Jeg mente ikke å indikere at butikken gikk konkurs, men det er vel et franschise foretak? Det skal endel i omsetning til for å overleve i et lite tøft marked. Strandberg la ned i Skien i fjor høst av nettop den årsaken. De har jo hatt en nedadgående kurve siden glanstiden midt på 80-tallet med 5 eller 6 butikker var det vel. På Herkules må Soundgarden i tillegg betale husleie som er omsetningbasert. Strandberg forsøkte men klarte det ikke, selv med et svært begrenset vareutvalg, og da de mest populære varene. Personlig har jeg lite sans for kjøpesenter, men ønsker Soundgarden lykke til med satsingen dersom dette stemmer at de skal prøve seg der. Jeg har enda mindre sans for at alt skal bli kjedebasert. Det blir for jævlig kjedelig hvis vi skal begrense oss til det snevre vareutvalget som kjedene tilbyr, fy f...![]()
Lokalene på Jessheim var gode nok, derimot så var ikke butikken det. Var innom der et par tre ganger - er sånn som liker å handle kortreist, så ble jeg svært skuffet hver gang. Personalet var det ingen ting å si på, de kunne bestille alt de, men der lå jo problemet. De måtte bestille alt. Selv en platebørst til 99kr var bestillingsvare. Bluerayspillere var det dog god tilgang på.Samme skjedde med filialen på Jessheim for ett eller to år siden.
Burde jo ha vært et kundegrunnlag i et såpass befolket område, mistenker at de feilet som følge av feil eller dårlig markedsføring. Kanskje de ikke satset nok med gode lokaler o.s.v.
Lokalene de har hatt i Porsgrunn har jo langt fra vært optimale. Det har vært mildt sagt rotete i butikkene bestandig, men den første var værst. Uten sammenligning for øvrig bør de kanskje skule litt til OHFC, og se hvordan man gjør det der. Man bør også tørre å satse på litt annet enn varemerker du like gjerne finne i en kjedebutikk. Her forsøkes det slik jeg oppfatter det å trekke melk og brød produkter opp mot high-end, og det funker ikke etter min mening. De har gode merker, men du trekker ikke folk ved å stille ut volummodeller. Du må ha top of the line i hylla til demo i tillegg til volummodellen. Volummodellen selger på top of the line sin tilstedeværelse. Samme gjelder egentlig for HiFi-klubben. Et forferdelig rot inne i butikken, og ikke noe fokus på hva man egentlig vil, nemlig selge deg noe du vil være fornøyd med......... lenge. De som kjøper volummodellen kjøper den like gjerne på det lokale supermarkedet, men har man toppmodellen til demo, så er det sannsynlig at kunden vil kjøpe grunnmodellen, eller volummodellen til en høyere pris enn super'n på hjørnet selger for. Det er litt av dette som ligger i begrepet "added value". Du kan få mer, du vet at de har, selgeren kjenner produktet, og de yter service, noe som er mindre sannsynlig på super'n.Den er flyttet til Herkules. Vet at de gjerne ville fortsatt i byen, men det er dessverre på senterne alle folka er...
A.J.
Ser den, er litt det samme som jeg opplevde filialen i Drammen, at alt må mer eller mindre bestilles. Betjeningen virket kanskje ikke så veldig ivrig på å selge noe heller i Drammen. Jessheim fikk jeg dessverre aldri prøvd, for når jeg endelig fikk tatt meg turen dit var de allerede nedlagt, og man kunne bare se gjennom en låst dør at det var mørkt på innsiden og lokalene var delvis tømt. Nå er vel Spaceworld og Elkjøp omtrent det eneste som er igjen på Jessheim, og Jessheim filialen av Elkjøp er vel nødt til å være landets kjipeste. Da er turen kort til Lørenskog isteden. Eller Oslo, hvis jeg skal handle hifi.Lokalene på Jessheim var gode nok, derimot så var ikke butikken det. Var innom der et par tre ganger - er sånn som liker å handle kortreist, så ble jeg svært skuffet hver gang. Personalet var det ingen ting å si på, de kunne bestille alt de, men der lå jo problemet. De måtte bestille alt. Selv en platebørst til 99kr var bestillingsvare. Bluerayspillere var det dog god tilgang på.Samme skjedde med filialen på Jessheim for ett eller to år siden.
Burde jo ha vært et kundegrunnlag i et såpass befolket område, mistenker at de feilet som følge av feil eller dårlig markedsføring. Kanskje de ikke satset nok med gode lokaler o.s.v.
Hifi-klubben var litt spennende den gangen de solgte Snell, Stax, Monitor Audio, og diverse andre entusiastmerker.Soundgarden er hvertfall ett positivt løft vs HiFi Klubben. HiFi klubben var bra før i tiden men i mine øyne synker de lavere og laver på kompetanse, produkter og det meste. Eneste som ikke går ned der er prisene, de såkalte tilbudene er en stor vits. Lagersalg med 5% rabatt. Løp og kjøp.
Aprops Drammen og hifi, både klubben og soundgarden er etter mitt syn elendige butikker uten kompetanse eller ivrighet for å yte service. Spør du om å få en demo/lytt på klubben må alt planlegges på god tid i forveien og absolutt ingen spontanitet. På soundgarden har de ikke lytterom og det er en ærlig sak men vil gjerne ha en lytt før jeg kjøper så hvor vanskelig det er å plugge i 2 kabler må jo vites. Det virker altid som om selgerene er opptatt med noe viktigere enn kundene. Spør du om noe teknisk bruker de google. Blir ikke noe handling da seru... Ikke det at de har så mye spennede å tilby meg men i dette tilfellet var det spørsmål om en platespiller og jeg var eneste kunde i lokalet. Det eneste de kan mye om er trådløst. Og bestille...Ser den, er litt det samme som jeg opplevde filialen i Drammen, at alt må mer eller mindre bestilles. Betjeningen virket kanskje ikke så veldig ivrig på å selge noe heller i Drammen. Jessheim fikk jeg dessverre aldri prøvd, for når jeg endelig fikk tatt meg turen dit var de allerede nedlagt, og man kunne bare se gjennom en låst dør at det var mørkt på innsiden og lokalene var delvis tømt. Nå er vel Spaceworld og Elkjøp omtrent det eneste som er igjen på Jessheim, og Jessheim filialen av Elkjøp er vel nødt til å være landets kjipeste. Da er turen kort til Lørenskog isteden. Eller Oslo, hvis jeg skal handle hifi.Lokalene på Jessheim var gode nok, derimot så var ikke butikken det. Var innom der et par tre ganger - er sånn som liker å handle kortreist, så ble jeg svært skuffet hver gang. Personalet var det ingen ting å si på, de kunne bestille alt de, men der lå jo problemet. De måtte bestille alt. Selv en platebørst til 99kr var bestillingsvare. Bluerayspillere var det dog god tilgang på.Samme skjedde med filialen på Jessheim for ett eller to år siden.
Burde jo ha vært et kundegrunnlag i et såpass befolket område, mistenker at de feilet som følge av feil eller dårlig markedsføring. Kanskje de ikke satset nok med gode lokaler o.s.v.
Er dette innlegget helt i henhold til?Er vel ikke så rart at butikkene flykter fra Porsgrunn sentrum
Vis vedlegget 244025
Denne buruglen (sjefen til parkeringsvaktene) og kumpanene hennes driver terrorvirksomhet mot alle som setter fra seg bilen sin i sentrum.