Jeg har hørt nova 1 et par ganger på soundgarden i Kristiansand, og de låter veldig bra! Men finnes det noen andre som f.eks er enklere å finne brukt til en litt lavere sum som vil være et hakk opp fra de jeg har?Jeg har ikke hørt nova![]()
Jeg har hørt nova 1 et par ganger på soundgarden i Kristiansand, og de låter veldig bra! Men finnes det noen andre som f.eks er enklere å finne brukt til en litt lavere sum som vil være et hakk opp fra de jeg har?Jeg har ikke hørt nova![]()
ahh, ...så det er her nissen har vært hele julen. Ikke rart PU jeg ønsket meg ikke var å finne under juletreet.Tenk at jeg nesten kvittet meg med mine Sonuser! Jeg la dem til og med ut på finn og hadde flere interesserte, men angret og trakk dem fra markedet etter bare et par dager. Det er noe forførerisk med hvordan de låter som gjør at jeg ikke klarer å gi slipp på dem (enda hvertfall), og etter måling og korrigering med Lyngdorf TDAI-1120 så ble hele lydbildet enda bedre! Så selv om disse er på den rimeligere siden av Sonus Faber universet er jeg veldig happy.
Sonetto III i stuen hos meg, godt barnesikret:
Vis vedlegget 683423
Hei. Hvis du er avhengig av en surround receiver for tv lyd, og i kombinasjon med Olympicaene, så ville ikke jeg gått for noe effekttrinn. Jeg ville heller gått for en integrert forsterker med HT (Hometeather) bypass inngang. Da kan du benytte receiveren til feks Center og bakkanaler, mens du alltid har den integrerte forsterkeren som driver frontene/Olympica. Da får du dra nytte av en bedre forforsterkerdel i en integrert stereoforsterker, og ikke minst bedre effektdel. Mange integrerte forsterkere idag har HT bypassinngang. Google er din vennHar nå hatt mine Sonus Faber Olympica II i noen uker og vil si etter 50t med innspilling, så kunne høre at dem åpnet seg betraktelig. Etter 200t, så vil jeg si enda mer, men forsterkeren jeg bruker nå (Onkyo Receiver) begrenser det hele. Så hva bruker dere av effekttrinn til deres Sonus Faber høyttalere?
McIntosh er det jo en del som bruker ser jeg, men vet ikke om det blir vel litt for varm lyd kanskje?
Er egentlig på jakt etter et oppsett der lyd er mest mulig nøytral, kort og greit.
Om du går for effekt kan jeg varmt anbefale electrocompaniet. Har testet,Accuphase,Conrad Johnson,Audio Research,PS Audio,McIntosh. Beste lyden er med AW 180 og Primaluna preamp. Mere åpen deraljert og ufarget lyd hadde ingen av de overnevnte ampeneHar nå hatt mine Sonus Faber Olympica II i noen uker og vil si etter 50t med innspilling, så kunne høre at dem åpnet seg betraktelig. Etter 200t, så vil jeg si enda mer, men forsterkeren jeg bruker nå (Onkyo Receiver) begrenser det hele. Så hva bruker dere av effekttrinn til deres Sonus Faber høyttalere?
McIntosh er det jo en del som bruker ser jeg, men vet ikke om det blir vel litt for varm lyd kanskje?
Er egentlig på jakt etter et oppsett der lyd er mest mulig nøytral, kort og greit.
Jeg har olympica-ii og bruker bladelius thor mk3Har nå hatt mine Sonus Faber Olympica II i noen uker og vil si etter 50t med innspilling, så kunne høre at dem åpnet seg betraktelig. Etter 200t, så vil jeg si enda mer, men forsterkeren jeg bruker nå (Onkyo Receiver) begrenser det hele. Så hva bruker dere av effekttrinn til deres Sonus Faber høyttalere?
Det er dette jeg har gjortHei. Hvis du er avhengig av en surround receiver for tv lyd, og i kombinasjon med Olympicaene, så ville ikke jeg gått for noe effekttrinn. Jeg ville heller gått for en integrert forsterker med HT (Hometeather) bypass inngang. Da kan du benytte receiveren til feks Center og bakkanaler, mens du alltid har den integrerte forsterkeren som driver frontene/Olympica. Da får du dra nytte av en bedre forforsterkerdel i en integrert stereoforsterker, og ikke minst bedre effektdel. Mange integrerte forsterkere idag har HT bypassinngang. Google er din venn.
mulig det ikke var slikt du lurte på, men det er i hvertfall en fantastisk løsning hvis du har tv/surround i samme rommet som du ønsker ett stereooppsett. Det krever at du også har pre-out til fronthøyttalere på Onkyoen din. Kan gjerne utbroderr mer, hvis dette høres interessant ut![]()
Jeg har mcintosh ma8000 og rørdac, det blir ikke for varmt for meg.Har nå hatt mine Sonus Faber Olympica II i noen uker og vil si etter 50t med innspilling, så kunne høre at dem åpnet seg betraktelig. Etter 200t, så vil jeg si enda mer, men forsterkeren jeg bruker nå (Onkyo Receiver) begrenser det hele. Så hva bruker dere av effekttrinn til deres Sonus Faber høyttalere?
