Custom Lenco / SME 3009Hva sier du om en slik arm SME 3009 Series II til Lenco bygg.
Min egen Garrard 401 . Blir ikke mer sexy enn dette - så jeg spør meg selv hva jeg har kastet meg utpå.....
Sist redigert:
Custom Lenco / SME 3009Hva sier du om en slik arm SME 3009 Series II til Lenco bygg.
Alle Plinth er laget av Das Acoustic. Garrard og Sony Plinth er mdf / sort pianolakk. Thorens TD 125 har massiv kirsebær som bare er oljet. Synes selv den er griselekker.Utrolig flotte spillere!
Hvilket plinth er det du har til Garrarden?
Gamle platespillere er hobby (og litt nostalgi) - CD er hovedkilden til musikk. Ikke verre enn detIngen drodler så mye rundt platespillere og deres tilbehør.. Ingen forsverger cd som medium number uno så tydelig.. Fascinerende kombinasjon dette... Pass deg, ellers begynner jeg å spørre om hva jeg skal gjøre for å pimpe opp min... Å nei, jeg spiller visst mest cd..
![]()
Jeg vet, bare litt godmodig forsøk på "krenking" på morranGamle platespillere er hobby (og litt nostalgi) - CD er hovedkilden til musikk. Ikke verre enn det![]()
He-he, skal mer til å krenke meg gitt. Men, naturbilder - ja, burde få ræva ut i finværet. I går gikk dagen til å hjelpe familie med litt snekring.Jeg vet, bare litt godmodig forsøk på "krenking" på morran.. Er happy med spiller jeg arvet fra deg. Blir nok en litt mer fancy pu etterhvert, men trives godt med den. Ha en fin søndag, venter på noen natur bilder nå..
![]()
Den armen tåler (og fortjener) absolutt en bedre pickup . En litt oversett arm det der føler jeg.Jeg vet, bare litt godmodig forsøk på "krenking" på morran.. Er happy med spiller jeg arvet fra deg. Blir nok en litt mer fancy pu etterhvert, men trives godt med den. Ha en fin søndag, venter på noen natur bilder nå..
![]()
He-he, skal mer til å krenke meg gitt. Menn, naturbilder - ja, burde få ræva ut i finværet. I går gikk dagen til å hjelpe familien med litt snekring.
[/SITAT]
Viktig prioritering![]()
Også er det kanskje et poeng i at man i de fleste tilfeller må legge mer penger på bordet for å tilsvarende eller bedre lydkvalitet på vinyl (les platespiller, pickup, RIAA) kontra digitalt oppsettInteressante analog vs digital betraktninger her. @HCS sine refleksjoner deles. Det er sunt med fravær av prestisje og forutinntatthet og der scorer trådeier høyt. Jeg har over tid sammenlignet lydkvaliteten mellom digital og analog og opplever et broket bilde. På noen album er det likt, på noen ligger digitalt foran, og på noen låter vinyl helt overlegent best, - en live følelse, nærhet og dynamikk som CD er langt unna.
Dette har naturligvis mye med mastring å gjøre også, men etterhvert som problemer på vinylsiden er redusert eller eliminert, blir vinyl hos meg betydelig oftere foretrukket enn tidligere.
Så det kosen og fiksingen med vinyl da, den er noe helt eget.
Den Parsons plata har også gått under min radar, men ser du fikk med deg Rea´s beste hjemFikk sneket meg innom vår favorittsjappe @Hifi&Vinyl en tur - og snublet over noen CD'er . Men , jeg kjøpte faktisk en vinylskive også ! Når mannen frister med et nytt eksemplar av en av mine helligdommer var det bare å dra kortet. Mitt gamle eksemplar har nok hørbar slitasje etter nærmere 50 år. Den nye skal spares til et spesielt øyeblikkPat Metheny er en behagelig oppstart på dagen.
Men jeg venter på litt stæsj til Garrard 401 / Sme 3009 får den stå og posere en ukes tid til fremover. Nye armbord, armkabel og headshell nærmer seg.
Vis vedlegget 802748
JA, den ble jeg glad for. Spilte den mye på Tidal , og plutselig lå den på toppen i en kasse hos jorwed. Og hele 5 skiver jeg ikke hadde av Metheny - ble supert dette.Den Parsons plata har også gått under min radar, men ser du fikk med deg Rea´s beste hjem![]()
Det er til 301Kule dingser part 1: ( Til Garrard 401 )
Vis vedlegget 803019
Vis vedlegget 803023
Vis vedlegget 803020 Vis vedlegget 803021 Vis vedlegget 803022
Ja, men lages til begge . Jeg er ikke så glad i Skeletal Plinths, men dette kunne jeg ha levd med.Det er til 301![]()
Ja, det blir fort kroner av det. En topp arm i tillegg så............Kommer på ca 20K inn![]()
Skader ikke å tenke fremover vettuHolder du deg til planen med OC9 så holder 3009 i bøtter å spann![]()
Bytter du ut ditt nåværende piano-plint, så har jeg en 401 som mangler et…Ja, det blir fort kroner av det. En topp arm i tillegg så............
Jeg skisserer noen design med magnetisk demping, men skal man ha topp finish og sette bort noe av produksjonen ryker pengene fort der også.
Å lage en prototype eller to i garasjen kan gjøres ganske rimelig . Skal jeg gå "all in" for en vinylspiller så ryker nok Sony ut på brukt'en også.
Tenker da å bygge opp en toppspiller rundt Garrard 401.
Blir nok en stund til i så fall , men artig å skissere og leke med noen ideer. Plinthet jeg har er nydelig til en vintage arm som 3009. Men , jeg tenker mekanisk avkobling. Klart man kan sette den på en plate som igjen er isolert fra underlaget , men da bygger det fort mye i høyden. Skjenken min er i høyeste laget som den er.Bytter du ut ditt nåværende piano-plint, så har jeg en 401 som mangler et…![]()
Må vel nesten komme en superduper utgave av denne neste år da? Lurer på om jeg ikke har den på lp?49 års jubileum i dag ! Jeg har ikke mange band relaterte T-skjorter, men denne måtte jeg kjøpe på en av konsertene
Vis vedlegget 803069
Den troner høyt blant mine klassikere , sammen med Starless and Bilble Black fra #4618. Jeg har den både i 30 og 40 års utgaver i tillegg til den originaleMå vel nesten komme en superduper utgave av denne neste år da? Lurer på om jeg ikke har den på lp?
Kunne ikke finne den nå, men mener jeg kjøpte til og med Red da det kom noen re-utgivelser på lp for endel år siden, kan det ha vært et eller annet 40 års jubileum?Når det gjelder cd utgiveleser er det noen som er mye bedre en andre, og er det en "serie" som har bra mastering og er greie (les OK pris) å få tak i nå?Den troner høyt blant mine klassikere , sammen med Starless and Bilble Black fra #4618. Jeg har den både i 30 og 40 års utgaver i tillegg til den originale![]()
40 års jubileums skivene er alle remastret av Steven Wilson og Robert Fripp - og de jeg ville kjøpt. Sannsynligvis de du har på vinyl.Kunne ikke finne den nå, men mener jeg kjøpte til og med Red da det kom noen re-utgivelser på lp for endel år siden, kan det ha vært et eller annet 40 års jubileum?Når det gjelder cd utgiveleser er det noen som er mye bedre en andre, og er det en "serie" som har bra mastering og er greie (les OK pris) å få tak i nå?