Hi-Fi forretninger Spaceworld/Soundgarden konkurs

ymir

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2013
Innlegg
5.304
Antall liker
4.994
Torget vurderinger
2
Det er iallfall bra ingen blir bitre, sytete og misunnelige av å bo der oppe i nord. :rolleyes:
Det skuldast all den friske lufta. I byane til søringane er det såpass mykje NOx og anna skit at det slår seg på sinnet....
Ser ut til at det er noe i lufta i Bergensområdet også, mange avvikere der borte og et politi som ikke virker. Til og med våre nye landsmenn med NOx forgiftning har skjønt det og reist over langfjella.
Du tenkjer på Danmarksplass, skjønar eg?
Høy luftforurensing har trolig en direkte innvirkning på menneskers intelligens, viser en ny studie fra forskere i Kina og USA.

https://www.nrk.no/urix/ny-studie_-luftforurensing-gjor-oss-dummere-1.14183171
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.945
Antall liker
8.244
Torget vurderinger
1
Har man forresten fått betalingsterminaler som tar kort med chip nord for Trondheim nå? Sist jeg kjørte nordover og måtte fylle diesel i Grong, så kunne man bare bruke bankkort med stripe til å betale med. :)
Usikker på det. Her oppe i Finnmark går det mest i bytte av varer og tjenester. Gunstig på mange måter, ikke minst skattemessig.
Det er i tråd med god gammel læstadiansk doktrine og tradisjon, det.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.707
Antall liker
7.954
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Ser ut til at det er noe i lufta i Bergensområdet også, mange avvikere der borte og et politi som ikke virker. Til og med våre nye landsmenn med NOx forgiftning har skjønt det og reist over langfjella.
Du tenkjer på Danmarksplass, skjønar eg?
Høy luftforurensing har trolig en direkte innvirkning på menneskers intelligens, viser en ny studie fra forskere i Kina og USA.

https://www.nrk.no/urix/ny-studie_-luftforurensing-gjor-oss-dummere-1.14183171
"Den største effekten ble funnet hos menn som er eldre enn 64, og hos personer med lav utdanning."
Eg går akkurat klar. Altså....
(Trur ikkje eg dristar meg til å kommentere byfolk versus dei som bur på landsbygda. Ein kvar får tenkje sitt....)
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.516
Antall liker
9.286
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Ser ut til at det er noe i lufta i Bergensområdet også, mange avvikere der borte og et politi som ikke virker. Til og med våre nye landsmenn med NOx forgiftning har skjønt det og reist over langfjella.
Du tenkjer på Danmarksplass, skjønar eg?
Høy luftforurensing har trolig en direkte innvirkning på menneskers intelligens, viser en ny studie fra forskere i Kina og USA.

https://www.nrk.no/urix/ny-studie_-luftforurensing-gjor-oss-dummere-1.14183171
"Den største effekten ble funnet hos menn som er eldre enn 64, og hos personer med lav utdanning."
Eg går akkurat klar. Altså....
Under 64 og med lav utdanning så her slår det ut med full effekt .....;)
 
Sist redigert:

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.945
Antall liker
8.244
Torget vurderinger
1
Bare å la være å trekke pusten, det.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.296
Antall liker
11.111
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Soundgarden på Forus er i full sving, da har vi butikken her bekreftet, melder "på sosiale media" at de nå har Sonus Faber inne.
Jeg må ta en tur innom og kikke.
 

mediakjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.11.2010
Innlegg
1.886
Antall liker
663
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Trengs det flere? Norge stopper jo i Trondheim ;)
Nåja, eventuell Primare service må de sende lenger nord....
Trist at ikke Tromsø er med !
Det er veldig trist.
Enig! Primare trenger alle de servicepunktene dem kan få for maken til dårlig kvalitet skal man lete lenge etter. Samtlige av mine Primareprodukter måtte sendes nordover og jeg håper virkelig at dem har gjort noe med dette.

