gismo
Æresmedlem
Nydelig dame, fort å bli forelsket
gismo
Nydelig dame, fort å bli forelsket
Kommer jo ny Homage serie nå, så kanskje du kan forhandle om en god pris på utgående modellDette med høyttalere er sannelig ikke lette greier. Har man Dynaudio, så savner man kanskje eiergleden og det fantastiske utseendet til Sonus Faber. Bytter man til Sonus Faber, sitter man med et stort glis hver gang man gløtter bort på de vakre kreasjonene, og selvom de er svært velspillende, savner jeg gjerne litt mer tyngde og velvilje til å spille mer enn bare 100% perfekte akkustiske innspillinger.
Betraktningene er gjort etter følgende bytterekke: Dynaudio Confidence C1 Signature, Sonus Faber Olympica 2 og til slutt Dynaudio Contour 30.
Drømmene videre er vel Confidence 30/50 eller Sonus Faber Amati Tradition, men prishoppet er så inni granskauen kraftig at jeg blir nok sittende med Contourene en god stund til
Tusen takk Ble veldig godt fornøydGismo, rommet ble utrolig flott med de platene. Jeg har lurt på noe lignende. Spesiell filt du brukte? Tykkelse? Mvh Erik.
Herlig, uten å fornærme alt for mange men ville nok valgt den Luxman i 9 av 10 ganger fremfor Exposure som preDet hjalp godt med rør i signalveien, en Luxman cl32 pre spiller nydelig. Nå er det bare å nyte musikken og Sonus Faber.
Det betyr kanskje at min Luxman L-595A SE kan drive bedre enn mine Olympica 2.Det er 2 forsterkere som har satt spor etter seg her på Amtiene, det er Luxman og Accuphase. Luxman L590 AX II og Accuphase E-480. Prima Luna Evo 400 med Electrocompaniet AW 180 låt også fantastisk bra. Mange amper er testet men traff ikke helt. Gryphon,Pass Labs, Jeff Rowland, Conrad Johnson, Marantz. Ingen av de låt dårlig men kom ikke helt opp til Luxman/Accuphase.
Var så lytta på mini utgaven for noen dager siden. Men MBL elektronikk og største Hegel dacen.Synes Stradivari er noe av det flotteste som er å hvile øyelokkene på.
Lurer på om de noen gang kommer i produksjon igjen ?
Synes de er så vakre
Vis vedlegget 886843
Vis vedlegget 886844
Vis vedlegget 886845
Mvh: Espen L
Uten tvilDet betyr kanskje at min Luxman L-595A SE kan drive bedre enn mine Olympica 2.
Sånt vil man jo ikke lese for da kommer oppgraderingsviruset på besøk
Er det trekk til center? Den har størrelse og form som Olympica center. Er det noe Sonus faber har?Var så lytta på mini utgaven for noen dager siden. Men MBL elektronikk og største Hegel dacen.
Vis vedlegget 888178
Vis vedlegget 888179
Vis vedlegget 888180
Det er en Olympica senter om jeg husker riktig.Er det trekk til center? Den har størrelse og form som Olympica center. Er det noe Sonus faber har?
Kjøpetrekk eller hjemmelaget?Det er en Olympica senter om jeg husker riktig.
Trekket som ligger oppå senter er DIY.Kjøpetrekk eller hjemmelaget?
Gjelder også Guarneri ... de siste pene var Guarneri Evolution .... nå er det "rånare look"Jeg synes den nye Stradivarius ser ganske trist ut. Den gamle var et elegant kunstverk, den nye ser mer ut som et industriobjekt.
Bra jeg har Guarneri evolution daGjelder også Guarneri ... de siste pene var Guarneri Evolution .... nå er det "rånare look"
Bra. Trodde du solgte dem for et par år siden, men jeg må nok ha forvekslet deg med en annen.Bra jeg har Guarneri evolution da