Du verden - det var virkelig fristende altså- og når du er så godt i gang så kan du jo bare fortsette her hos meg![]()
Holder både kaffe, Napoleon og leskende drikke! Har regnet ut at jeg klarer meg med kanskje 8 stk. 9 liters spann Futura 16...
|
Du verden - det var virkelig fristende altså- og når du er så godt i gang så kan du jo bare fortsette her hos meg![]()
Holder både kaffe, Napoleon og leskende drikke! Har regnet ut at jeg klarer meg med kanskje 8 stk. 9 liters spann Futura 16...
Du kan få kose deg med vinduer/ytterdører hvis du synes det hørtes voldsomt ut... det er 6 dører og 37 vinduer med stort og smått!
BTW, har du malt dine vinduer? Hvis - hva slags maling brukte du? Håper å kunne slippe oljebasert så det unngås lukt og det blir god tørk - 2 strøk samme dag.
Du store verden. Her kan jeg leve gratis på kaffe, kaker, saft og vann hele sommerenDu rekker kanskje mitt også utpå høsten?
Holder kost og losji , litt leskende å drikke og noe musikk
gismo
Takk for det motoren. Jeg har havnet litt på etterslep med vedlikehold, så mye å ta tak i . Men , det går da fremover tross alt. Mens jeg venter på materialer som ble lovet levert tidlig i uken (eller egentlig for 14 dager siden) så trimmer jeg litt hekk her nå. Nyt sommeren du også !Mye arbeid med den malinga men ser flott ut hos deg sound
Ha en fin dag
mvh
Men, hei - han kjører med innleid hjelp - det kaller jeg juks
Godt verktøy er halve jobben. Gjenstående på 50% kan anses som juksMen, hei - han kjører med innleid hjelp - det kaller jeg juks . Herved diskvalifisert !
Et øyeblikk trodde jeg virkelig at du hadde drukket malingen![]()
Du kan spøke du SoundscapeDagens maling er vel snart så miljøvennlig at man kan bruke den i kaffen , men musikken er nok en litt annen sjanger ja.
![]()
Richard Avedon var jo en av de store mestre innen portrettfotografi. Her er det bare å google. Når det gjelder Beatlesportrettene foretrekker jeg to og fire med to som det eneste med kultstatus. Men dette er min høyst personlige mening. Men gøy at du Soundscape bringer til torgs så mye kultur i videste forstand.The Beatles
Disse portrettene Richard Avedon tok for Look Magazine i 1967 scorer høyt på min liste over de mest ikoniske portretter innen pop/rock.
Vis vedlegget 1027265 Vis vedlegget 1027266 Vis vedlegget 1027267 Vis vedlegget 1027268
Næ, ikke skamme seg , men lese seg opp litt på Avedon / Beatles kanskjeFine portretter av gutta i Beatles som jeg av en eller annen grunn ikke kan huske å ha sett før. Bør jeg skamme meg? 🫣
Håper det går greit å legge ut et portrett jeg liker her i tråden din: Kate Bush av fotograf Clive Arrowsmith. Opprinnelig tatt i 1981, men trykket senere.
Husker jeg hadde de på veggen som 10-12 åring . Jeg likte spesielt godt Harrison . Men Lennon er kanskje som du sier det mest ikoniske av dem.Richard Avedon var jo en av de store mestre innen portrettfotografi. Her er det bare å google. Når det gjelder Beatlesportrettene foretrekker jeg to og fire med to som det eneste med kultstatus. Men dette er min høyst personlige mening. Men gøy at du Soundscape bringer til torgs så mye kultur i videste forstand.
Ja, jeg må jammen ta meg sammen. Dette hører jo ikke hjemme noe sted!Næ, ikke skamme seg , men lese seg opp litt på Avedon / Beatles kanskjeDet Kate Bush portrettet kan jeg ikke huske å ha sett før - skikkelig kult.
Takker og bukkerGratulerer med ny linse!![]()
Han var en av de store . Så Mapplethorpe utstillingen på Munch museet for noen år siden.Gratulerer med nytt utstyr.
Vedr rock /portretter.
En av mine favoritter er John Mapplethorpe.
Jeg var så heldig å se en utstilling med hans bilder på Fotografiska London for noen år sida. Inntrykket satte seg fast.
Han var personlig venn av Patti Smith.
Hun har brukt hans bilder på flere av sine album-covre. Feks Horses :
Det er hva jeg kaller et røverkjøpStill Life
Hver gang jeg setter på en CD etter å ha streamet endel musikk så senkes skuldrene. Litt som å fjerne en stressfaktor man ikke var klar over før den ble borte. Pat Metheny Group på CD hanket inn for en tier på bruktsjappa.
Vis vedlegget 1028342
Veldig behagelig og bra skive. Jeg begynner å få mange cd’er fra PM , men denne hadde jeg ikke fra før. Men , finner jeg så bra musikk til en tier kjøper jeg det som regel uansett. Dubletter er populært blant vennerDet er hva jeg kaller et røverkjøpDen eller Letter from home var den første PMG skiva jeg kjøpte (husker ikke da coverene er litt like). De to er fortsatt mine PMG favoritt skiver
![]()
Her tenkte eg først på feil Dan Berglund, og lurte veldig på kva dette kunne vera for noko.Magnus Öström and Dan Berglund
2/3 av e.s.t. er representert som du sikker skjønte etter hvert. Likte albumet svært godt. Kjent materiale med nye arrangementer / flere instrumenter.Her tenkte eg først på feil Dan Berglund, og lurte veldig på kva dette kunne vera for noko.
Takk for det motoren - ikke den verste starten på dagen detGod morgen soundKos deg i sweetspot med en god kopp kaffe
mvh
Avhenger jo veldig av hva slags bilder du tar mest av. Med zoomen har du 24-28-35-50-85og 105(nesten) - samt alt i mellom. Hvis du allikevel holder deg mest i vidvinkelområdet så er jo 16mm (24) linsa bedre. Jeg forbinder bildene dine med mye bruk av vidvinkel . Selv har jeg blitt hekta på kvalitetene i 1.4 art linsene til Sigma , så zoom objektivene blir nesten aldri brukt mer.Lite fotospørmål... Stikker til Japan i sommer, på grunn av både plassmangel og helse (vond skulder) så vurderte jeg å bare ta med kompaktkamera (rx100), men har fått kjøpt en hendig taske til a6000, med mulighet for ett objektiv. Alternativet er en 16mm f1.4 (blir 24mm med mitt kamera) det beste objektivet jeg har. Eller så tar jeg med den som er mes brukt 17-70mm f2.4 (tilsvarende 24-104 på mitt kamera). Hva tenker du? Å ha med begge tar alt for stor plass.