SOUNDSCAPES stereo-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.054
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Keep me singing

Van Morrison starter dagen her mens vinteren truer med sin ankomst.
    Jeg har samlet opp musikk - og anlegget spiller riktig tilfredsstillende.
    Skal nok klare meg gjennon denne vinteren også.

VM.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.054
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Handyman - NOT.

En forhastet jobb på lørdag mens man er litt for kald og ukonsentrert = kraftig forstuet hånd. Passet meg ganske dårlig, men får være glad man ikke kappa noen fingre eller noe i den duren. Bare en skikkelig vridning grunnet idiotisk bruk av drill og hullsag.

Musikk har man nok av, og det var jo ganske "handy" at jeg nettopp har fått hele Castle serien på dvd ✋ 🤭

Hadouk.jpg
    Castle-TV-Series-1.jpg

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.772
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Kraftig drill og litt diameter på hullsag - ja, det er litt moment.

YesJens

Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Antall liker
    7.538
    Sted
    Under stjernene
    Handyman - NOT.

En forhastet jobb på lørdag mens man er litt for kald og ukonsentrert = kraftig forstuet hånd. Passet meg ganske dårlig, men får være glad man ikke kappa noen fingre eller noe i den duren. Bare en skikkelig vridning grunnet idiotisk bruk av drill og hullsag.

Musikk har man nok av, og det var jo ganske "handy" at jeg nettopp har fått hele Castle serien på dvd ✋ 🤭

Vis vedlegget 963187 Vis vedlegget 963188

Huff da.
    God bedring🌷

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Riktig god bedring herfra. Da er det bare å sette seg i sweet spot og nyte musikken.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.054
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19

Dette var, unnskyld spansken min...FETT som faen :love:
    Takk for tipset, og god bedring med lanken som fikk en noe dryg omdreining.
    Elektrisk verktøy er ikke å spøke med :eek:
    Takk for det , og hyggelig om noen musikktips når ut til flere. Har en fantastisk konsert DVD med trioen fra Red Rocks også. Hva han vrenger ut av en 12 strenger med diverse pedaler og bottleneck noen ganger er utrolig bra.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.054
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Når man allikevel blir sittende på ræva og nerde. Jeg har ikke rørt høyttalerplasseringen siden jeg byttet dac og signalkabler. Rettet de opp 5 mm i bakkant , og det er nesten teit hvor mye små justeringer har å si i dette rommet. Lyden slapp mer om jeg kan si det sånn. Større og luftigere lydbilde hvor høyttalerene forsvinner helt. Ikke like analytisk - litt mer live feeling. Må kjøre med dette en stund…..stolen ble også trukket litt tilbake.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.054
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    E ikke det lettere å heller tilte hodet 5 mm da?! 🤪

Hva er avstanden mellom diskantene, og fra lyttestolen til linjen mellom ht?
    Drøyt 240cm mellom diskantene og 280 cm fra høyttaler til hodet. Målt fra linjen mellom ht kan du vel trekke fra ca 20 cm . Toe in er slik at aksen krysser litt foran hodet. Lyttestolen er litt lenger unna enn det jeg har brukt en stund nå , men ingen dramatiske endringer. En likesidet trekant er alltid et bra utgangspunkt, men jeg foretrekker alltid å sitte litt lenger unna enn avstanden mellom ht.

Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.054
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Jeg imponeres stadig over debutskiva til Emma Rawicz . Dette er moden låtskriving fra en ung musiker.

Det har blitt mange timer foran anlegget siste uken mens høyre hånda trengte litt rekonvalesens. Artig å teste ut yttergrensene på oppsettet om jeg kan kalle det så. Leke litt rundt med små justeringer av toe-in , supertweeters osv. Lærerikt , samtidig som det er en bekreftelse på at jeg egentlig har tynet det beste ut av oppsettet slik det var. Sååå, jeg er vel tilbake der jeg har vært de siste par årene når det gjelder ht plassering.

Skal det tas lenger må jeg jobbe mer med rommet. Men, det blir en annen historie - en annen gang. Har ikke noe problem med å nyte tingenes tilstand slik de er .

ER.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.054
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Musikk for Prog-hoder

Gavin Harrison gjorde tre album med bassist/vokalist 05Ric fra 2007 til 2012.
    Albumet drop har dessuten Robert Fripp og Dave Stewart på et par låter.

