Sonus faber Club International (HFS-underavdelingen)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Sorry, Gismo. Tror HCS er ordblind eller noe sånt. Ser ikke forskjell på bokstavene BMW og RR.

    Jeg er også fan av Range Rover.

    Tror bare du er uvitende jeg Grammofon.. BMW eier RR..Men det var kanskje litt mye å forstå ? 8)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.062
    Antall liker
    34.447
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Disse derre BMW eller Bayrische MüllWerke som de egentligheter, er det itte mye ærbe med dæsse da:rolleyes:
    Mener å husse at du skrudde bil 3 dager til ende for en tid tilbake je HC:confused:

    Nei, det er nukk RR som gjelder, for som vi seier her i Solør, har du BMW og kåt kjærring, da har du ærbe både dag og natt:cool:;);)

    gismo
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hehe, siden vi er inne på bil. Så som sagt er RR eid av BMW. Motoren er BMWs, og det meste ellers. Så ja, det er nok søppel ifht mye annet... :)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.499
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Mye OT her nå, men RR har vel aldri tidligere vært så bra som den er nå, i BMW's eie. ;)
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.998
    Antall liker
    9.805
    Sted
    Trondheim
    Jeg har et forslag til alle som sikler på en Tesla. Kjøp SF Ilium og en liten fornuftig bil i tillegg. Da havner vi vel på omtrent samme pris som en Tesla med litt utstyr... :D
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Jeg har et forslag til alle som sikler på en Tesla. Kjøp SF Ilium og en liten fornuftig bil i tillegg. Da havner vi vel på omtrent samme pris som en Tesla med litt utstyr... :D
    Er det plass til Ilium i bilen da?

    Denne tråden blir mer og mer uforståelig for meg.....
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.499
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Hva skal du med Lilium i bilen? Egner seg nok bedre inne i huset.
     
    Sist redigert:

    LeGranDuc

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.07.2015
    Innlegg
    74
    Antall liker
    131
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    4
    Etter 16 år med Jamo Concert 8 ble det halvveis impulskjøp av Venere 2.5
    Var på jakt etter ny receiver, og hadde da vært innom Soundgarden sine nettsider.
    Google tilpasset reklamen, og viste meg reklame for Venere 3.0.
    Gikk ikke mange ukene før jeg gikk til innkjøp av Venere 2.5.
    Vurderer og gå til innkjøp av Venere Center og, men det krever modifisering av stereobenken min da min nåværende senter høyttaler har tv'en på seg.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.937
    Antall liker
    4.490
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    næh er vel på tide jeg får snikt meg inn i denne creme avdelinga etter å ha hatt bekjentskap med sonus faber i 1 knapp uke ;) med sonus faber cremona auditor m , sonus-ene er bestemte i utrykket i dag :rolleyes:

    20150812_195246.jpg
    20150812_195536.jpg
    20150812_195654.jpg
    20150812_195817.jpg
    20150812_195904.jpg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.937
    Antall liker
    4.490
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    takker så mye gismo :) har bare dårlig mobil kamera men måtte jo prøve å få trylla ut noen litt bedre bilder ;) mikronyanser er viktig å få på plass vettu hehe,
    men merker at jeg med sous faber at jeg nok må trikse litt vidre med elektronikk matching , sonus-ene peker nesa mot hva dem vil ha skjønner jeg ;)ikke at det låter dårlig nå men blei bare litt feil match rett og slett da jvc klasse a ampen også er ganske høflig og avslappet av seg så blir litt flesk på flesk :)trur dem kunne likt noe med litt mer transient respons og driv men samtidig glatt elektronikk :)
    ivan
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    554
    Antall liker
    287
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Velkommen i gjengen Jap :) Sonus Faber er alltid vakre, samme om man tar bilde med mobil eller speilrefleks heh
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.937
    Antall liker
    4.490
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    har blitt tipset om at muscal fidelity ams 35i klasse a skal være noe av det bedre på cremona siden den visstnok skulle være en veldig stabil amp med enormt med klangfarger og myye rom følelse, men blir fort pææeng da ;)

    er det noen her inne som har hørt noe musical fidelity med sonus faber

    ivan
     

    spidipidi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    31
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Flott test! Jeg har lekt en del med tanken på Venere 1.5. Har egentlig ikke sett så mye på Chameleon-serien, men ble ganske nysgjerrig etter og ha lest testen (ikke mange tester/skriverier av dem heller der ute). Går det an å sammenligne de to? Andre som har hørt Chameleon?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.592
    Sted
    Stavanger
    Electa Amator 1 eiere:
    Er det noen som har opplevd at et av mellomtone/bass elementene plutselig slutter å virke, for så å komme tilbake igjen etter en kortere periode uten noen spesiell grunn? Når det virker så er lyden i orden.
    Det er neppe et eksternt problem, da diskanten virker uten avbrudd.
    Dårlig kontakt (vakkel) eller 'defekt' element?
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.499
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Nå eier ikke jeg Electa Amator, men det kan være brudd i en av trådene som går fra terminalen til svingspola på elementet. Opplevd det flere ganger på eldre elementer.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.213
    Antall liker
    7.033
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer hjertligst, Pierre!
    De der har jeg siklet etter siden det første bildet ble publisert.

