kjente man ganske godt.....

Forøvrig er snusutvalget noe helt annet i Sverige enn her. Derborte finner man spennende merker, smaker og styrkegrader som nok tar sin tid før de kommer i våre butikker.
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.835
Antall liker
1.418
Sted
Steinkjer
Nå er jo alt gjemt bort også her i dette landet så er ikke så lett å finne ut om det har kommet nå nytt. Gjelder vel spesielt sigarillos og sånt bak kassa. Dumt å spørre..."noe nytt på sigarillos fronten de siste to månedene" ;D
 

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
7.866
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Noen som så Stefan Sundström dokumentaren på svt her om dagen? Han dyrker sin egen tobakk til egenproduksjon av snus. For å få den rette konsistensen brukte han glidemiddel (ikke ködd). KUDOS
Hvorfor er svenskene kulere enn oss - det evige spm 8)
Men vi er gjerrigere en dem, så det går vel opp i opp vil jeg tro. GOD HELG!
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.224
Antall liker
9.552
En oppfordring til snusere; Se til #¤% å legge brukte ekorn-bleier i søppeldunken eller lommen istedefor å spytte de fra dere hvorsomhelst. /&%¤ griseri!!!
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Det samme gjelder forsåvidt sneiper, søppel, og det å gre alle over med én kam.
 

lyntoft!

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.05.2008
Innlegg
1.427
Antall liker
803
Sted
Kløfta
Torget vurderinger
1
Som tidligere kronisk rødmixmisbruker takker jeg snusen for de siste seks røykfrie åra. Halleluja nærmest.

For meg falt det naturlig å trappe ned fra skruff xtra sterk til original, ikke så stramt og giftig.

Men helt uten synes vrient gitt :)

J
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
tore_v1 skrev:
Det samme gjelder forsåvidt sneiper, søppel, og det å gre alle over med én kam.
Jeg kan finne på å gå "langt" for å kvitte meg med sneiper på en måte som ikke forsøpler.
 
Topp Bunn