Sonos og Airplay, hvilken DAC?

kenlin

Fersking
Ble medlem
02.01.2015
Antall liker
0
Hei.

Er det noen SONOS brukere her?

Jeg har Sonos (ZP 70) koblet med coax til en Camridge Dacmagic også RCA til forsterkeren (Denon 1912).

Nå vil jeg bruke airplay og må derfor anskaffe en airport express AE. Sonos ZP90 har kun analog ingang. DA konverteringen foregår derfor i en AE til ca. 700 kr, vil tro at det ikke er særlig bra.

Så jeg tenkte å koble opp slik: Airport exress - Arcam rlink - Sonos ZP 70 - DacMagic - Denon 1912.

Men, hva skjer med DAC på DAC?

Vil dette hjelpe på lydkvaliteten eller oppstår det nye problemer til det verre ved at jeg da får 2 stk. DAC i samme oppsett?

Andre forslag til hvordan få best mulig lydkvalitet fra Airplay via SONOS?

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
497
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Hvorfor vil du ha AirPlay inn i Sonos?
Jeg tenker at det er to forskjellige kilder som får hver sin inngang på DAC-en.

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
550
Torget vurderinger
1
Sonos sin analoge inngang er vel mest "praktisk" og ikke direkte "god".
Kobler du noe på Sonos sin analoge inngang vil dette bli digitalisert. Det samme skjer med Denon 1912.
Du har allerede en unødvendig AD/DA konversjon, med en Airport Express inn på Sonos vil du få 2. På den annen side er det ikke sikkert du har et avslørende nok anlegg
til å kunne detektere forskjell.

kenlin

Fersking
Ble medlem
02.01.2015
Antall liker
0
Hvorfor vil du ha AirPlay inn i Sonos?
Jeg tenker at det er to forskjellige kilder som får hver sin inngang på DAC-en.
Jeg ønsker å bruke Spotify appen originalt. SONOS sin intergerete Spotify har dårlig funksjon. Derfor var planen å sette opp en airport express. Så hadde kan jeg bruke Spotify via airplay og spille av på de SONOS høyttalerne jeg har i andre rom.

kenlin

Fersking
Ble medlem
02.01.2015
Antall liker
0
Sonos sin analoge inngang er vel mest "praktisk" og ikke direkte "god".
Kobler du noe på Sonos sin analoge inngang vil dette bli digitalisert. Det samme skjer med Denon 1912.
Du har allerede en unødvendig AD/DA konversjon, med en Airport Express inn på Sonos vil du få 2. På den annen side er det ikke sikkert du har et avslørende nok anlegg
til å kunne detektere forskjell.
Forklar litt mer. Betyr det at jeg bør kvitte meg med ekstern DAC uansett? I dag har jeg Sonos ZP90 koblet til DacMagic og til Denon og er fornøyd. Vil lydkvalitetn bli hørbart dårligere ved å legge til en airport express?

kenlin

Fersking
Ble medlem
02.01.2015
Antall liker
0
Arcam rlink rett inn i Denon 1920.
Ja det er ett alternativ.

Alternativ 1: Airport express - Sonos - DAC - Denon

Alternativ 2: Airport express - DAC - Sonos - DAC - Denon

Alternativ 3: Airport Express - Sonos - Denon

Hva vil høres best ut, det er jo spørsmålet?

Topp Bunn