-BB-
Det finnes en i Hokksund som kan fikse Primare.
 

mediakjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.11.2010
Innlegg
1.886
Antall liker
663
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Det er iallfall bra ingen blir bitre, sytete og misunnelige av å bo der oppe i nord. :rolleyes:
Det skuldast all den friske lufta. I byane til søringane er det såpass mykje NOx og anna skit at det slår seg på sinnet....
Godt sagt. Som kjent bor jo alle de fordømte søringan i Oslo hvor det bare er knivstikking, heroinoverdoser, og forurensing.
Forurensing i Oslo, finnes nesten ingen biler som slipper inn. Er blitt rene komunisstaten.
 

mediakjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.11.2010
Innlegg
1.886
Antall liker
663
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Soundgarden på Forus er i full sving, da har vi butikken her bekreftet, melder "på sosiale media" at de nå har Sonus Faber inne.
Jeg må ta en tur innom og kikke.
Var i Oslo på lørdag og der var det virksomhet i Soundgarden.
 

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
1.161
Antall liker
575
Torget vurderinger
46

mediakjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.11.2010
Innlegg
1.886
Antall liker
663
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.945
Antall liker
8.244
Torget vurderinger
1
Hvis man er interessert i å Primare originale, så er det en kar i Nordland som kan gjøre service på dem.
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.450
Antall liker
12.583
Sted
Sørlandet
Hvis man er interessert i å Primare originale, så er det en kar i Nordland som kan gjøre service på dem.
Samtlige av mine Primare produkt var under garanti og alle ble sendt nordover. Og alle er solgt - heldigvis. Den ene forsterkeren ga plutselig opp med et smell og før jeg rakk å komme meg bort å dra ut ledningen kom det røyk ut av min B&W 805. Høyttalerne fikk jeg aldri erstattet.

-BB-
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Har man en reklamasjonssak, skal vel produktet leveres til selger eller autorisert reparatør for merket, enten det er i Norge eller Sverige. Og da er reparasjonen gratis.
Nå fortsetter jo Soundgarden med den tidligere eieren, så jeg regner med at det ikke vil være noe problem å få levert inn reklamasjonsvarer.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.271
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Hva skjer med Sourround.no.. Var det ikke samme eiere der og soundgarden?
 

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Innlegg
1.670
Antall liker
1.419
Torget vurderinger
2
Har man en reklamasjonssak, skal vel produktet leveres til selger eller autorisert reparatør for merket, enten det er i Norge eller Sverige. Og da er reparasjonen gratis.
Nå fortsetter jo Soundgarden med den tidligere eieren, så jeg regner med at det ikke vil være noe problem å få levert inn reklamasjonsvarer.
Nei det er vel ikke tidligere eier (Ertzeid) som overtar Soundgarden, men Terje Romen As?! Dette har ikke praktisk betydning for problemstillingen, men greit å ha det på det rene...

Sent fra min SM-T800 via Tapatalk
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Har Ertzeid vært på eiersiden i soundgarden?? Hadde ikke Jan Inge Solheim 100% eierskap der?
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Har man en reklamasjonssak, skal vel produktet leveres til selger eller autorisert reparatør for merket, enten det er i Norge eller Sverige. Og da er reparasjonen gratis.
Nå fortsetter jo Soundgarden med den tidligere eieren, så jeg regner med at det ikke vil være noe problem å få levert inn reklamasjonsvarer.
Nei det er vel ikke tidligere eier (Ertzeid) som overtar Soundgarden, men Terje Romen As?! Dette har ikke praktisk betydning for problemstillingen, men greit å ha det på det rene...

Sent fra min SM-T800 via Tapatalk
Ja, her var jeg ikke helt oppdatert. Ertzeid trakk seg plutselig etter at avtale med boet egentlig var inngått, ser jeg.
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
grammofon

Nei, det kan du si. Tok med fattern som kjøpte seg en flatskjerm til 18k, selvom det var 2k dyrere enn annen butikk i nærområdet. Spurte så om de hadde noen 803 som det var mulig å få noe deal på...nei...er du ikke villig til å betale det de koster, er du ikke rette kunden for 800 serien. Dette er omtrent som jeg husker jeg fikk det fortalt. Nei, bestilte meg heller noe annet jeg. :)
Den var vel ikke helt fair?

Vi snakket vel som tidligere bransjekollegaer, trodde aldri jeg skulle fremstå så arrogant som skrevet her men ok. Synes vel det er ok at pris for et nytt produkt skal være lik for alle.
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.177
Antall liker
2.110
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
De som har nok penger til å handle stort og tungt på ohc tar seg vel ikke bryderiet med å bære greiene sine selv, men får det levert hjem.
Pft, så rik er jeg ikke. Høyttalerne fikk fint plass bak i en volvo.
Tunge ting har jeg alltid fått levert hjem; får stort sett alltid gratis hjemtransport (hvis ikke; så er jeg i utgangspunktet svært skeptisk). Duet hare vært eksemplariske her; har t.o.m. sørget for henting (og samtidig utlevering av låne-enhet), samt tilbakelevering etterpå - når ting har vært på service.
 

