Hi-Fi forretninger Soundgarden & Spaceworld slår seg sammen

C

cruiser

Gjest
Sorry, glemte å quote det jeg svarte på :) oppdaterte innlegget mitt nå :)
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.116
Antall liker
20.465
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Var innom avdelingen på Jessheim.
Et stort lokale uten lytterom. Masse dingsebomser. Og et klipsch/Hegel oppsett som står plantet bort i et hjørne. Med et rack som står på fremsiden av ht. Man kunne ikke fått trykt klipsch nærmere veggen bak om man hadde prøvd.

Ble stående å måpe, ikke fordi det låt godt. Men fordi en selger kom bort raskt. Noe som i seg selv er et godt tegn. Men desverre så presterer han å påstå at dette låt helt topp. Tipper denne personen var ca 20år. Vi diskuterte litt lyd. Først helt basic så litt mer i dybden. Dvs jeg ville i dybden men selger detter fullstendig av lasset. På spørsmålet mitt om hvorfor ikke lyden står senter mellom høyttalerene og lyden slipper høyttalerene slik at det virker som om de ikke er der. Ser han bare dumt på meg. Og mener at siden det er 2 høyttalere og vi står midt imellom ( jo står da det ikke er sitteplasser) så vil lyden komme fra begge høyttalerene og jeg ville høre lyden like godt fra begge. Jeg stillte meg på kne for å se om lydbildet forandret seg.

Videre så sier selger at dette er et dyrt anlegg. Som spiller drit bra bare hør! Så skrur han opp lyden. Vel....

Uansett. Jeg lurer litt på hva hva Hegel, Electrocompaniet, System Audio, Dynaudio sier til slikt. Jeg kan da aldri tro at de får solgt så mye mer når lyden høres slik ut.

Jeg mener i det minste at man burde ha bygget et helst to rom. Snakker om Jessheim, hvor man kunne ha MULIGHET til å presentere ting skikkelig. Og vise en potensiell kunde hvorfor man bør bruke 30.000kr istanden for 4999 på lyd. Slik denne butikken fremstår så er det ingen grunn til det desverre.

Sorry Soundgarden. Dette har jeg ikke trua på
 
G

Gasolin

Gjest
Var på Strømmen storsenter nylig og kan kun si meg enig med andre i det triste syn som møtte meg. "Soundgarden" delen var en langvegg med overvekt av hodetlf og noe småhøyttalere og forsterkere i samme prisleie som Retep nevner maks 4999kr. Et enkelt tv med gulvståene høyttalere og receiver.....dette sto selvfølgelig strategisk godt plassert rett ved inngangen:p Noterte meg at det ingen platespillere var og det i disse blomstrende vinyltider....mærkelig. Nei dette var en gedigen skuffelse.
 

Geiren

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.03.2005
Innlegg
1.304
Antall liker
1.436
Sted
Foten av Jotunheimen
Torget vurderinger
1
Helt Enig med Retep her..

Jeg var innom en Soundgarden/Spaceword butikk, (ikke på Jesseheim;)) Der var alt plassert på samme måten som Retep her refererer til. Her kom også en dud på rundt samme alder raskt bort og lurte på om jeg ville høre, det låter utrulig bra sa han, det trur jeg ikke noe på sa jeg til han, duden såg ut som om han nett hadde fått en spa mitt i tryne;). Han stammet ut, ser du ikke hvilken produkter som står her. Jo sa jeg. men slik dette er satt opp, vil ikke potensialet for disse produktene komme til sin rette og gode ry. Duden gikk rett bor til en annen som kom inn og tok seg av han.. :confused:

Ingen bra måte presentere Hegel, Electrocompaniet, System Audio, Dynaudio på...
 

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
5.382
Antall liker
13.710
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
13
Har inte följt med i timen här. Betyder detta att Soundgarden, som vi känner kedjan, är helt borta och erstattet med Soundgarden/Spaceworld? Eller finns det fortsatt de gamla Soundgarden parallellt med de nya butikerna?
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.581
Antall liker
9.382
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
La oss være snille med de som jobber i butikkene. De blir jo kastet til ulvene når hifinerdene kommer.:D
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.116
Antall liker
20.465
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Helt greit det. Mitt "angrep" er mest myntet på hvordan de har lagt opp butikken, når det kommer til å implementere Soundgarden sine produkt til Spaceworld sine butikker. Er så mye mer de kunne ha gjort for å gi kunder en helt annen opplevelse av hifi/kino til litt mer en 5000kr. Slik denne butikken fremstår nå så er det ingen lydmessig grunn til at kunder skal bruke npe mer. Da det rett og slett ikke låter medre med Hegel 360 + Hegel dac og nye Klipsch RP serien....
 

