ja, selvsagtgrammofon skrev:Til opplysning - for ordens skyld: Importen er momspliktig.
Både Liuto og Cremona burde nå ihvertfall gå bra.jokris skrev:snuser i disse dager rundt om ett sett ekstra ht her hjemme, og sf har jeg hatt i bakhodet i snart 20 år hehe,
spørsmålet mitt til dere som kjenner disse er, hvilken modell vil trives med ear 912+ ear 509 , allså 2x100 rørwatt, tenker da
på hjelp til å sile ut de vanskelige modellene ved hjelp av tråden her
Alltid likt McIntosh! Så de kunne vært spennende Cremona + mc275 x2, og god pre og dac som kan passe til dette?Holmium skrev:Selv benytter jeg Wadia med innebygd dac og er tilfreds med det.
Av effekttrinn har jeg nå Plinius. Har ikke hatt den veldig lenge, men føler meg fornøyd så langt.
Hadde tidligere Mc275, klangmessig kjempematch, men 1 stk har ikke full kontroll i bassen. Men et par stk mk IV kan nok skaffes for rundt 30k, da kommer matchende rør i tillegg. I hvert fall om de kjøpes av ulike selgere.
ASR Emitter er også god match om den skulle dukke opp på brukten.
Det er som jeg skulle skrevet det selv.Kalle Klovn skrev:her kommer det en stakkar som aldri har eid en eneste SF høyttaler. jeg liker designet og finishen på SF (i tillegg til lyden selvsagt) men foretrekker de med "ekte trefarge" framfor de i grafitt og nye med innslag av chrom. hvis jeg bare skal eie ett eneste par med SF - som skal representere SF sin særegenhet på best mulig måte - hva skal jeg eie da? jeg er meget fleksibel på pris, men er ikke nødvendigvis ute etter bare optimal lyd her. design og eierglede er nesten like viktig.
Kalle Klovn skrev:her kommer det en stakkar som aldri har eid en eneste SF høyttaler. jeg liker designet og finishen på SF (i tillegg til lyden selvsagt) men foretrekker de med "ekte trefarge" framfor de i grafitt og nye med innslag av chrom. hvis jeg bare skal eie ett eneste par med SF - som skal representere SF sin særegenhet på best mulig måte - hva skal jeg eie da? jeg er meget fleksibel på pris, men er ikke nødvendigvis ute etter bare optimal lyd her. design og eierglede er nesten like viktig.
Accordo er absolutt noe av de vakreste høyttalere som er laget, som en moderne SF.Kalle Klovn skrev:Jeg skal innrømme at Guarneri homage eller memento har stått høyt på listen, men ikke den nyere evolution. Utseendemessig ser de fantastiske ut, kanskje med unntak av stativet som er litt kraftig ift høyttalerne.
Hva med disse, ironisk nok ikke SF høyttalere:
http://www.francoserblin.it/immagini/accordo_photo1.jpg
http://www.francoserblin.it/immagini/accordo_photo2.jpg
Jeg kan vanskelig tenke meg en penere høyttaler!
Nettopp det jeg tenkte!Bach_Man skrev:Det er jo Serblin som er sjelen til SF. Firmaet selv er nå et tvilsomt foretak med en forretningsmodell som går ut på å melke nyrike asiater.
Maken til tøv!!! Ta en tur ned til Stereofil og hør på den nye serien.Kalle Klovn skrev:Nettopp det jeg tenkte!Bach_Man skrev:Det er jo Serblin som er sjelen til SF. Firmaet selv er nå et tvilsomt foretak med en forretningsmodell som går ut på å melke nyrike asiater.
Vet om en butikk som har disse utstilt. Må stikke innom neste gang jeg er i det området. Sist jeg var der hadde de Ktêma oppkoblet. Jeg tror det er den beste høyttaleren jeg har hørt.Kalle Klovn skrev:Jeg skal innrømme at Guarneri homage eller memento har stått høyt på listen, men ikke den nyere evolution. Utseendemessig ser de fantastiske ut, kanskje med unntak av stativet som er litt kraftig ift høyttalerne.
Hva med disse, ironisk nok ikke SF høyttalere:
http://www.francoserblin.it/immagini/accordo_photo1.jpg
http://www.francoserblin.it/immagini/accordo_photo2.jpg
Jeg kan vanskelig tenke meg en penere høyttaler!
Jeg liker ikke retningen på utseendet.grammofon skrev:Maken til tøv!!! Ta en tur ned til Stereofil og hør på den nye serien.Kalle Klovn skrev:Nettopp det jeg tenkte!Bach_Man skrev:Det er jo Serblin som er sjelen til SF. Firmaet selv er nå et tvilsomt foretak med en forretningsmodell som går ut på å melke nyrike asiater.
Nei. I Praha.Kalle Klovn skrev:har du sett disse i Norge Otare?
Greit det - det er en smakssak. Det kan sikkert også være delte meninger om de endringene som er gjort mht lydprofil. Det som imidlertid ikke "går inn" hos meg, er alle sytepavene som kager over at alt var så meget bedre før. Jeg kan for øvrig forsikre at slik er det med biler også. Utviklingen går alltid i gal retning, og de beste modellene ble gjerne laget for 50 år siden - Corvette, Mustang etc etc..Kalle Klovn skrev:Jeg liker ikke retningen på utseendet.grammofon skrev:Maken til tøv!!! Ta en tur ned til Stereofil og hør på den nye serien.Kalle Klovn skrev:Nettopp det jeg tenkte!Bach_Man skrev:Det er jo Serblin som er sjelen til SF. Firmaet selv er nå et tvilsomt foretak med en forretningsmodell som går ut på å melke nyrike asiater.
Har ikke eid dem, men hørt dem.Petterone skrev:Heisann
Har hatt Cremona M på radaren ganske lenge nå
Kan noen være så snille med erfaring på Cremona M si litt om krav til plassering fra vegg ,annbefalling av rom rundt seg etc
Takker så mye
Jeg har en kompis som har Cremona (uten M) - de trenger litt plass synes jeg, da de i utgangspunktet har en litt mørk/soft klang.Petterone skrev:Heisann
Har hatt Cremona M på radaren ganske lenge nå
Kan noen være så snille med erfaring på Cremona M si litt om krav til plassering fra vegg ,annbefalling av rom rundt seg etc
Takker så mye
30 kvm er i utgangspunktet bra, litt avhengig av utforming.Petterone skrev:Takker
Ja det er det jeg ser på,selv om det er en stue på 30 kvadrat,så blir de rimelig nærme bakvegg 60 cm står mine per i dag,og på den ene siden ganske nærme sidevegg
Lyd & Bilde hevder i overkant av 600000 kr for et par AidaSpissoy skrev:Ser at høytaleren ovenfor "Aida" er 172,5cm høye og veier 115 kg pr stk..!!
Noen som har pris og hvor en kan få demo på denne?
Mvh
Aii. det var SÅ dyre ja! 80'000 £ tilsvarer jo 730'000.- ca.ottone skrev:Lyd & Bilde hevder i overkant av 600000 kr for et par AidaSpissoy skrev:Ser at høytaleren ovenfor "Aida" er 172,5cm høye og veier 115 kg pr stk..!!
Noen som har pris og hvor en kan få demo på denne?
Mvh
Hifi-News & Record Review har en stor test av denne i siste nummer. Den er veeeldig positiv.
Der borte sies den å koste £80000