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Innlegg
1.670
Antall liker
1.419
Torget vurderinger
2
Hva skjer med Sourround.no.. Var det ikke samme eiere der og soundgarden?
Mener dem skifte beite før alt gikk i dass for soundgarden :).
Tja, surround.no har i hvertfall tilbud på mye i nettbutikken (som de skriver er under omlegging)...Wadia og Sonus Faber med drøyt 50% avslag?! Hvem som er på eiersiden i surround.no vet jeg ikke...men om surround.no og Soundgarden hadde noe felles på eiersiden er jo det interresant?!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 

ThomasO

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.12.2004
Innlegg
553
Antall liker
285
Sted
Skien
Torget vurderinger
1
grammofon

Nei, det kan du si. Tok med fattern som kjøpte seg en flatskjerm til 18k, selvom det var 2k dyrere enn annen butikk i nærområdet. Spurte så om de hadde noen 803 som det var mulig å få noe deal på...nei...er du ikke villig til å betale det de koster, er du ikke rette kunden for 800 serien. Dette er omtrent som jeg husker jeg fikk det fortalt. Nei, bestilte meg heller noe annet jeg. :)
Den var vel ikke helt fair?

Vi snakket vel som tidligere bransjekollegaer, trodde aldri jeg skulle fremstå så arrogant som skrevet her men ok. Synes vel det er ok at pris for et nytt produkt skal være lik for alle.
Jeg ønsket ikke å henge ut noen som person, men om du vil fremstå selv, så er det jo fair nok. Forøvrig ble fattern veldig godt fornøyd med TV og levering via din gode kollega.
 
C

cruiser

Gjest
Hva skjer med Sourround.no.. Var det ikke samme eiere der og soundgarden?
Mener dem skifte beite før alt gikk i dass for soundgarden :).
Tja, surround.no har i hvertfall tilbud på mye i nettbutikken (som de skriver er under omlegging)...Wadia og Sonus Faber med drøyt 50% avslag?! Hvem som er på eiersiden i surround.no vet jeg ikke...men om surround.no og Soundgarden hadde noe felles på eiersiden er jo det interresant?!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Terje Romen eier 65% av surround.no
 

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Innlegg
1.670
Antall liker
1.419
Torget vurderinger
2
Terje Romen eier 65% av surround.no
Se det, ja! Da var det avklart! Synes ikke det er problematisk, men uansett greit å ha oversikt...?!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 

ThomasO

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.12.2004
Innlegg
553
Antall liker
285
Sted
Skien
Torget vurderinger
1
Soundgardens avdeling i Kristiansand gjenoppstår i sentrum! Gleder meg til å ta turen til sørlandet snart.

"Butikken på Sørlandssenteret er stengt, og vi flytter til Kristiandsand sentrum i løpet av kort tid. Her vil vi åpne en ny og flott butikk for alle våre hi-fi interesserte kunder på Sørlandet. Vi svarer på både mail og telefon mens vi flytter :)"
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Soundgardens avdeling i Kristiansand gjenoppstår i sentrum! Gleder meg til å ta turen til sørlandet snart.

"Butikken på Sørlandssenteret er stengt, og vi flytter til Kristiandsand sentrum i løpet av kort tid. Her vil vi åpne en ny og flott butikk for alle våre hi-fi interesserte kunder på Sørlandet. Vi svarer på både mail og telefon mens vi flytter :)"
Kult. Knut i Særklasse gir seg ikke uten kamp nei. Bra for Sørlandet dette.
 
M

MusicBear

Gjest
Soundgardens avdeling i Kristiansand gjenoppstår i sentrum! Gleder meg til å ta turen til sørlandet snart.

"Butikken på Sørlandssenteret er stengt, og vi flytter til Kristiandsand sentrum i løpet av kort tid. Her vil vi åpne en ny og flott butikk for alle våre hi-fi interesserte kunder på Sørlandet. Vi svarer på både mail og telefon mens vi flytter :)"
Det var gode nyheter. Soundgarden i Kristiansand var regelrett en liten hi-fi oase. Mens det på Sørlandsenteret ble til "centerbutikk" som så ut til å skulle prøve seg med ny vri på et eller annet, ikke en gang et skikkelig høyttalermerke som kunne hinte litt om hvordan eksempelvis en Hegel spilte...

