Snickers-is
Bransjeaktør
Du sier du bruker ørene, men beskriver en prosess der du bruker alt annet enn ørene.
Tar det en dag de er i støtetVenter i spenning på blindtesten...
Har du blindtester som viser det finnes forskjell på noe som helst? Kanskje alt låter likt.Venter i spenning på blindtesten...
Kanskje, noen spesielle du etterlyser? For eksempel drivere?Har du blindtester som viser det finnes forskjell på noe som helst? Kanskje alt låter likt.
Forsterkere og høyttalereKanskje, noen spesielle du etterlyser? For eksempel drivere?
Jeg prøvde bare å imponere deg! Jeg bryr meg ikke om det solo, cola, vann, melk, rødvin, hvitvin, kylling, okse, geit, lam, langrennski, alpint, stein, asfalt, rødt, oransje, blått, grønt, størrelsen på tv osv. Folk stryker i blindtest så da er det samme hva jeg kjøper, alt er samme!Men hvorfor gidder du kjøpe så dyre høyttalere og forsterkere dersom du er usikker på om det er hørbar forskjell @larsmartin ?
De måler med null musikksignal og uten høyttalere. Det er når høyttalerne blir koblet til forsterker og musikken spilles den store testen begynner. Ørene funker utmerket til den største og vanskeligste testen.Skulle likt og visst/sett målinger (målt) forskjellen på de dyrere Accuton mellomtonene (c173-6-090 f eks) opp i mot "fine" Seas/Scan Speak/Purifi/Sb Acoustics mellomtone-drivere. Jeg har alltid blitt fortalt at jeg forestiller meg at Accuton er bedre, jeg vet hva jeg hører, men skulle gjerne sett målinger av begge deler.
Hadde vært interessant å se målinger av diamant-dome-diskanter opp i mot "like gode" amt/bånd også.
Needless to say, samme rom/plassering/måleutstyr/samme q-verdi osv, kunne jo vært interessant å se målinger med og uten all strømrens som slik som Lars Martin har. Kan det være forskjeller selv om det ikke vises på målinger? Ja, det tror jeg og det kan også gå på trivelsen i et anlegg. De fleste som snakker med meg angående tuning av stereoanlegg kommer ganske fort med kommentaren "du er ikke som de andre jeg har snakket med før", mye tullprat der ute, jeg filtrerer med VELDIG fint filter ift hva jeg tar for god fisk (før jeg har prøvd det selv).
@larsmartin har du vurdert og fått målt opp (av en "nerd") med og uten all strømrensen du har for å ha det svart på hvitt om forskjellen du hører kan måles eller ikke? Jeg bare lurer, er helt åpen ift et evt resultat. Fortsatt god påske!
Stengt i barnehagen?Jeg prøvde bare å imponere deg! Jeg bryr meg ikke om det solo, cola, vann, melk, rødvin, hvitvin, kylling, okse, geit, lam, langrennski, alpint, stein, asfalt, rødt, oransje, blått, grønt, størrelsen på tv osv. Folk stryker i blindtest så da er det samme hva jeg kjøper, alt er samme!
Eller nedsatt hørsel, noe som rammer oss alle med alderen. Eller at du har gitt faen i å lytte etter forskjellen.Prøvde ymse tiltak for mange år sidan. Varierte om det var effekt eller ikkje. For tida er det lite skilnad, noko eg reknar med skuldast god elektronikk.