lille hiawata
Hi-Fi freak
Om jeg ikke er nødt bruker jeg ikke posten.
Posten har vel nedbemannet og omorganisert en stund også - en dårlig kombinasjon med økning i antall forsendelser. Har ikke opplevd at noe kommer bort, men flere tilfeller hvor pakka har fått seg en tur til Bergen eller andre steder og tilbake før den kom til riktig kant av landet. Pakkepost fra Østen har jo sin grunn til at det går tregt for tiden. Mottok et par sykkelbriller for et par dager siden - og de ble sendt for ca 10 uker siden .Leste vel ett sted at pakker og gods har økt med 20-35% for Posten og at de derfor har slitt litt med bemanning/kapasitet osv. Om det er noen trøst har jeg to pakker ute på ville veier i verden. En med siste registrerte hendelse den 13. Mai og en med siste hendelse 15. Mai. Begge med status "videresendt".
I det store og hele er jeg ganske fornøyd med Posten (og de andre befrakterne i Norge). Av og til tar ting litt tid. Av mange forskjellige årsaker.
Gå ut i hagen og duft på blomstene. Det er balsam for sjelen. Plutselig blir to slike til fire slike
Tweeter smeeter.
Zen
Takker - jeg skal ikke ta close-up av ugress og andre synder , men sole meg i rosenNydelig hage, her bor en perfeksjonist.
Ække ugress i en hage vet du Soundscape, men planter fra moder naturs sortimentTakker - jeg skal ikke ta close-up av ugress og andre synder , men sole meg i rosen
Takk for det. Diskantene kjøpte jeg brukt av en hyggelig kar via HFS , men de selges på Oslo Hi-fi center blant annet. Må si det er interessant hvordan de påvirker lydbildet. Er tross alt så vidt det er noe lyd der , men allikevel opplever jeg det som den dynamiske kontrasten øker i hele frekvensområdet. De bidrar til bedre klang i klaver, cymbaler osv, men klangfargene virker friskere i andre deler av lydbildet også. De gir mest fra 18khz og oppover , og runder brått av nedover helt til 6khz ca.Spent på lytteinntrykk. Hvor kjøpte du denne? Og tråden din er estetisk en nytelse, takk
Litt musikk og kaffe blir aldri feil . Og sommeren slo til skikkelig i pinsenGod morgen Sound lukter ny traktet kaffe her også og litt rolige toner i bakgrunnen
Ha en fortsatt fin pinse i solen
mvh
Pent. Hvor bestilte du den?Fikk skinnvesken til Fuji kameraet i dag , og det var en skikkelig opptur. Nydelig håndarbeid og kvalitet hele veien.
Vis vedlegget 640005 Vis vedlegget 640006
Kjøpte den på eBay. De har vesker til en mengde modeller. Tok ekstra corona tid , men ikke så galt allikevel. Super service , og fikk med en ekstra håndrem i ekte skinn også som gave. https://www.ebay.com/sch/jasoncui2/...e=STRK:MEBIDX:IT&rt=nc&_trksid=p2047675.l2562Pent. Hvor bestilte du den?
Håper du ikke kasta noe vinyl daStartet dagen på dynga...God morgen min venn!
Spennende med gamle treskverk.
Har fortsatt fire-fem store pakkeesker med vannskadet vinyl stående i kø til dynga. Tipper 600 plater.Håper du ikke kasta noe vinyl da
Vannskadet vinyl! Åh faen, her er det bare å kvitte seg med platevaskerenHar fortsatt fire-fem store pakkeesker med vannskadet vinyl stående i kø til dynga. Tipper 600 plater.
Lang i ryggen ja , men tweetere er langt over ørehøyde. Det var derfor litt dårlig forklart - de er løftet i bakkant så de peker nedover i retning hodet. Alternativ er å plassere de midt på siden av Montana , i høyde med dometweeteren som sitter der. Det krever stativer og i så fall - så inntil videre nøyer jeg meg med dagens løsning. Bånddiskanter har vel best spredning loddrett - så jeg tror det er en fordel om de er på linje med høyttaler- rekka i Montana. Blir litt kompromisser uansett.Er du lang i ryggen eller de tweeterne i ørehøyde når du sitter der? Montana virket så høye
Har aldri tatt steget "helt ut" når det gjelder riaa , så jeg har ikke så mye å sammenlikne med. Men den spiller ganske fint til prisen i alle fall. Jeg liker at den har flere innganger - noe som var avgjørende for valget. Min er helt tyst hvis man holder den unna trafoer og andre støykilder. Powerboxen står vanligvis litt lenger unna enn på bildet. I forhold til hva jeg har av vinylstæsj ellers - så føler jeg den absolutt henger med. Bedre riaa ville kreve oppgradering i hele linja - noe som er utenfor mine prioriteringer. Før eller siden skal en Ortofon SPU i hus , fordi jeg tror den passer meg klangmessig uten at den er i referanseklasse.Kule bilder Sound hvordan er du fornøyd med Jasmine riaaen? har hatt flere selv og hadde LP-4 en stund men slet med støy som ikke var mulig å få vekk dessverre
mvh