Soundgarden

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
7.866
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Ser att Soundgarden søker x-trahjelp til filialen i Bergen. De skriver i annonsen på hjemmesiden att de foretrekker en person mellom 18 og 25 år. Er det fordi de ønsker att vedkommende skal ha minst mulig peiling, eller er det for å slippe unna med lavest mulig lønn?
Hmmmmm, ikke bra.
 

Galakse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.12.2004
Innlegg
120
Antall liker
0
Sted
Lier
Skal vi spekulere?

Jeg tenker at ekstrahjelp i den alderen typisk har ledig tid til en ekstrajobb, er fleksibel på arbeidstid, lærer raskt og har stort potensial i jobben.
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.525
Antall liker
15.504
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Tenker kanskje en student som gjerne er i alderen 18-25? Om man hadde vært 40 år så er det ikke sikkert lønnstilbudet hadde vært noe mer som ekstrahjelp!

OU812
 

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
7.866
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Galakse skrev:
Skal vi spekulere?

Jeg tenker at ekstrahjelp i den alderen typisk har ledig tid til en ekstrajobb, er fleksibel på arbeidstid, lærer raskt og har stort potensial i jobben.
Den kjøper jeg ikke. Det må da være bedre å ikke sette noen alder, for ikke å gå glipp av søkere som er bedre kvalifisert, men som blir diskvalifisert pga for høy alder? Dette er molbotenking av Soundgarden.
 

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Innlegg
661
Antall liker
107
I Oslo har jeg bare sett yngre folk i butikkene deres. Kanskje de er lettere å sparke...neida. ;D
Hyggelig med ungt personale og ikke bare gamle gubber.
 

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
7.866
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
janix skrev:
I Oslo har jeg bare sett yngre folk i butikkene deres. Kanskje de er lettere å sparke...neida. ;D
Hyggelig med ungt personale og ikke bare gamle gubber.
Ingenting er bedre enn en gretten gammal kæll med rørforsterker da.
 

Galakse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.12.2004
Innlegg
120
Antall liker
0
Sted
Lier
decibelius skrev:
Galakse skrev:
Skal vi spekulere?

Jeg tenker at ekstrahjelp i den alderen typisk har ledig tid til en ekstrajobb, er fleksibel på arbeidstid, lærer raskt og har stort potensial i jobben.
Den kjøper jeg ikke. Det må da være bedre å ikke sette noen alder, for ikke å gå glipp av søkere som er bedre kvalifisert, men som blir diskvalifisert pga for høy alder? Dette er molbotenking av Soundgarden.
Det er like vanlig at en ansetter folk som ikke treffer "ønskelisten" 100 %. Det gjelder som alltid å søke de jobbene en mener en selv er kvalifisert for, og er motivert for. Er en så heldig å komme til intervju, så har en alle muligheter til å argumentere hvorfor nettopp en selv burde få jobben.

Forresten, det er da irrelevant hvem som kjøper spekulasjoner. Spekulasjoner er da bare spekulasjoner, ikke argumenter.
 

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
7.866
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Galakse skrev:
decibelius skrev:
Galakse skrev:
Skal vi spekulere?

Jeg tenker at ekstrahjelp i den alderen typisk har ledig tid til en ekstrajobb, er fleksibel på arbeidstid, lærer raskt og har stort potensial i jobben.
Den kjøper jeg ikke. Det må da være bedre å ikke sette noen alder, for ikke å gå glipp av søkere som er bedre kvalifisert, men som blir diskvalifisert pga for høy alder? Dette er molbotenking av Soundgarden.


Det er like vanlig at en ansetter folk som ikke treffer "ønskelisten" 100 %. Det gjelder som alltid å søke de jobbene en mener en selv er kvalifisert for, og er motivert for. Er en så heldig å komme til intervju, så har en alle muligheter til å argumentere hvorfor nettopp en selv burde få jobben.

Forresten, det er da irrelevant hvem som kjøper spekulasjoner. Spekulasjoner er da bare spekulasjoner, ikke argumenter.
Det er jo bare ett ordtak da, ikke sant. Ha en fin kveld, gretten eller ei ;)
 

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.162
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
En interressant tråd,- og dessverre stadig aktuell. I en spesialforretning bør man forvente spesialkunskap;- man bør måtes av personer,- uansett kjønn og alder,- som er oppdatert på all relevant informasjon. Selv har jeg møtt hele skalaen,- fra de seriøst engasjerte,- til de hylende uvitende;- sistnevnte gruppe har jeg igrunnen medfølelse med,- og ser ingen grunn til å sette slike i forlegenhet;- har på den annen side av og til hatt en viss fornøyelse av å sette de allvitende på prøve ved selv å spille hjelpeløs!


Grace
 

Galakse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.12.2004
Innlegg
120
Antall liker
0
Sted
Lier
Jeg regner med Soundgarden driver business, og at de ønsker dyktige selgere. Men det kan nok være greit med avlastning for de dalig ansatte, særlig til kveldstid og helgejobbing. Ellers kan det være fornuftig med vikarer for å unngå overtidsjobbing pga. sykdom, pappaperm osv.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.973
Antall liker
19.831
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Møter jeg noen uten fagkunnskap, går jeg. Dette uavhengig av forretning.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.880
Antall liker
5.726
Torget vurderinger
1
Tråden er renset for usakelig kritikk, og den er også flyttet til Off Topic da dette ikke omhandler noe Hi-Fi produkt.

Den passer ikke inn i noen spesiell kategori, og da er Off Topic rette plassen.

Mvh
Høvdingen
 

mutz

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2005
Innlegg
1.057
Antall liker
85
Torget vurderinger
1
Om man tror det er enkelt å finne entusiaster i 40-50 års alderen som er ferdig utlært, har kremmerånd og syns det er stor stas og jobbe ekstra i hifibutikk... vel, tro om igjen.

En uerfaren 20 åring med interesse kan fort bli til en kompetanserik ressurs senere. Ingen er eksperter fra dag en, kanskje med unntak av de selverklærte her på hifisentralen....:) Man må begynne et sted.
Har vel i grunnen dårligere erfaring med 40-50 år gamle ekstrahjelper, uansett hvor de jobber.
 
Topp Bunn