soundscape
Æresmedlem
Brev fra SME etter å ha henvendt meg vedrørende en settskrue. Den ble sendt uten kostnader. 10 poeng for hyggelig og super service
SME 3009/3012 er jo veldig greie å stille ved at man kan justere armen frem og tilbake på selve basen. Jeg laget hull med de andre armbordene som mal , og når armen er skrudd fast bruker jeg en plate puck/vekt på spindelen som kommer i høyde med tårnet på armen. Da er det enkelt å måle korrekt avstand fra spindel til senter på armbasen. Til justering av pickup i headshell bruker jeg en enkel protractor i papp fra SME.Hva bruker du å måle med for å få riktig avstand når du monterer armen i ett av de flotte SF bordene dine?
Jeg venter (og venter) fortsatt på deler fra blant andre peakhifi for å montere armen på det nye plinthet, lurer på om jeg må kjøpe en slik proff protactor for å få riktig avstand mellom spindel og armen?
Er den sporbar på posten sine sider, så har den ankommet landet - og venter på videre behandling. Her er mitt knivlager....Takk, da bekrefter du det jeg tenkte, men ville dobbeltsjekke først. Det blir montering av armen først når jeg har fått ny armbase, gummiforinger og skruer, så jeg slipper å skru mer enn nødvendig i plinthet. Det er flere enn du som venter på posten, vet ikke om det går tregt i Royal Mail eller den norske, men delene lar seg vente på...
Herlig ! Da er den snart oppe og spinner med både mellomhjul og pulley på plass. Jeg har tenkt å spandere et fjærsett på min også.Det lønner seg å klage litt i tråden din, for dette lå i postkassen da jeg kom hjem nå
Vis vedlegget 826556
Kjekt å A/B teste 2 pickuper - bare å svitche mellom innganger på Riaa .har sett folk ha flere armer og bein, men dette er første gang jeg ser noen bruke to armer samtidig.
Vis vedlegget 827097
Takke-takk. Det skal sies at jeg fikk veldig godt kjøp på Benz LP av vår kjære @Hifi&Vinyl - ellers er nok det ett prisleie jeg ikke hadde landet på. At Benz i tillegg har OK priser på retipping , gjør jo at man kan holde liv i den lenge så fremt man ikke higer etter noe annet i mellomtiden.Gratulerer med innkjøp av Benz LP.
Det oser platespillerentusiasme her nå, og det er tydelig at de siste investeringer har gitt store gevinster lydmessig.
Å finne vinylmagien blir som regel kostbart.
Likevel går det an å komme langt med en fornuftig tilnærming slik vi ser her.
Ved å gå for høykvalitets brukt /vintage og handle klokt, kan man få mer ut av pengene. Når man er flink med hendene og har et estetisk blikk som Soundscape, da blir det bra.
Morsomt at også Stereo+ synes det er interessant.
Er det 110m?Hekklipping uten linjal . Måte leke litt med kamera/panorama på AiiiPhone 13
Vis vedlegget 828361
Vis vedlegget 828362
Kjentes i alle fall sånn ut når jeg var ferdigEr det 110m?
Er redd posten Noreg er den store flaskehalsen herPost corona, krig i Ukraina, flystreik, ferieavvikling, lav arbeidsløshet, fastlegemangel, agurktid og lavtrykk med lyn, så det er ikke rart at ting tar tid!
Det har du nok helt rett i SoundEr redd posten Noreg er den store flaskehalsen her
Begge deler ble sendt som rekommandert brevsending . Spacere kom i eske , knivlager antagelig i en konvolutt. Posten svarer at rekommanderte brev oftest ikke loggføres før de er på utleveringsstedet.Tollen sier det er transportøren du må snakke med. Hvem leverte spacerene?Hvor er pakken min? Kontakt transportør - Tolletaten
Ikke kontakt Tolletaten dersom du lurer på hvor pakken din er. Kontakt transportør dersom pakken er i fortolling.www.toll.no