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.035
Antall liker
406
Torget vurderinger
7
Med det som tydeligvis skjer med Soundgarden lurer jeg på en ting. Hvorfor overtok de importen av Monitor Audio hvis de ikke prioriterer Hi-End ved f.eks. å presentere PL serien i forretningene. Blir vel ikke solgt mye av denne serien når ingen får mulighet for å prøve de.
 

IvarT

Fløyelsgutten
Ble medlem
19.02.2015
Innlegg
2.081
Antall liker
5.017
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3

nøtteliten

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.11.2015
Innlegg
67
Antall liker
10
Sted
os
dette blir nok en plass som jeg går for og kjøpe en mobil tlf, ikke hifi.
 

minefields

Medlem
Ble medlem
18.08.2010
Innlegg
14
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Har inte följt med i timen här. Betyder detta att Soundgarden, som vi känner kedjan, är helt borta och erstattet med Soundgarden/Spaceworld? Eller finns det fortsatt de gamla Soundgarden parallellt med de nya butikerna?
De gamle Soundgarden-butikkene er de samme som de alltid har vært + ett lite utvalg av mobiltelefoner og nettbrett.
 

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
5.382
Antall liker
13.710
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
13
Har inte följt med i timen här. Betyder detta att Soundgarden, som vi känner kedjan, är helt borta och erstattet med Soundgarden/Spaceworld? Eller finns det fortsatt de gamla Soundgarden parallellt med de nya butikerna?
De gamle Soundgarden-butikkene er de samme som de alltid har vært + ett lite utvalg av mobiltelefoner og nettbrett.
Ok, så är det så illa då? Om Soundgardenbutikerna fortsätter som förr och Spaceworld får in ett hörn med Hegel/Klipsch/SA etc. skulle ju i alla fall jag tro att alla vinner?
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.083
Antall liker
8.608
Torget vurderinger
1
Har inte följt med i timen här. Betyder detta att Soundgarden, som vi känner kedjan, är helt borta och erstattet med Soundgarden/Spaceworld? Eller finns det fortsatt de gamla Soundgarden parallellt med de nya butikerna?
De gamle Soundgarden-butikkene er de samme som de alltid har vært + ett lite utvalg av mobiltelefoner og nettbrett.
Ok, så är det så illa då? Om Soundgardenbutikerna fortsätter som förr och Spaceworld får in ett hörn med Hegel/Klipsch/SA etc. skulle ju i alla fall jag tro att alla vinner?

Saken er heller at mange steder legger de ned den "gamle" Hi-Fi butikken og flytter inn i kjøpesentre, der de blir "spaceworldet" og i realiteten fremstår som en slags variant av Elkjøp/Lefdal, bare uten hvitevarer.

Jeg tror at dette er begynnelsen på slutten på Hi-Fi butikkene i Soundgarden slik vi kjenner dem. Hva det vil bety for f.eks. Hegel og andre skal bli interessant å følge med på. Jeg hadde ikke blitt overrasket om noen av merkene blir å finne hos Hi-Fi Klubben i framtiden.
 
Sist redigert:

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
5.382
Antall liker
13.710
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
13
Har inte följt med i timen här. Betyder detta att Soundgarden, som vi känner kedjan, är helt borta och erstattet med Soundgarden/Spaceworld? Eller finns det fortsatt de gamla Soundgarden parallellt med de nya butikerna?
De gamle Soundgarden-butikkene er de samme som de alltid har vært + ett lite utvalg av mobiltelefoner og nettbrett.
Ok, så är det så illa då? Om Soundgardenbutikerna fortsätter som förr och Spaceworld får in ett hörn med Hegel/Klipsch/SA etc. skulle ju i alla fall jag tro att alla vinner?

Saken er heller at mange steder legger de ned den "gamle" Hi-Fi butikken og flytter inn i kjøpesentre, der de blir "spaceworldet" og i realiteten fremstår som en slags variant av Elkjøp/Lefdal, bare uten hvitevarer.

Jeg tror at dette er begynnelsen på slutten på Hi-Fi butikkene i Soundgarden slik vi kjenner den. Hva det vil bety for f.eks. Hegel og andre skal bli interessant å følge med på. Jeg hadde ikke blitt overrasket om noen av merkene blir å finne hos Hi-Fi Klubben i framtiden.
Ja ok, om det inträffar har du ju helt rätt, men om man väljer att se positivt på det så kan det ju leda till att fler får upp ögonen för god lyd och hi-fi. Om vi ser för oss att Soundgarden-butikerna fortsätter som förr så ser jag det som win-win. Gick förbi Spaceworld/Soundgarden på Kolbotn torg nu och där har de fått in det hi-fihörnet som beskrevet i tidigare inlägg. Plötsligt kan jag få ett snäv av hi-fi i närmiljön utan behöva dra till specialbutiker i Oslo. Nu är inte SW/SG dit jag går för inköp av nya produkter, men tänker att det kan vara inkörsporten till hi-fivärlden för så många andra som du aldrig hade fått in i utpräglade specialbutiker ellers.

