SOUNDSCAPES stereo-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.715
    Antall liker
    10.171
    Sted
    London
    Takk for det folkens. Har sans for både arkitektur, interiør og design - selv om det kanskje ikke synes så godt :) Hjemmet er preget av en salig blanding av kunst , antikk og mye bruktfunn. Fokuserer på godt håndverk og materialer . Ikke det at jeg misliker skandinavisk design eller modernisme , men skulle jeg kjørt den stilen ville jeg gjort det helt - og ikke i dette huset. Gi meg en Frank Loyd Wright kåk , så skifter jeg stil på dagen :cool:

    Vis vedlegget 680608
    Jeg har ingen kjennskap til denne arkitekten, eller andre arkitekter for den saks skyld, men i den tiden jeg bodde i Sydney brukte jeg å gå rundt i de "bedre" boligområdene i byen på en fridag. Områder som Balmain, Rozelle og Annandale i Inner West og Manly og Collaroy på North Shore har en del hus jeg hadde gitt opp en nyre eller to for....
    Og min eks-svigermor har en og utrolig vakker, moderne villa i Blue Mountains som hun fikk tegnet basert på et bilde i et blad hun kjøpte
    Skulle ønske jeg kunne hatt noe slikt :D
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Jeg har ingen kjennskap til denne arkitekten, eller andre arkitekter for den saks skyld, men i den tiden jeg bodde i Sydney brukte jeg å gå rundt i de "bedre" boligområdene i byen på en fridag. Områder som Balmain, Rozelle og Annandale i Inner West og Manly og Collaroy på North Shore har en del hus jeg hadde gitt opp en nyre eller to for....
    Og min eks-svigermor har en og utrolig vakker, moderne villa i Blue Mountains som hun fikk tegnet basert på et bilde i et blad hun kjøpte
    Skulle ønske jeg kunne hatt noe slikt :D
    Jeg nyter bra design og arkitektur , men innser at livet er for kort til å leve ut alle drømmer. Men å nyte det som allerede er skapt koster verken tid eller penger :)
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    På oppdagelsesferd i egne arkiver. Finnes noen skiver som har blitt med bruktbunker jeg ikke har blitt kjent med enda. Presisjon, skyv og dynamikk er betegnende her:

    Coleman.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    CD-Box-RS2-T-Silver[3].jpg

    Hvordan opplever du kvaliteten på betjeningknappene? Hva med fjernkontrollen?
    Er som du kanskje forstår i info søk modus ang. en ny transport for den dagen min Cyrus begynner å fuske.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg har mine nerdestunder med Stargate Atlantis for tiden. Kjøpte boksen pent brukt for en billig penge. Kom over en fan som har dratt den litt lenger enn de fleste. 70.000 USD Home theater med SG Atlantis tema :

    The StarGate Home Theater Takes Design Off Planet - Electronic House


    Vis vedlegget 680896
    Hvilken kanal er denne på ? Ser "Mandolorian" på Disney og skal prøve å komme i gang med " His dark materials " sesong to, på tross av at den ble litt for Harry Potter, dvs barnevennlig, for meg...



    Ellers er neste visuelle høydepunkt på kino neste år klar...Tror jeg...

     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Vis vedlegget 681051
    Hvordan opplever du kvaliteten på betjeningknappene? Hva med fjernkontrollen?
    Er som du kanskje forstår i info søk modus ang. en ny transport for den dagen min Cyrus begynner å fuske.
    Knapper virker som de skal de , fjernkontroll i alu. Litt liten kanskje for store hender , men eller grei. Et bilde av fjernkontroll ved siden av Primare - som brukes i TV anlegget. Nå skal det sies at den ekstra stor og solid.......

    P5.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Hvilken kanal er denne på ? Ser "Mandolorian" på Disney og skal prøve å komme i gang med " His dark materials " sesong to, på tross av at den ble litt for Harry Potter, dvs barnevennlig, for meg...



    Ellers er neste visuelle høydepunkt på kino neste år klar...Tror jeg...

