Jeg synes det er spennende å teste ut ny musikk, og etter å ha blitt påvirket av denne tråden, kjøpte jeg skiva "Sing and Dance". 8)
Det blir kanskje litt som å banne i kirka dette... Musikken er, som dere sier, meget behagelig, men personlig finner jeg den minst like kjedelig som behagelig. Jeg ble lei stemmen og stilen før jeg hadde spilt plata to ganger. Lydmessig sett er den OK, men jeg synes bassen er litt overdimensjonert til tider, og ellers synes jeg produksjonen er preget av en merkelig dunkel stemning. Ikke det at detaljene mangler, men det er langt mellom dem.., på en måte.
Uansett er dette ei plate jeg lett vil dra fram om jeg skal imponere noen med anlegget mitt. Den totalt ustressede (lite detaljfylte) toppen, i kombinasjon med kraftig, men bestemt bass, bare må låte imponerende på de fleste anlegg.
Vanskelig å forklare lytteinntrykk gitt... :

Håper ingen blir fornærmet nå, men slik oppfattet altså jeg "Sing and Dance". Jeg flesker nok til med ei plate til med samme artist, men om jeg finner også denne plata litt kjedelig, blir det stopp for mitt vedkommende.
Jeg tipper at spørsmål om hvilken musikk jeg faktisk liker, vil dukke opp, så jeg ramser opp et tilfeldig utvalg her:
-Metallica
-Marit Larsen
-Vamp
-Tool
-Eric Clapton
-Dire Straits/Knopfler
-Pink Floyd/Waters
-Led Zeppelin
-Immortal
-Fleetwood Mac
-Clannad
-Susanne Sundfør