Men det förutsetter att Soundgarden fortsätter som förut. Om inte är jag enig i att det är en trist utveckling.
 

TrondW

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2012
Innlegg
543
Antall liker
162
Sted
Bergenser i Ålesund
Små MA Bronze i en pakke med forsterker til 4-5000kr. *grøss*
Det i seg selv er bedre enn det 85% av befolkningen bruker til daglig.
Nå er vel ikke dette forumet for 85% av befolkningen heller. Og jeg ser ikke at dette skal være noe bedre enn Elkjips 4500 kroners Sony-anlegg (forutsatt like funksjoner). MA tryller ikke lyd for 2000kr akkurat.
 

fry

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.10.2012
Innlegg
805
Antall liker
438
Torget vurderinger
10
Soundgarden i hammersborggata er den samme, med to bord med mobiltelefoner som spaceworldinnslag. Helt levelig. Tror ikke noen har forventet at div spaceworld skulle bli hifisjapper. Større problem der soundgarden innlemmes i spaceworld som beskrevet i Kristiansand.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.083
Antall liker
8.608
Torget vurderinger
1
Små MA Bronze i en pakke med forsterker til 4-5000kr. *grøss*
Det i seg selv er bedre enn det 85% av befolkningen bruker til daglig.
Nå er vel ikke dette forumet for 85% av befolkningen heller. Og jeg ser ikke at dette skal være noe bedre enn Elkjips 4500 kroners Sony-anlegg (forutsatt like funksjoner). MA tryller ikke lyd for 2000kr akkurat.
Jo, kanskje litt. Men du ser kanskje etter noe annet, i pris, størrelse osv.

Monitor Audio Bronze 2 review | What Hi-Fi?
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.952
Antall liker
765
Er sikkert en mager trøst for folk i Tromsø og Bodø, men den "gamle" Soundgarden-butikken i Fjordgata i Trondheim vil fortsette som før. Jeg var innom der og spurte, og de hadde ingen planer om å slutte med hifi. De var bl.a. svært entusiastiske vedr. Monitor Audio. Den eneste tilnærmingen til det nye konseptet de hadde gjort var et bord med noen smarttelefoner, etter sigende fordi mange bruker telefoner som kilde nå til dags.

De poengterte at noen av de nye butikkene andre steder i landet, spesielt i Kristiansand og Haugesund, var bedre enn de gamle lokalene, og at mange nye supermarkedsbutikker skulle få skikkelige lytterom.

Dette var "reklamen" fra Soundgarden slik jeg fikk den fortalt. Så kan man være enig eller uenig i virkelighetsbeskrivelsen. Men for Trondheim er det i alle fall bra at den eneste butikken som minner om en gammeldags hifi-butikken utenom Klubben fortsatt skal drives.
 

Kondis

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.02.2013
Innlegg
919
Antall liker
727
Sted
Okkaby
Torget vurderinger
13
Er ikkje heilt komfortable med rommet, og eg trur dynamikken har endå meir å gå på. fine perspektiveigenskapar, men ikkje heilt naturlege klangeigenskapar endå. Mykje større potensial når det vert jobba med plassering og elektronikk.
Takker så mye,,,fine høytalere.
 

TerryGib

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2011
Innlegg
1.687
Antall liker
2.916
Sted
Bergen
image.jpg


Sliter kraftig med de nye nettsidene til SWSG på Ipad. Tviler på at de er særlig salgsfremmende:confused:.
 

Ampliwire

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2012
Innlegg
413
Antall liker
160
Sted
Finnmark
Virker ikke som det blir samme butikk.
De butikkene som var spaceworld tidligere selger det samme som tidligere (men unntak av noen billig høyttalere og forsterkere) og soundgarden selger fremdeles bare hifi. Begge butikkene har helt like navn. Rotete
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.570
Antall liker
7.079
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Var på den lokale "Spacegarden" og snoka etter USB-lydkort. Det var dårlig greier - ingenting å oppdrive...

Johan-Kr
 

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Innlegg
1.102
Antall liker
963
Sted
Kristiansand
Men det blir kanskje ikke noe endringer i styresammensetning eller daglig ledelse selv om Reitan går ut av det? Så det er ikke sikkert vi merker så mye til det i praksis?
 
Topp Bunn