    De siste fra mesterens hånd og vakre som klassisk Sonus Faber, bare helt annerledes.


    PS. Fin Corona i stuen bak der også!
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    788
    Torget vurderinger
    5
    Flotte saker, pierre.
    Noen lytteinntrykk å melde til oss?
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    805
    Antall liker
    438
    Torget vurderinger
    10
    Andre par sonus faber i stuen. Denne gang cremona M. Sammen med devialet og SAM betyr det en fullfrekvent opplevelse. Helt strålende. Mangler litt i forhold til klang ift Harbethene mine, men det er en strålende dynamikk og naturlig lyd som åpenbarer seg. Og vakre, det er de.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.499
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Andre par sonus faber i stuen. Denne gang cremona M. Sammen med devialet og SAM betyr det en fullfrekvent opplevelse. Helt strålende. Mangler litt i forhold til klang ift Harbethene mine, men det er en strålende dynamikk og naturlig lyd som åpenbarer seg. Og vakre, det er de.
    Hvilke har du hatt før? Hva er hovedforskjellene i forhold til Harbeth? Håper du ble fornøyd :)
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    805
    Antall liker
    438
    Torget vurderinger
    10
    Storfornøyd :)

    Hatt signum tidligere, men dette er i en annen liga.

    Harbeth får til noe ingen andre høyttalere får til. De har en helt uanstrengt og naturlig måte å presentere musikken på som er vanedannende hvis man først går smaken. Men de har mangler fra 100hz og ned.

    Artig å eksperimente litt. Og cremonaene er virkelig gode.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.109
    Antall liker
    3.817
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ble litt sjarmert av Sonus Faber Venere Signature på Hortensmessa i år. Men siden jeg føler at jeg har hodet i alle mulige retninger for tiden (får ikke engang bestemt meg for om jeg skal kjøre multikanal eller ren stereo i det nye oppsettet mitt), så tenker jeg at det kan være lurt å høre litt hva kjennerne her inne mener.
    Betaler man mye for det fortryllende flotte kabinettet, så det er lite igjen til lyden?
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Storfornøyd :)

    Hatt signum tidligere, men dette er i en annen liga.

    Harbeth får til noe ingen andre høyttalere får til. De har en helt uanstrengt og naturlig måte å presentere musikken på som er vanedannende hvis man først går smaken. Men de har mangler fra 100hz og ned.

    Artig å eksperimente litt. Og cremonaene er virkelig gode.
    Interessant. Jeg har ikke hørt veldig mye Harbeth, men derimot en del Spendor. Jeg skjønner ikke helt hvorfor de ikke satser mer på å få til en fullgod bassløsning. Høyttalerne er jo så gode på alle andre områder - i alle fall lydmessig. Utseendet kan nok diskuteres.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.998
    Antall liker
    9.805
    Sted
    Trondheim
    Sonus Faber har en gjennonmsiktighet og oppløsning i mellomtone og diskant som minner om det du får i en god elektrostat. Jeg hadde Quad i mange år (først ESL-63 og så 2905), men måtte kvitte meg med dem da jeg ikke hadde mulighet for å sette dem opp da jeg flyttet. Quader trenger plass!
    Jeg byttet så til et sett Guarneri Memento, og lydmessig er de forbløffende like Quadene. Spesielt klaverklangen i den er fantastisk. De går også forbløffende dybt. Jeg er blitt forelsket i utseende på Sonus Faber høyttalere, og for meg er estetikk viktig. Design og håndarbeid koster selvfølgelig mye penger, og dermed blir disse høyttalerne dyre. Det er ikke alle gitt å ha råd, og det burde selvfølgelig være mulig å lage like godt lydende høyttalere billigere. Jeg har ikke så mye erfaring med forskjellige andre høyttalere, men for meg lyder Sonus Faber bare riktig.
    Jeg har 3 utgaver - Guarneri Memento i lyttekroken i stua, Cremona i TV-stua og Cremona Auditor i kjellerstua. Hvis jeg skal bytte blir det i noen andre SF-høyttalere. Jeg synes de overnevnte Cremonese ser spennende ut, men jeg er redd for at de kommer til å være dyre. Jeg har funnet de høyttalerne jeg skal ha, og bruker nå pengene mine på musikk. Hvis jeg vinner i Lotto så kanskje...
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.213
    Antall liker
    7.033
    Torget vurderinger
    4
    Et godt utvalg av Franco Serblins kreasjoner du har Otare. Og ja, det er noe eget ved hans design, også visuelt. En egen evne til å se både tradisjonelt og moderne ut samtidig som gjør dem klassisk elegante, likevel uten å gjøre så voldsomt mye ut av seg.

    Sonus Faber post Serblin klarer ikke helt det samme. Den der nye såvisst ikke!
    Eneste er Guarneri Evolution og Olympica som har i seg noe av den samme estetikken. De kunne nok begge godt ha erstattet Cremona A hos meg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn