Anfield
Overivrig entusiast
- Ble medlem
- 19.09.2004
- Antall liker
- 42
Stereofil har vel hatt noen av de flotteste modellene utstilt, men vet ikke hvilken.
Vel, det var vel ingen fredfull exit, var det?Rappa? Paolo Tezzon gjør det der for å HYLLE Franco
Så dette er arvtagere etter Liuto, ikke Cremona?Så lenge Sonus faber ikke har sagt noe offisielt om dette, er det vel bare å legge ord i munnen på hverandre? Tror vi skal la den ligge for nå.
Uansett, det som er strålende er at, dersom det stemmer, Sonus faber lager en såpass flott høyttaler i en prisklasse som gjør at den overtar for Liuto, kan bare ansees som positivt. Og at de følger tradisjoner og kommer litt mer tilbake til røttene sine. At de har måttet ty til en fabrikk i Kina for å få ned produksjonskostnadene for Venere-serien, mener jeg ingenting negativt om. For at Sonus faber skal være konkurransedyktige mot andre sterke konkurrenter i prisklassen +/- 20.000,- kan jeg lett se at det måtte tas noen grep. Uten av jeg mener noe mindre om Sonus faber som merke av den grunn. Og konkurrentene gjør vel ikke ting spesielt annerledes de heller.
At der har bestemt å satse på valnøtt som trefinish på denne serien ser jeg heller ikke som noe negativt. Noe forskjell oppover til de dyrere modellene må det jo være. Og, valnøttfinishen til Sonus faber Olympico ser jo ikke akkurat ut til å stå tilbake for noe
Har hørt at Stereofil har Aida, men de er jo såklart alt for dyre , har hørt Avalon Isis, og vis de låter like bra skjønner jeg prisen! (eller tja, over 700k ER mye med tanke på hvor mye bra som finnes til 100-400k.. )@ Anfield: Aida. Pris 770 k. De som står hos Stereofil. Tilsvarer vel Avalon Isis til omtrent samme pris.
mvh
MorganDa har de kommet hjem! Fruen og jeg hadde en fin tur over Hardangervidden igår og overnattet på Tyrifjorden Hotell. Idag dro vi til Hokksund for å hente høytalerene hos Høium. Måtte låne stor nok bil hos en snill svåger da vår egen blir i minste laget (se nicet). Drømmen om Amati ble tent i 2004 da jeg hørte et disse hos en kar i Oslo. Han skulle selge disse men var nok over budsjett den gang. Da ble det til at jeg kjøpte Cremona og har egentlig levd lykkelig med de siden da, men har man en drøm så har man en drøm! (Ps! Har også et par med Cremona Auditor til tv-en)Men nå er jeg spent på Morgan jeg da Har du fått dem hjem...vil du fortelle oss dagdrømmere litt om disse??Det er meg!
gismo
MVH M
Som sagt i den andre tråden er jeg overhodet ikke enig på dine observasjoner av DACen i P-3000r. TV-Dac fremstillingen er ignoranse, så stiller fortsatt spørsmål til deres sammenlignings grunnlag Auditor.Sitter du på Guarneri Evoluzione?? Og har ikke sagt fra før? Hehe..den sku jeg gjerne lytta mer på enn det jeg har fått glede av..Da skjønner iallefall du hva jeg mener når jeg sier at små høyttalere er alt du trenger bare kvaliteten er i orden. Og det har du Onkyo på? Ikke rart du får "TV-dac´en" til å låte bra. Bruker Bladelius/Rega/Tara Labs selv på mine SF- dvs jeg har to sett forskjellige-og Audiolab på "kontoret".
Jeg er helt enig med deg Auditor.Alt passer ikke alle, Rega Man..dertil er vi for forskjellige. Og Onkyo veit hva de gjør..ingen tvil om det. Om du har fått det til som du vil ha det presentert- all ære til deg! Poenget er å komme fram dit en selv vil..via egen vei- jeg gjør også det.
Hei igjen gismoMorganHei igjen gismoMen nå er jeg spent på Morgan jeg da Har du fått dem hjem...vil du fortelle oss dagdrømmere litt om disse??
gismo
Etter å ha fått Amatiene i hus har det ikke vært mye lytting. Da jeg bor i et gammelt hus fra 1700 tallet er det trange og bratte trapper
Da har de kommet hjem! Fruen og jeg hadde en fin tur over Hardangervidden igår og overnattet på Tyrifjorden Hotell. Idag dro vi til Hokksund for å hente høytalerene hos Høium. Måtte låne stor nok bil hos en snill svåger da vår egen blir i minste laget (se nicet). Drømmen om Amati ble tent i 2004 da jeg hørte et disse hos en kar i Oslo. Han skulle selge disse men var nok over budsjett den gang. Da ble det til at jeg kjøpte Cremona og har egentlig levd lykkelig med de siden da, men har man en drøm så har man en drøm! (Ps! Har også et par med Cremona Auditor til tv-en)
MVH M
Får du fart på SF Amatiene dine hjemme?
Hvordan oppleves disse mot Cremona som du hadde før?
Spent
gismo
Hei Morgan!Hei igjen gismoMorganHei igjen gismoMen nå er jeg spent på Morgan jeg da Har du fått dem hjem...vil du fortelle oss dagdrømmere litt om disse??
gismo
Etter å ha fått Amatiene i hus har det ikke vært mye lytting. Da jeg bor i et gammelt hus fra 1700 tallet er det trange og bratte trapper
Da har de kommet hjem! Fruen og jeg hadde en fin tur over Hardangervidden igår og overnattet på Tyrifjorden Hotell. Idag dro vi til Hokksund for å hente høytalerene hos Høium. Måtte låne stor nok bil hos en snill svåger da vår egen blir i minste laget (se nicet). Drømmen om Amati ble tent i 2004 da jeg hørte et disse hos en kar i Oslo. Han skulle selge disse men var nok over budsjett den gang. Da ble det til at jeg kjøpte Cremona og har egentlig levd lykkelig med de siden da, men har man en drøm så har man en drøm! (Ps! Har også et par med Cremona Auditor til tv-en)
MVH M
Får du fart på SF Amatiene dine hjemme?
Hvordan oppleves disse mot Cremona som du hadde før?
Spent
gismo
Etter at Amatiene kom i hus ble det ikke mye lytting. Havnet på sykehus noen dager. Er dog på bedringens vei nå. Fikk noen gode venner til å pakke ut og plassere høytalerne for meg , så nå er de oppe og går. Jeg må bare si at dette er i en helt annen divisjon enn Cremona. Endelig har jeg fått bass i huset samt at alt er mye mere luftig. Er godt fornøyd. Jeg vet ikke helt om NuForce forsterkerne mine er helt optimal. Har egentlig lyst på noe nytt på effektsiden. Ting må prøves. MEN skulle du komme til Bergen så er du hjertelig velkommen til en lytt. Bare send en PM noen dager på forhånd.
MVH M
Takker!Interessant. Flott bilde.
Lekkert!Et par av mine godbiter fra Sonus Faber inne på mannehulen min.
Bruker dette til tider og vekskler litt i mellom Sonus og Klipsch og rør.
Minima Vintage og Musica kan til tider låte magisk på riktig type musikk. Akustisk og klassisk bl.a.
Gratulerer med Venere 3.0, meget flotte høyttalere og er spent på hva du syns om disse etterhvert.Da e det bare å melde seg inn Sonus Faber club International med et par Venere 3.0