Sonic Frontier preamp

Evo

Medlem
Ble medlem
18.03.2005
Antall liker
0
Noen som vet noe om denne modellen som står hos NAT, Sonic Frontiers SFL-1 Signatur? Vurderer den til et effekttrinn fra Lyngdorf :)

Vidar_Bol

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
0
Noen som vet noe om denne modellen som står hos NAT, Sonic Frontiers SFL-1 Signatur? Vurderer den til et effekttrinn fra Lyngdorf :)
Hadde den hjemme en del dager for å prøve grundig. For første gang av alt jeg har prøvd passet den ypperlig til både rør og transistoreffekter (altetende). Ganske behagelig (nøytral?) uten å være for "daff" heller, men enkelte andre ting jeg har "spriter" opp mer på godt og vondt. Kunne levd med denne, var på håret at jeg ikke kjøpte den, men når jeg har fire preamper fra før, et sted må jeg beherske meg. Altså, til noen få tusenlapper, jeg kan ikke skjønne det er lett å finne noe bedre.

Morty

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.04.2002
Antall liker
91
Torget vurderinger
7
Noen som vet noe om denne modellen som står hos NAT, Sonic Frontiers SFL-1 Signatur? Vurderer den til et effekttrinn fra Lyngdorf  :)
Dette er vel "billig" versjonen av Sonic Frontiers Line 1, som jeg har hatt et par tre år.
Begge er "discontinued" dessverre, da SF synes å satse på multikanal dessverre.
SF var vel kjent for å lage rel. nøytrale saker. Ikke noe for den typiske rør-elsker kanskje?
Sikkert riktig at SF passer inn med det meste av utstyr, mener å huske at utgangsimpedansen var litt uvanlig for rørutstyr, på det viset at apparatet IKKE satte store krav til det øvrige benyttede utstyr, rent elektrisk.
Ikke desto mindre fungerte denne mindre bra sammen med min daværende DP 6.4 og ble solgt.
Kanskje prøve ut Lyngdorfen?
Morty

Evo

Medlem
Ble medlem
18.03.2005
Antall liker
0
Billig er et relativt begrep. Nypris i 98 er jeg blitt fortalt, var cirka 20.000,- og det uten fjernkontroll. Inni er den visst kun proppet full av godsaker som MIT-kondiser osv. Kvaliteten på brytere, hjul og kontakter er definitivt solide saker. Ikke noe slark her i gården nei  :D

Har prøvd den noen dager nå sammen med en Tact SDA 2175, og etter en del justering av høyttalerplasseringen! i går har lydbildet, som jeg tidligere har oppfattet som noe hardt, rotete og trangt, nå plutselig sluppet høyttalerne  :)

Jeg opplever forforsterkeren, som er en hybridkonstruksjon (rør, mosfet), som forholdsvis nøytral i klangen og meget kontant i anslagene når kildematerialet tillater det. Plasseringen av instrumenter er presis på en sort bakgrunn, og det er luft og en forsiktig tendens til noe "rør"organisk rundt stemmer og instrumenter.

Jeg synes kombinasjonen er gjennomsiktig, men kanskje litt kaldere - men ikke steril, enn jeg hadde ventet av en rørhybrid fra Sonic Frontiers.

Forøvrig er det veldig enkelt å oppdage små endringer i oppsettet, som f.eks. rekkefølgen av signalkabler i verdikjeden.

Det tar jeg som et godt tegn  :)

Morty

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.04.2002
Antall liker
91
Torget vurderinger
7
Billig er et relativt begrep. Nypris i 98 er jeg blitt fortalt, var cirka 20.000,- og det uten fjernkontroll. Inni er den visst kun proppet full av godsaker som MIT-kondiser osv. Kvaliteten på brytere, hjul og kontakter er definitivt solide saker. Ikke noe slark her i gården nei  :D
...................................
Ja, alt er relativt.
Line 1 kostet vel rundt 40.000,-

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.337
Sted
Nadadouro, Portugal
Har den sort front ? Da er det kanskje min gamle.
Ellers, ja, synes det er en kanon forsterker, og ja, indeni er det bare MIT og WIMA over hele linjen, meget god kvalitet.
Husker jeg ret har den en "DIRECT" inngang, denne er meget bra........

Topp Bunn