Ønsker de lykke til, aller helst i sine gamle lokaler eller kanskje enda bedre i nærheten av Hifiklubben - i så fall vinn vinn for de begge.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.945
Antall liker
8.244
Torget vurderinger
1
Soundgardens avdeling i Kristiansand gjenoppstår i sentrum! Gleder meg til å ta turen til sørlandet snart.

"Butikken på Sørlandssenteret er stengt, og vi flytter til Kristiandsand sentrum i løpet av kort tid. Her vil vi åpne en ny og flott butikk for alle våre hi-fi interesserte kunder på Sørlandet. Vi svarer på både mail og telefon mens vi flytter :)"
Håper at noe liknende her skjer i Nordens Paris.
 

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Innlegg
1.670
Antall liker
1.419
Torget vurderinger
2
Soundgardens avdeling i Kristiansand gjenoppstår i sentrum! Gleder meg til å ta turen til sørlandet snart.

"Butikken på Sørlandssenteret er stengt, og vi flytter til Kristiandsand sentrum i løpet av kort tid. Her vil vi åpne en ny og flott butikk for alle våre hi-fi interesserte kunder på Sørlandet. Vi svarer på både mail og telefon mens vi flytter :)"
Knut i Kristiansand har vært og er en av de triveligste og kanskje den dyktigste HiFi-pushern i den regionen...i tillegg til at han har vært med siden tidenes morgen (var med å drev Pathetique i forrige årtusen)!!! Lykke til, blir bra det med flytte til sentrum igjen..!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 

Dolbytor

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
7.267
Antall liker
23.303
Sted
Setesdal
Torget vurderinger
8
Ja det blir hyggelig å få Soundgarden inn i Kristiansand sentrum igjen. Jeg var stadig innom der før når jeg var på bytur, men Sørlandssenteret skyr jeg som pesten...
 

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Innlegg
1.101
Antall liker
962
Sted
Kristiansand
Ja, dette blir stas! Ble veldig glad da jeg fikk bekreftet det for en liten stund siden, og Skippergata 55 burde vel være et velegnet lokale. Sentralt, men ikke i det aller dyreste strøket. Det har vel vært noe aromaterapi her? Fra aromaterapi til Lydterapi... :)

Nå må vi bare stille manns- og kvinnesterke opp og støtte opp om butikken. Det blir nok litt tilbake til det rendyrkede konseptet som Knut har hatt tidligere. Kvadraturen trenger virkelig dette, at noen av nisjebutikkene flytter tilbake. Hvis vi nå bare kunne få en platebutikk også i sentrum igjen, så er jo behovet for å dra opp på det grusomme sørlandssenteret nærmest eliminert! :) Vi har jo allerede både et stort vinmonopol og Norges beste sportsfiskeforretning, Grønberg Sport her i sentrum...
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.291
Antall liker
9.101
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
Soundgardens avdeling i Kristiansand gjenoppstår i sentrum! Gleder meg til å ta turen til sørlandet snart.

"Butikken på Sørlandssenteret er stengt, og vi flytter til Kristiandsand sentrum i løpet av kort tid. Her vil vi åpne en ny og flott butikk for alle våre hi-fi interesserte kunder på Sørlandet. Vi svarer på både mail og telefon mens vi flytter :)"
Håper at noe liknende her skjer i Nordens Paris.
støttes!
 

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Innlegg
913
Antall liker
1.048
Torget vurderinger
4
Soundgardens avdeling i Kristiansand gjenoppstår i sentrum! Gleder meg til å ta turen til sørlandet snart.

"Butikken på Sørlandssenteret er stengt, og vi flytter til Kristiandsand sentrum i løpet av kort tid. Her vil vi åpne en ny og flott butikk for alle våre hi-fi interesserte kunder på Sørlandet. Vi svarer på både mail og telefon mens vi flytter :)"


Håper at noe liknende her skjer i Nordens Paris.
støttes!
Sist jeg var innom senteret var det aktivitet i butikken. Flere plastrede paller, så ut som de ble merket «Trondheim» - så er ikke så sterk i troen her.
 
Topp Bunn