    Stargate A kjøpte jeg på DVD. Jeg så også sesong 1 av His dark Materials , og er vel dels enig i det du sier. Men likte den godt nok til å gjerne se mer. Imponerende spill av hovedrolle innehaver Dafne Keen. Liker også karakteren til Ruth Wilson (Marisa Coulter). I det store og hele mye bedre enn kinofilmen , som aldri fikk en oppfølger. Dune ser også interessant ut, med bra rollebesetning. Er vel bare å lage popkorn og gå i gang :)
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.982
    Les triologien til Philip Pullmann om det mørke materialet gutter, og så se serien.
    Ellersmessig enig i at den filmatiserte serien er langt bedre enn kinofilmen som nær sagt som vanlig ikke yter bøkene rettferdighet.
    Og man gleder seg vilt til ny versjon av DUNE.
    Filmversjonen av Dune fra ca.1980 med Sting i en av rollene er litt av en kalkun som nesten er fornøyelig å se i disse dager.
    Ellers nytes the Mandalorian og nye episoder med Star Trek for det de er uten forventninger.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    og Toto sto for soundtrack (y)

    Har forresten en cd av David Lynch, veldig bra - men fullstendig brickwalled, så den blir ikke særlig spilt, låten Speed Roadster er fenomenal

     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Takk for det folkens. Har sans for både arkitektur, interiør og design - selv om det kanskje ikke synes så godt :) Hjemmet er preget av en salig blanding av kunst , antikk og mye bruktfunn. Fokuserer på godt håndverk og materialer . Ikke det at jeg misliker skandinavisk design eller modernisme , men skulle jeg kjørt den stilen ville jeg gjort det helt - og ikke i dette huset. Gi meg en Frank Loyd Wright kåk , så skifter jeg stil på dagen :cool:

    Vis vedlegget 680608
    Jeg har vært på besøk og vil vel heller si herlig blanding ...

    FLW har noen av de vakreste husene jeg vet om. En fin kombinasjon av modernisme og tradisjonelle materialer og håndtverk.
    Selv forbinder jeg FLW mer med kombinasjon av Arts and Craft og modernisme enn skandinavisk design. Jeg tipper du hadde overlevd i Altos Villa Mairea, ett av de husene jeg har vært i som har satt dypest spor. Gud, nå fikk jeg lyst å reise.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Jeg har vært på besøk og vil vel heller si herlig blanding ...

    FLW har noen av de vakreste husene jeg vet om. En fin kombinasjon av modernisme og tradisjonelle materialer og håndtverk.
    Selv forbinder jeg FLW mer med kombinasjon av Arts and Craft og modernisme enn skandinavisk design. Jeg tipper du hadde overlevd i Altos Villa Mairea, ett av de husene jeg har vært i som har satt dypest spor. Gud, nå fikk jeg lyst å reise.
    Fordelen med IKKE å bo et så gjennomført hus er at man står ganske fritt i forhold til å blande og boltre seg i stilarter. Sånn følg hjertet , drit i tidsepoker - det meste er lov :) Men bevares , det er mye flott der ute av design og arkitektur.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.563
    Antall liker
    3.113
    Sted
    Oslo
    Har jo sansen for Lynch , men fikk aldri helt taket på hans versjon av Dune . Kanskje den tåler gjensyn tross alt....
    Jeg fant DVDen i kjelleren og kikket på den for ikke så lenge siden. Vil ikke si den er bra, men fungerer på sitt vis.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har vært på besøk og vil vel heller si herlig blanding ...

    FLW har noen av de vakreste husene jeg vet om. En fin kombinasjon av modernisme og tradisjonelle materialer og håndtverk.
    Selv forbinder jeg FLW mer med kombinasjon av Arts and Craft og modernisme enn skandinavisk design. Jeg tipper du hadde overlevd i Altos Villa Mairea, ett av de husene jeg har vært i som har satt dypest spor. Gud, nå fikk jeg lyst å reise.
    Aalto har veldig mye fint. Var på rundreise i Finland for en god del år siden og så mange av hans kreasjoner. Dessverre ikke villaen. En liten funfact er også at «aalto» er finsk for bølge. Om det bare for at han likte formen(e), eller lekte seg med eget navn, vet jeg ikke, men bølger går jo igjen noe av det mest allment kjente fra ham. 😊