Med det har jeg bare erfaring fra mine Liutoer, da bygyndte det en merkbar forbedring etter rundt 50 timer, og så derfra frem til 150-200 timer - dette var hva jeg konkluderte med dengang for 8 år siden..,Hva regner man med av innspillingstid på SF?
Mine Cremona topper seg rundt fredag/lørdag hver uke.Med det har jeg bare erfaring fra mine Liutoer, da bygyndte det en merkbar forbedring etter rundt 50 timer, og så derfra frem til 150-200 timer - dette var hva jeg konkluderte med dengang for 8 år siden..,
sammen med en god ølMine Cremona topper seg rundt fredag/lørdag hver uke.
Whisky er helt innenforForetrekker en god whiskey på en fredag eller lørdag istedenfor øl![]()
Jepp!Whisky er helt innenfor.. faktisk foretrekker jeg begge deler
![]()
Cremona er en utrolig flott høyttaler - har du den i lys finish?Mine Cremona topper seg rundt fredag/lørdag hver uke.
Det er den klassiske tre fargen, husker ikke hva den heter. Nå er det Cremona Auditor M jeg har.Cremona er en utrolig flott høyttaler - har du den i lys finish?
Jeg strammet opp trådene når jeg hadde Cremona M,på amatiene så er de like stramme etter 3 årEtt spørsmål til de som har hatt Sonus Faber med gamle frontene over tid
Har noen her inne skiftet ut trådene i front, siden de blir rimelig slappe over tid, og vilke kostnader snakker vi om orginalt ?
#In case you need to replace the front grills of your loudspeakers or just the elastic strings, please contact the Sonus faber official Distributor closest to you#
er ikke det bare å finne tilsvarende tråder og tre de opp igjen? HarEtt spørsmål til de som har hatt Sonus Faber med gamle frontene over tid
Har noen her inne skiftet ut trådene i front, siden de blir rimelig slappe over tid, og vilke kostnader snakker vi om orginalt ?
#In case you need to replace the front grills of your loudspeakers or just the elastic strings, please contact the Sonus faber official Distributor closest to you#
Det er vel ikke vanskeligere enn å finne tilsvarende «strikk» og ta jobben fatt.Jeg strammet opp trådene når jeg hadde Cremona M,på amatiene så er de like stramme etter 3 år.
O
very niceVis vedlegget 689483
Disse fant veien hjem til meg her for et par dager siden. Det kunne være interessant å høre fra de som har erfaring med Stradivari fra før hva slags forsterkere dere har god erfaring med og gjerne også om dere har opplevd forsterkere som ikke var spesielt velykket. Jeg driver de nå med Musikal Innovation MI 9 / MI 13 og synes det funker utmerket, men som sagt har jeg ikke lang erfaring med disse. Vh GunnarS
sannsynligvisVar litt rask. De høytalerne forandrer lydsignatur time for time. Plutselig er de uten bass. Så mangler det perspektiv. Så jevner det seg ut og alt faller fint ut før de plutselig er uharmoniske igjen. Mulig jeg er iferd med å bli gal?? Vis vedlegget 691810
Gratulerer med flotte høytalereVis vedlegget 689483
Disse fant veien hjem til meg her for et par dager siden. Det kunne være interessant å høre fra de som har erfaring med Stradivari fra før hva slags forsterkere dere har god erfaring med og gjerne også om dere har opplevd forsterkere som ikke var spesielt velykket. Jeg driver de nå med Musikal Innovation MI 9 / MI 13 og synes det funker utmerket, men som sagt har jeg ikke lang erfaring med disse. Vh GunnarS
Ja det faktisk noe av det flotteste de har lagetStativ mann som jeg har blitt er dette noe av det flottest jeg kan se i en stue
Uten å bli anklaget for å være entusiast
Vis vedlegget 693182
gismo
Takk for en hyggelig handel HaraldDa ha mine Sonus Faber Guarneri Evolution fått nye eiere, på vei til Vennesla fra Bergen as we speak
Audio Physic stack og Duntech tar over, jeg kommer nok til å savne dem men jeg har for mange høyttalere i en liten leilighet
Takk det samme, det var superhyggelig .... bildene av ditt oppsett er også forøvrig noe av det kuleste jeg har sett... håper på flere bilder herTakk for en hyggelig handel HaraldGleder meg atter en gang til å teste ut disse italienske skjønnhetene
![]()
Du skulle kanskje ikke ha solgt dem@OhYeah er i den klubben: Vi som har hatt Sonus Faber Guarneri og har solgt dem for å kjøpe dem igjen
Jeg er ikke i den klubben ennå, men kan jo komme der om noen år![]()
Jeg trodde du hadde memento og ikke evolution? (Jeg har beggeStativ mann som jeg har blitt er dette noe av det flottest jeg kan se i en stue
Uten å bli anklaget for å være entusiast
Vis vedlegget 693182
gismo
Jeg hadde for mange høyttalere, salget av disse går inn i finansiering av en vanvittig forsterkerDu skulle kanskje ikke ha solgt dem![]()