Gharrison.jpg

Gavin-Harrison-05Ric-Paradiso-1-1088x816.jpg

Denne låten er fra neste album Circles:

Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.054
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Lotus Unfolding 🧘‍♂️🎶

Oppdaget i går at Ozric Tentacles har sluppet et nytt album - så hva er bedre enn å starte dagen med litt Spacerock fra sjangerens ukronede mestere.
    Ed Wynne startet bandet i 1983 - sterkt inspirert av Gong / Steve Hillage perioden. Etter 40 år låter det fremdeles umiskjennelig som hva man forventer fra Ozric Tentacles.

OT.jpg

ED-WYNNE.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.054
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    På tide å fylle opp CD hyllene med noen mangler. Kun Lotus Unfolding som er helt ny , det andre har jeg hatt på streaming-lista en stund. Er nok musikk som ikke appelerer til allmuen dette - men kanskje en eller to finner inspirasjon :) 🎶

1 Trifecta Fragments - CD 1 £8.33
    1 Ozric Tentacles Lotus Unfolding - CD 1 £9.16
    1 Ozric Tentacles Space For The Earth (The Tour That Didn't Happen Edition) - CD 1 £8.33
    1 Gavin Harrison & 05Ric Drop - CD 1 £6.66
    1 Gavin Harrison & 05RIC Circles - CD 1 £6.66
    1 Gavin Harrison & 05Ric The Man Who Sold Himself - CD 1 £6.66
    1 O.R.k. Screamnasium - CD 1 £8.33
    1 O.R.K. Inflamed Rides - CD 1 £7.49

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    3.385
    Takker, skal forsøke noe av dette. Stor fan av Gavin men ikke hørt ham i denne settingen. ORk har jeg klart å fange noen vinylplater av. Pat Mastelotto var i min ungdom stor inspirasjon med sitt arbeide i Mr.Mister og jeg husker jeg ble litt paff da jeg lærte at han reiste med King Crimson.

Liten sidenote. Så intervju med Pat Mastelotto hvor han fortalte historie om at han via en venn fikk ordnet seg med trommeundervisning med Jeff Porcaro. Hvor han etter et par sesjoner får besked av Jeff om at han kanskje burde finne seg noe annet å vie framtiden sin på. Jeff mente at Pat manglet feel og groove. :)

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.054
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Takker, skal forsøke noe av dette. Stor fan av Gavin men ikke hørt ham i denne settingen. ORk har jeg klart å fange noen vinylplater av. Pat Mastelotto var i min ungdom stor inspirasjon med sitt arbeide i Mr.Mister og jeg husker jeg ble litt paff da jeg lærte at han reiste med King Crimson.

Liten sidenote. Så intervju med Pat Mastelotto hvor han fortalte historie om at han via en venn fikk ordnet seg med trommeundervisning med Jeff Porcaro. Hvor han etter et par sesjoner får besked av Jeff om at han kanskje burde finne seg noe annet å vie framtiden sin på. Jeff mente at Pat manglet feel og groove. :)
    Husker jeg så det intervjuet med Mastelotto - han spiller ikke som alle andre kan man si 😁 Opplevde O.R.k. live som support til PineappleThief - sistnevnte med Gavin bak trommene. O.R.k. har jo med Colin Edwin på bass , så det var en del Porcupine Tree representert i begge bandene.

Det er i grunn bra trommiser på hele den lista jeg bestilte. Ozric Tentacles har alltid hatt gode folk i rytmeseksjonen , og Trifecta har med Craig Blundell som er høyst respektert og annerkjent.

Trifecta kom til under en Steven Wilson turne , hvor de tre herrer ofte jammet litt etter hver soundcheck. De bestemte seg etter hvert for å lage et album ut av det. Husker jeg ble litt skuffa første gang jeg hørte det, men det har vokst etter noen gjennomspillinger.

Trifecta.jpg

Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.054
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    God morgen godtfolk ! Jeg starter dagen der @HasseBasse avsluttet sin økt i natt. Dette albumet har fulgt meg siden det kom ut i 1978. Føler dessuten jeg har fått meg privat spa her - den nye dusjen er altfor deilig. Jeg kommer til å bruke tre ganger så mye varmtvann 😱 - i alle fall inntil den neste strømregningen kommer.

DG.jpg

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    31.868
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
  • Laster inn…