SOLGT!!! Hvor mange ganger????

bevisfrond

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.01.2005
Innlegg
639
Antall liker
515
Torget vurderinger
23
Til hvor mange kan man selge samme hifiprodukt?
Registrerer at det er blitt en trend å ha solgte produkter liggende på bruktbørsen.
Med mindre et produkt fortsatt er til salgs, eller ønskes kjøpt, så har det vel ikke noen verdens ting på en bruktbørs å gjøre. Det gjør kun børsen mer rotete.
Jeg synes vi må kunne forlange at kjøpere og selgere, tar seg bryet med å indivuduelt å informere alle som har vært med i salgs-/kjøpsprosessen, og formidle at den prosessen nå er avsluttet.
For de fleste av oss er det ikke av interesse.

Morragretten
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.142
Antall liker
5.053
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Det samme som bilselgere gjør.
Sikkert for å fortelle at "butikken går rundt".
Det gir faktisk en pekepinn for andre om hvorvidt produktet er salgbart og prisen.
 

bevisfrond

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.01.2005
Innlegg
639
Antall liker
515
Torget vurderinger
23
Bruktbørsen skal vel være et forum for kjøp og salg, ikke for "verdivurderinger".
Hvorvidt et produkt er salgbart, og til evt. hvilken pris, finner man vel fort nok ut. Man kan jo forsøke å sette inn en egen annonse.
Vil man vite dette på forhånd, så synes jeg i alle fall at man bør klare dette uten å spamme bruktbørsen.
Om det er latskap som gjør at selger/kjøper ikke gidder å informere personlig alle involverte, så holder ikke det.
Eksempel:
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Har registrert at det er en del som mener man børe skrive "SOLGT" og la den ligge en stund før den slettes. Kan virke som de ønsker å få en oversikt over hvilke produkter som går unna fort. Men er helt enig med trådstarter. Når produktet er solgt, burde man slette annonsen.
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
789
Torget vurderinger
5
Personlig synes jeg det er en langt større uting at gamle annonser ikke slettes når man legger ut annonse for samme produkt på nytt.
Noen annonser kan jo stå opp til 5-10 ganger.
Annonser med kun link til en annen annonse er heller ikke min favoritt.
 

budda

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
445
Antall liker
175
Sted
Mandal
Torget vurderinger
8
enda verre enn det igjen er anonser hvor man ikke får kontakt med anonsøren antagelig fordi utstyret er solgt å man ikke gidder å slette anonsen ! :-[
 

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
2.779
Antall liker
5.179
Sted
Nøtterøy
budda skrev:
enda verre enn det igjen er anonser hvor man ikke får kontakt med anonsøren antagelig fordi utstyret er solgt å man ikke gidder å slette anonsen ! :-[
+1
 

Boogie-Stian

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.08.2009
Innlegg
387
Antall liker
78
Torget vurderinger
7
Hei !
Jeg annonserer endel for tiden. Det er faktisk noen (få) av brukerne her inne som avtaler kjøp, og siden ikke følger opp. For å slippe å avvise ytterligere interesserte pleier jeg merke annonsene mine med SOLGT når jeg har en tilsynelatende håndfast avtale. Jeg sletter samtidig også prisantydningen i annonsen.

Når oppgjør er mottatt fra kjøper sletter jeg annonsen. Dersom kjøperen viser seg å være useriøs slipper jeg å lage hele annonsen på nytt, og slipper med å endre den tilbake til opprinnelig form.

Detter er en regel jeg har laget for meg selv. Kan den passe for flere ? Eller er det akkurat dette vesenet man vil til livs ?

mvh:
Stian
 

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Innlegg
2.441
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Holmium skrev:
Personlig synes jeg det er en langt større uting at gamle annonser ikke slettes når man legger ut annonse for samme produkt på nytt.
Noen annonser kan jo stå opp til 5-10 ganger.
Annonser med kun link til en annen annonse er heller ikke min favoritt.
Helt enig her. Alt for mange annonser på samme ting fra samme person! Man burde slette de gamle annonsene når man lager ny annonse på samme vare.

Boogie-Stian skrev:
Hei !
Jeg annonserer endel for tiden. Det er faktisk noen (få) av brukerne her inne som avtaler kjøp, og siden ikke følger opp. For å slippe å avvise ytterligere interesserte pleier jeg merke annonsene mine med SOLGT når jeg har en tilsynelatende håndfast avtale. Jeg sletter samtidig også prisantydningen i annonsen.

Når oppgjør er mottatt fra kjøper sletter jeg annonsen. Dersom kjøperen viser seg å være useriøs slipper jeg å lage hele annonsen på nytt, og slipper med å endre den tilbake til opprinnelig form.