    24767248-9B92-42C8-A46D-A26206C4B8DB.jpeg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.982
    Har jo sansen for Lynch , men fikk aldri helt taket på hans versjon av Dune . Kanskje den tåler gjensyn tross alt....
    Du kommer nok til å trekke litt på smilebåndet gitt all den hi-tech scifien vi har vært bortskjemt med de siste 15 årene.
    Jeg så den for 1 mnd siden. Den onde oppblåste syflitiske hertugen er jo morsom der han flyr rundt.
    Det ble også i sin tid laget en serie rundt the Dune Chronicles.
    Den er langt bedre.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Du kommer nok til å trekke litt på smilebåndet gitt all den hi-tech scifien vi har vært bortskjemt med de siste 15 årene.
    Jeg så den for 1 mnd siden. Den onde oppblåste syflitiske hertugen er jo morsom der han flyr rundt.
    Det ble også i sin tid laget en serie rundt the Dune Chronicles.
    Den er langt bedre.
    Har filmen på DVD i en eske. Påbegynt ryddeprosjekt hvor jeg skal gå gjennom og redusere filmsamlingen litt. Noe skal beholde hylleplass, noe skal i permer eller mer plassbesparende løsninger , og en del skal vekk.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.697
    Antall liker
    7.939
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Aalto har veldig mye fint. Var på rundreise i Finland for en god del år siden og så mange av hans kreasjoner. Dessverre ikke villaen. En liten funfact er også at «aalto» er finsk for bølge. Om det bare for at han likte formen(e), eller lekte seg med eget navn, vet jeg ikke, men bølger går jo igjen noe av det mest allment kjente fra ham. 😊

    Vis vedlegget 681107
    Sånn har eg. Noko jævelskap å sette tulipanar i, dels fordi du treng så mange tulipanar.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Musikk er og blir en subjektiv greie. Det som nesten får frem tårene hos noen - får andre til å ville grine av helt andre grunner :p Hadde en liten runde på Tidal her nå hvor jeg sjekket ut ny musikk som får svært gode anmeldelser. Sorry , men virkelig ikke My Cup of Tea som de sier i utlandet. Men , så lenge det finnes musikk for alle er det jo bare å velge (bort) og vrake ! E.S.T. er nok heller ikke for alle , men de får varme opp anlegget for dagen her i stua. De gutta hadde en kjemi som er sjelden vare uansett sjanger. Jeg hadde store forhåpninger til Rymden , når jeg leste at de to gjenværende medlemmene i E.S.T. samarbeidet med Bugge Wesseltoft. Sistnevnte er jo en fenomenal musiker , men denne magien som oppsto mellom Esbjørn Svennson og de samme gutta uteblir i Rymden rett og slett.

    est.jpg
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.401
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Jeg også , men postgang fra Asia er treeeeeg :rolleyes:
    Jag är också spänd! Startade ett identiskt projekt i fjor med silver/bomull från Svalander, men med Eichmann bullet-pluggar. Gav upp då jag får støy, men hoppas du får det till så jag kan göra om och göra rätt.:)

    CE4C0754-211D-43E8-A951-8AA51BFC447A.jpeg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Jag är också spänd! Startade ett identiskt projekt i fjor med silver/bomull från Svalander, men med Eichmann bullet-pluggar. Gav upp då jag får støy, men hoppas du får det till så jag kan göra om och göra rätt.:)

    Vis vedlegget 682058
    Noe utstyr er mer sensitivt enn annet , så det blir litt prøve og feile her også. Men det er flere som kjører sølv i bomull hele veien uten problemer. Bare en måte å finne ut om det fungerer :)
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.401
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Noe utstyr er mer sensitivt enn annet , så det blir litt prøve og feile her også. Men det er flere som kjører sølv i bomull hele veien uten problemer. Bare en måte å finne ut om det fungerer :)
    Ja, LMC kör väl det på högeffektivat hornsystem utan støy, så ligger nog hellre hos tillverkaren skulle jag tro. :cool:

    Tvinnade ledarna löst först med mye støy som resultat. Tvinnade de litt mer och støyen reducerades, men så rann det hela ut i sanden. Får kanske plocka fram drillen och tvinna de en runda till. Kanske det är det som skall till.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Ja, LMC kör väl det på högeffektivat hornsystem utan støy, så ligger nog hellre hos tillverkaren skulle jag tro. :cool:

    Tvinnade ledarna löst först med mye støy som resultat. Tvinnade de litt mer och støyen reducerades, men så rann det hela ut i sanden. Får kanske plocka fram drillen och tvinna de en runda till. Kanske det är det som skall till.
    LMC anbefaler å ikke tvinne i det hele tatt mener jeg. Jeg har i alle fall kjørt de parallelt uten å tvinne , men med en ekstra bomullsstrømpe utenpå. Man får bare prøve seg frem litt.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.867
    Antall liker
    17.418
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ja, LMC kör väl det på högeffektivat hornsystem utan støy, så ligger nog hellre hos tillverkaren skulle jag tro. :cool:

    Tvinnade ledarna löst först med mye støy som resultat. Tvinnade de litt mer och støyen reducerades, men så rann det hela ut i sanden. Får kanske plocka fram drillen och tvinna de en runda till. Kanske det är det som skall till.
    Hva med å ikke surre dem i det hele tatt? Jeg skal til med samme prosjekt som Sounscape, men er redd mine kabler blir stive som spett om jeg tvinner dem? (Silver Core dia er 13mm).
    Edit: Litt for sen der :) Tenker jeg prøver uten tvinning først :) )
    J
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hva med å ikke surre dem i det hele tatt? Jeg skal til med samme prosjekt som Sounscape, men er redd mine kabler blir stive som spett om jeg tvinner dem? (Silver Core dia er 13mm).
    Edit: Litt for sen der :) Tenker jeg prøver uten tvinning først :) )
    J
    Skal du tvinne, så må du gjøre det riktig, på den mest analoge måten, for å slippe innstråling av ugnuss.

    - fest den ene enden til et bein på spisebordet og hold den andre enden mellom tennene. Legg deg så på gulvet og rull rundt i passende antall ganger. Husk å bruke klær i ren og håndplukket bomull for å unngå at statisk elektrisitet bygge seg opp, ellers kan det få fatale konsekvenser med døden som følger - vaffal med overdrevent rulling☠.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.065
    Antall liker
    33.742
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Skal du tvinne, så må du gjøre det riktig, på den mest analoge måten, for å slippe innstråling av ugnuss.

    - fest den ene enden til et bein på spisebordet og hold den andre enden mellom tennene. Legg deg så på gulvet og rull rundt i passende antall ganger. Husk å bruke klær i ren og håndplukket bomull for å unngå at statisk elektrisitet bygge seg opp, ellers kan det få fatale konsekvenser med døden som følger - vaffal med overdrevent rulling☠.
    Kort hår er nok en fordel der, hvis ikke sørg for å bruke noe på hodet - fortrinnsvis i bomull.

    floker.jpg
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.401
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Hva med å ikke surre dem i det hele tatt? Jeg skal til med samme prosjekt som Sounscape, men er redd mine kabler blir stive som spett om jeg tvinner dem? (Silver Core dia er 13mm).
    Edit: Litt for sen der :) Tenker jeg prøver uten tvinning først :) )
    J
    Första försöket var med nästan ingen tvinning alls. Bara löst och ledigt mellan tummarna. Gick inte, men har inte trädd de med yttersttumpa så står fritt att lösna de upp igen och testa å la de ligga parallellt.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.495
    Antall liker
    15.272
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har som regel veldig høye forventninger når Ridley Scott gjør sci-fi. Det er i hverfall vakkert å se på:cool: Raised by Wolves har fått bra anmeldelser så da er det bare å glede seg:D
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.982
    Har som regel veldig høye forventninger når Ridley Scott gjør sci-fi. Det er i hverfall vakkert å se på:cool: Raised by Wolves har fått bra anmeldelser så da er det bare å glede seg:D
    Den fikk jo nokså pisslunka anmeldelse av ekspertisen i NRK og Dagens Næringsliv, men se det bryr jeg meg ikke så veldig mye om.
    Dette skal jeg finne ut av selv. Reklame snutten for serien så jo lovende ut :cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn