Bilen skal være en Lancia Flavia Coupe ...Det er nok ikke en Volvo 240 han Peter sitter inni, men jeg synes det ligner litt.
Har lagt både den og Melt i spillelisten.
Mer luftig lyd skjønner du velOCD ALERT!
Kan vel umulig være bra for lyden at høyre "kanal" av drevet svever i luften!!
Ellers håper jeg ribbena heles og at du får en fin dag.
En bekjent brukte han her på en styrekrone til custombygget sitt, han var ihvertfall fornøyd.En god stund siden jeg har byttet rundt på signalkabler , og ikke så lenge oppsettet er akkurat som det er nå. Men pokker så deilig det spiller nå altså. Både Jakko M.Jakszyk og Gazpacho får samme forskjellen i lyden jeg opplevde med Sophie Milman. Bassen er mindre definert, og litt "bløtere" , men det er noe jeg kan leve med. Lydbildet som helhet er utrolig behagelig . Mindre analytisk , men definisjon nok og veldig naturlig klang i både stemmer og instrumenter. Her tipper jeg man kan øse på i timevis uten lyttetretthet.
Ellers funderer jeg litt på å få laget en plattform til CD drivverket. Noen som CNC freser alu mon tro ? Kommer noe kule ideer her som hadde vært artig å materialisere .
Veldig bra ! Prisene så ikke hysteriske ut heller .En bekjent brukte han her på en styrekrone til custombygget sitt, han var ihvertfall fornøyd.
CNC | Scheffers Engineering | Norway
Hands-on engineering and CNC machining. CAD design and drawing. Specialized in motorcycle parts. Machining jobshop in Norway.www.scheffersengineering.com
Er nok først og fremst det visuelle , men det skader jo ikke å isolere mest mulig mot mekanisk påvirkning heller.Artig tanke. Er det fokus på det visuelle, eller har du en ide om forskjell på lyd om du setter drevet oppi en slik?
Klokt tenkt det. Spent på hvordan dette blir seende ut og skal følge med.Er nok først og fremst det visuelle , men det skader jo ikke å isolere mest mulig mot mekanisk påvirkning heller.
CD er hovedmediet her , og boksen forsvinner liksom litt på alteret. Så ved å lage en bøs plattform blir det liksom mer av nettopp det - et alter .
Så et interessant interview med Jurgen Reis fra mbl hvor han snakket om nettopp CD drivverk. Han mente mekanisk påvirkning var fullt målbart i signalveien . Han nevner også hvordan switch mode powere kan lage fandenskap i resten av kjeden - noe jeg selv har erfart. Derfor jeg kjøpte egen powerbox til drivverket.Klokt tenkt det. Spent på hvordan dette blir seende ut og skal følge med.
Jeg bruker selv Oyaide på begge armene til Sony spilleren min. Veldig bra kabel.David Sylvian er aldri feil!
Interessant den lille kabel erfaringen der, rett kabel på rett sted kan utgjøre forskjell mellom bra og meget bra (ikke nødvendigvis avhengig av pris) Bestilte selv en phonokabel idag som skal väre spesial tilpasset MM, eller for å sitere Oyaide:
"The total capacitance from the output of MM/VM cartridges to the input of the first gain stage at phono preamp will affect frequency balance of the playback sound by MM/VM cartridges. Although you may hear as good sound for you, but the actual playback sound might be far away from the expected sound by each phono cartridge designs. The typical measured result with unmatched lower capacitance load had a significant dent between 2-10kHz, followed with up to +5dB massive peaking at around 13-20kHz. And when with unmatched higher capacitance road, top hi frequency will be rolled off . The frequence responce will be flattend when being used with the correct capacitive termination. It was well known in the old days, so some manufactures used to make phono cables for specific MM cartridges. But its secret was almost forgotten to todays’ audiophiles who are used to only digital playback. So we bring it back for the todays’ vinyl record playing people with our own feautures"
Kan jo bli interessant å teste! (ikke meningen å starte en kabeldiskusjon men bare bekrefte ditt poeng)
mvh
Betryggende å höreJeg bruker selv Oyaide på begge armene til Sony spilleren min. Veldig bra kabel.
Streaming er åpnere og luftigere med trådløs overføring enn kablet.Og der dukket en opp i postkassa. CD/DVD limited ed. Streaming låter bra, men CD er bedre med skikkelig drivverk Mer dynamikk og åpenhet.
Jakko ligger på Tidal...Streaming er åpnere og luftigere med trådløs overføring enn kablet.
Neida. Joda.
Tror ikke jeg fant han Jakko på Tidal heller, må sjekkes
Har ikke skjønt helt greia med den linolja men....Jeg har lært at bomull med linolje kan selvantenne.Jepp
Legg til linolje så er vi straks i en tidssløyfe
Ja det kan det Sound og det har jeg opplevd på jobb flere gangerHar ikke skjønt helt greia med den linolja men....Jeg har lært at bomull med linolje kan selvantenne.
Morfaren min holdt på svi av hele kåken da noen filler begynte å ulme innendørs.Ja det kan det Sound og det har jeg opplevd på jobb flere ganger
mvh
Ja det tenker jeg nok vi brukte stry og linolje på en rør systemer og tørket gjerne hendene i noen filler og kastet dem fra oss med et heller skummelt resultatMorfaren min holdt på svi av hele kåken da noen filler begynte å ulme innendørs.
Beste følelsen når man er glad i musikk .Det er så deilig når man sitter med følelsen : Steike så bra anlegget spiller nå !
Vis vedlegget 675587
Helt klart. Nå skal det sies at jeg har vært fornøyd veldig lenge, men gøy når litt tweaking gir enda litt ekstra. Noen ganger er det vanskelig å løsrive seg fra sweetspot .Beste følelsen når man er glad i musikk .