Detter er en regel jeg har laget for meg selv. Kan den passe for flere ? Eller er det akkurat dette vesenet man vil til livs ?

mvh:
Stian
Helt enig her også. Skrive solgt, eller gjerne reservert, Slette annonse når oppgjøret er kommet. Først da vet jo man om det er solgt. Så slipper man å skrive ny annonse. Det er dessverre endel som ombestemmer seg etter avtalt salg.
 

PetterH

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.01.2008
Innlegg
162
Antall liker
46
Sted
Høvik
Torget vurderinger
19
Boogie-Stian skrev:
Hei !
Jeg annonserer endel for tiden. Det er faktisk noen (få) av brukerne her inne som avtaler kjøp, og siden ikke følger opp. For å slippe å avvise ytterligere interesserte pleier jeg merke annonsene mine med SOLGT når jeg har en tilsynelatende håndfast avtale. Jeg sletter samtidig også prisantydningen i annonsen.

Når oppgjør er mottatt fra kjøper sletter jeg annonsen. Dersom kjøperen viser seg å være useriøs slipper jeg å lage hele annonsen på nytt, og slipper med å endre den tilbake til opprinnelig form.

Detter er en regel jeg har laget for meg selv. Kan den passe for flere ? Eller er det akkurat dette vesenet man vil til livs ?

mvh:
Stian
Hei stian!

Kjenner meg igjen i det du beskriver her.
Jeg mener man evnt kan skrive "reservert" i annonsen mens salget går sin gang.

Det tar jo ofte ett par dager før betaling/frakt o.l finner sted.
Dermed kan de som er svært interessert i produktet fortsatt sende selgeren mail og melde sin innteresse dersom salget ikke skulle bli noe av..

Har ikke opplevd dette direkte selv men registrerer at stadig flere annonser dukker opp igjen på Børsen med begrunnelsen at kjøper trakk seg!
Helt enig at annonser hvor produktet virkelig ER solgt bør fjernes umiddelbart. ( har selv syndet her ett par ganger...)

God Søndag!


mvh PetterH
 

budda

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
445
Antall liker
175
Sted
Mandal
Torget vurderinger
8
Synes egentlig det er greit at det merkes solgt.Da ser eventuelle budgivere og andre som lunker på anonsen at toget er gått :'(
 

soa

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.453
Antall liker
983
Torget vurderinger
18
Boogie-Stian skrev:
Hei !
Jeg annonserer endel for tiden. Det er faktisk noen (få) av brukerne her inne som avtaler kjøp, og siden ikke følger opp. For å slippe å avvise ytterligere interesserte pleier jeg merke annonsene mine med SOLGT når jeg har en tilsynelatende håndfast avtale. Jeg sletter samtidig også prisantydningen i annonsen.

Når oppgjør er mottatt fra kjøper sletter jeg annonsen. Dersom kjøperen viser seg å være useriøs slipper jeg å lage hele annonsen på nytt, og slipper med å endre den tilbake til opprinnelig form.

Detter er en regel jeg har laget for meg selv. Kan den passe for flere ? Eller er det akkurat dette vesenet man vil til livs ?

mvh:
Stian
Dette er måten jeg også praktiserer. Det betyr i praksis at annonsen ligger 3-4 dager etter at den er solgt. Det bør ikke vekke særlig harme. Verre er det at annonsører legger ut ny uten å slette de gamle. Har sett 3!! annonser ute på samme produkt fra samme annonsør. Det burde være unødvendig.

mvh
 

flaago2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2010
Innlegg
134
Antall liker
0
Personlig synes jeg det er fint at de ligger der etter de er solgt, bare man markerer de som solgt.

Det hjelper meg å ha en oversikt iallefall om jeg er på utkikk.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg for min del synes det er irriterende at det startes tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd etter tråd om dette, hver eneste en av dem med det samme gnålete åpningsinnlegget, og den samme oppfordringen om å slette annonser etter salg.

Så kommer de vanlige svarene fra alle de som synes det er greit at de blir liggende med en redigering, eller som til og med synes det er informativt og nyttig.

Vis for pokker litt respekt for at det finnes flere meninger om spørsmålet. La enten diskusjonen ligge, siden vi uansett ikke er enige, eller let opp en av de mange gamle trådene og argumenter for ditt syn der.

Etter såpass store ord passer det kanskje med en aldri så liten ;), for å vise at jeg ikke tar det sååååå alvorlig likevel...
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Støtter Zombie-vofsen her. Tenkte jeg ikke skulle gidde å skrive dette heller, siden det er feil av meg å holde tråden levende. Jeg er en idiot.
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.155
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
10
Jeg gjør det enkelt; fjerner annonsen straks en ting er solgt. De som måtte irritere seg over ikke å finne den igjen, har bare seg selv å takke. Hvorfor slo de ikke til da annonsen lå ute? Ventet på prisreduksjon?
 
Topp Bunn